Gå til innhold

Er det mulig for en mann på 60+ å trene seg til denne kroppen naturlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leifr skrev (5 minutter siden):

Jepp, det er fasit. Syntetisk testosteron ble først skapt i 1935, anabole steroider kom i bruk blant sportsutøvere litt utpå 1950-tallet... det finnes massevis av bilder fra ca. 1950 eller før av karer som ser ut omtrent som han på bildet litt lenger oppe i tråden, så det må nødvendigvis være innafor hva som er mulig å oppnå på naturlig vis. 

Har du eksempler?

Mitt inntrykk er at det er så enormt mye doping i omløp at man ikke lenger skjønner hvordan en naturlig kropp ser ut.

Anonymkode: b7bc2...776

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aliquis skrev (På 27.11.2022 den 1.40):

Det finnes jo ingen garantier for at han ikke tok noe da han var i formen som vises på bildene i tråden heller, selv om han var ung.

Jeg må ærlig innrømme at min innstilling når det kommer til kroppsbyggere med ekstreme resultater er den samme som russiske utøvere med ekstreme resultater. Jeg tenker at de er dopet til det motsatte er bevist. Jeg tar nok feil hos mange, men jeg treffer nok på flere.

Vel.

Jeg er bare mosjonist, ikke interessert i å konkurrere i noe, har aldri brukt noe som helst annet enn mat. Men har trent en del relativt tung styrke i en del år og er følgelig atskillig større og sterkere enn en gjennomsnittlig sofasliter på rundt 50. Den langsiktige målsetningen er å bevare helse, funksjonalitet og generell livskvalitet de 20-50 årene jeg har igjen på kloden. 

Deltok for noen år siden i kontrollgruppa i et forskningsprosjekt hvor man gransket langvarige virkninger av steroidbruk hos kroppsbyggere. (Typ: hvordan står det til med disse karene når de har rundet 40 eller så?) Prosjektet hadde da holdt på i en femten års tid allerede; kontrollgruppa bestod da av en tilfeldig samling karer på 40+ som enten drev som mosjonister som meg, eller som konkurrerte i styrkeløft eller vektløfting.  Noe som ikke er HELT den samme typen trening som kroppsbyggere driver med, men det nærmeste man kommer i praksis. Prosjektlederen kunne nemlig fortelle at han gjerne skulle hatt en kontrollgruppe med medikamentfrie kroppsbyggere... men på femten år hadde han ikke klart å finne noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du eksempler?

Anonymkode: b7bc2...776

Bokstavelig talt et hvilket som helst bilde av en bodybuilder fra ca. 1950 eller tidligere. Google er den veien -> 

Steve Reeves, Charles Atlas, Eugen Sandow... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2022 den 19.14):

Hvis man har trent hele livet og fortsetter med det så er det såklart mulig. man er ikke gammel som 60 åring

Anonymkode: b2317...e53

Ifølge majoriteten her på KG er man kisteferdig når man er 40. Bare ler av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Selvfølgelig.
Alle som har muskler doper seg ikke. Spesielt hvis man har trent i mange år/hele livet så er det naturlig at folk er like trent/har muskler som 60+ år også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.11.2022 den 14.11):

Det går an å holde koken. Han vant bodybuilding i 1989 og detserut som han barehar fortsatt treninga. Langrennsløperen Anders Aukland er også veltrent og middelaldrende og er muligens topp 100 i verden uansett alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...