Gå til innhold

Ønsker å bli mer genuin og ektefølt og en som man umiddelbart ønsker å bli bedre kjent med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere vet når man møter en slik person som bare utstråler noe spesielt og som du legger merke på en naturlig måte med en gang du ser personen. Som viser tydelig at h*n er åpen for å bli kjent og virkelig vil ditt beste. En slik person som virkelig er genuin, som alle liker og alltid blir glade for å se. En tvers igjennom god og ektefølt person som er sikker på seg selv, men samtidig veldig ydmyk. Som folk stoler på og velger å spørre om råd eller støtte seg til. Personen viser alle disse egenskapene både igjennom måten h*n snakker på og kroppsspråk. Alle i denne personens omgangskrets har alltid noe positivt å si om denne personen og gir ofte komplimenter når det snakkes om personen, uavhengig om personen er tilstede eller ikke.

 

Jeg møter eller legger merke til slike personer ganske ofte. Enten bare tilfeldigvis på gata eller i køen på butikken, eller at jeg møter de via felles bekjente, på jobb, kurs eller andre steder. Disse personene gir er en litt sånn følelse der det kjennes ut som du alltid har kjent personen og at dere allerede er gode venner. De er så utrolig genuine og du merker at de virkelig mener det de sier når de snakker til deg eller andre, viser medfølelse, tilbyr seg å hjelpe eller viser følelser og lignende. 

 

Jeg ønsker virkelig å bli en slik person eller i alle fall forbedre meg på disse områdene, men når jeg prøver så blir det bare falskt. Jeg blir ofte ikke lagt merke til eller oversett i mange sammenhenger. Føler ofte at folk ikke følger med når jeg snakker og ikke finner meg eller det jeg sier interessant. Hender ganske ofte at jeg bare får korte svar selv om det hadde vert mer naturlig med et mer utdypende eller lengre svar og gjerne også spørsmål som leder samtalen videre. Føler ofte at folk blir litt ukomfortable eller ikke helt tror meg når jeg gir et kompliment, viser følelser og lignende selv om jeg virkelig mener det jeg sier eller uttrykker. Jeg ønsker jo selvfølgelig ikke utslette personligheten min helt, men jeg ønsker å bli en bedre person og utvikle meg på en naturlig måte.

Er det noen som føler at de er en slik person som jeg nevner i de første avsnittene? Har du noen tips? 

Eller noen som er eller har vert i samme situasjon som meg? Hva gjør eller gjorde du for å forbedre deg?

Anonymkode: 48690...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha øyekontakt med de som snakker til deg. Lytt ordentlig til det de sier, vis forståelse og anerkjenn det de føler. Men si det med egne ord så det ikke virker kunstig. Gi tilbakemeldinger som viser at du har forstått og lyttet til det de har å si.

Vis at du ser dem med å spørre f.eks "Hvordan gikk det med barnehageoppstarten i går?". Da viser du at du faktisk har lyttet og husker hva de har sagt. Gi dem gjerne et kompliment hvis de har vært hos frisøren, kommer med nye klær osv. Men ikke gjør det "bare fordi", du må nesten mene det for at det ikke skal virke kunstig. 

Rett og slett vise interesse.

Anonymkode: e9f33...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ha øyekontakt med de som snakker til deg. Lytt ordentlig til det de sier,

Allerede her blir det vanskelig for meg 🤣 ser jeg folk inn i øynene så går hjernen min i svart og jeg greier hvertfall ikke høre spesielt godt etter hva som blir sagt. Hater at jeg er sånn..

Anonymkode: e0ef1...fda

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...