Gå til innhold

Jobber der det er nyttig å ha lappen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I hvilke jobber, utenom typiske sjåføryrker, kan det være nyttig/fordel/påkrevd å ha førerkort klasse B?

Anonymkode: 98b6b...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Politi, ambulanse, brannvesen, elektriker, håndtverker, rørlegger. Egentlig alle jobber som ikke er på kontoret hvor man må reise ut til folk. 

Anonymkode: c807e...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i skatteetaten og hadde nok ikke fått den jobben jeg har hvis jeg ikke hadde hatt lappen.

Anonymkode: 117a1...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på boli, i min kommune skal alle som jobber på alle boliene ha førerkort klasse B

Anonymkode: 892cb...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jobber på boli, i min kommune skal alle som jobber på alle boliene ha førerkort klasse B

Boli? Boliene? 

Har du norskkurs i din kommune? 

Anonymkode: 210f9...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste jobber der det kan forekomme møtevirksomhet er førerkort absolutt kjekt å ha. Kjedelig å måtte si nei til kunder fordi man ikke kan kjøre til kontoret, og kollektivt ikke er et rasjonelt alternativ. Rådgivere i byggebransjen, IT osv fakturerer etpar tusenlapper i timen, så det er ikke alle kunder som aksepterer en merkostnad på 8000 på et møte fordi det tar 2 timer på en melkerutebuss, eller 7 mil med taxi tur/retur. Samme vil gjelde arkitekter, elektrikere, og alle andre håndverkere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med IT (programvare for bedriftsmarkedet). Har jevnlige møter med kunder, hos kundene. Hadde ikke fungert uten lappen.

Anonymkode: 86cb4...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jobber hvor du av og til må ut. I tillegg til de som er nevnt: regnskapsfører, revisor, konsulenter og selgere av forskjellig sort, ingeniørvesen/plan og bygg/parkvesen osv i kommuner, kontrollvirksomhet i stat/fylke/kommune som arbeidstilsynet o.l.

Anonymkode: f750a...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle jobber hvor du av og til må ut. I tillegg til de som er nevnt: regnskapsfører, revisor, konsulenter og selgere av forskjellig sort, ingeniørvesen/plan og bygg/parkvesen osv i kommuner, kontrollvirksomhet i stat/fylke/kommune som arbeidstilsynet o.l.

Ikke alle som krever det, men det er jo alltid en fordel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
On 11/26/2022 at 5:36 PM, AnonymBruker said:

Hva er boli?

Anonymkode: 45d9b...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...