Gå til innhold

Nær venninne av meg (mann) "svikter" meg og jeg skjønner ikke hvorfor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du er min «venn», så er grunnen at du er en destruktiv og selvmedlidende alkoholiker som til tider er direkte smertefull å forholde seg til og heller ikke er en god venn for noen. Og jeg ble akutt helt enormt lei av hvordan du behandler meg, en person som har vært der for deg i årevis.

Men du er nok ikke min «venn». Han ville neppe hatt tak nok i seg til å skrive et sånt innlegg, og har vel dessverre huet for langt opp i sin egen ræv til å engang legge merke til at jeg ikke er der lenger.

Anonymkode: eab50...d97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du er min «venn», så er grunnen at du er en destruktiv og selvmedlidende alkoholiker som til tider er direkte smertefull å forholde seg til og heller ikke er en god venn for noen. Og jeg ble akutt helt enormt lei av hvordan du behandler meg, en person som har vært der for deg i årevis.

Men du er nok ikke min «venn». Han ville neppe hatt tak nok i seg til å skrive et sånt innlegg, og har vel dessverre huet for langt opp i sin egen ræv til å engang legge merke til at jeg ikke er der lenger.

Anonymkode: eab50...d97

Nei, jeg er nok ikke din venn. Jeg er ikke alkoholiker og ikke mer enn gjennomsnittlig selvmedlidende tror jeg😄 Jeg kan godt skjønne hvorfor du kuttet ut din venn.

Anonymkode: 028a4...bc6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd akkurat det samme selv, to ganger. Begge gangene 15 års + vennskap så de alle ut av uten å gi grunn. Men begge gangene hadde disse mennene ( jeg dame) fått seg kjærester. Så min teori er at kjærestene ikke tålte relasjonen og så på meg som en konkurrent selv om jeg gjorde alt for å inkludere de.

så jeg har sluttet å ha tro på vennskap mellom motsatt kjønn og skal absolutt  ikke investerte i et nytt. 

Anonymkode: 89572...c39

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper hun er lei av å høre om de unge damene på jobben som du tror er forelsket i deg.

Anonymkode: 97760...cb4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tipper hun er lei av å høre om de unge damene på jobben som du tror er forelsket i deg.

Anonymkode: 97760...cb4

Hvor kom det fra?

Anonymkode: 028a4...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvor kom det fra?

Anonymkode: 028a4...bc6

Kjente igjen skrivestilen.

Anonymkode: 97760...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kjente igjen skrivestilen.

Anonymkode: 97760...cb4

Kjente den igjen fra hvor? Jeg har ingen unge damer på min jobb.

Anonymkode: 028a4...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjente den igjen fra hvor? Jeg har ingen unge damer på min jobb.

Anonymkode: 028a4...bc6

Vel, uansett har hun fått litt nok av deg. Ikke stort å gjøre med det.

Anonymkode: 97760...cb4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 15.26):

Har en nær venninne som jeg har hatt i mer enn ti år. Vi har sett hverandre flere ganger i måneden bare og har hatt et nært og godt vennskap. Har tenkt at hun er en av de få av mine venner som jeg alltid kunne regne med. I de siste månedene har møtene mellom oss blitt stadig færre og de siste 6 ukene har jeg ikke sett henne i det hele tatt. Jeg har jo merket tendensen en stund, og den har bekymret meg litt, men hver gang vi har møttes har steminingen vært veldig bra og munter som den alltid har vært så da har jeg tenkt at jeg bekymrer meg uten grunn.

Nå er det derimot nesten ingen tvil om at hun ikke vil se meg. Har prøvd flere ganger å avtale et møte, men jeg har merket at hun har vært unnvikende. Et par ganger har vi "nesten" fått en avtale, men så har et eller annet kommet i veien. Jeg synes denne situasjonen er svært frustrerende, men skjønner at det ikke hjelper å mase. Jeg skulle så veldig gjerne visst om jeg har gjort henne noe i vanvare eller hva ellers som kan være årsaken til at hun er blitt så avvisende. Hun er vel å merke en person som ikke liker å såre folk eller som pleier å være kald eller avvisende. 

Noen som har noen tanker om dette? Skjønner at ingen har noen "løsning", men vært interessant å høre om noen har lignende erfaringer, hva som kan ligge bak, etc.

Anonymkode: 028a4...bc6

jeg tenker hun har fått seg kjæreste. For alt vi vet er han kanskje en sjalu type som ikke liker at hun har guttevenner, eller hun er så oppslukt av han at hun glemmer alle andre.. Hvem vet

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det samme med min kamerat, rett og slett fordi jeg plutselig innså at jeg hadde mer enn vennskapelige følelser for han etter mange år, visste at det ikke var gjensidig, klarte ikke forholde meg til det og faset ut. Skikkelig dritt gjort mot han som ikke skjønte noe som helst. Han fikk vite det noen år senere da hva som var årsaken. Han hadde ikke hatt den minste anelse.

Anonymkode: add4d...8c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke sendt flere meldinger. Kan du ringe henne for å snakke?

Anonymkode: 9ced9...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

jeg tenker hun har fått seg kjæreste. For alt vi vet er han kanskje en sjalu type som ikke liker at hun har guttevenner, eller hun er så oppslukt av han at hun glemmer alle andre.. Hvem vet

Kanskje men det har hun også fått et par ganger tidligere i vennskapet og det har av og til naturlig nok ført til en periode med mindre omgang. Men ikke uten en antydning om hvorfor.

Anonymkode: 028a4...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vel, uansett har hun fått litt nok av deg. Ikke stort å gjøre med det.

Anonymkode: 97760...cb4

Kanskje men hun sendte meg en beskjed for noen dager siden om jeg ville møtes. Så vi får se

Anonymkode: 028a4...bc6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg gjorde det samme med min kamerat, rett og slett fordi jeg plutselig innså at jeg hadde mer enn vennskapelige følelser for han etter mange år, visste at det ikke var gjensidig, klarte ikke forholde meg til det og faset ut. Skikkelig dritt gjort mot han som ikke skjønte noe som helst. Han fikk vite det noen år senere da hva som var årsaken. Han hadde ikke hatt den minste anelse.

Anonymkode: add4d...8c0

Teoretisk er det ikke umulig at hun kunne fått følelser for meg, men gitt vår historie tror jeg det er utelukket 

Anonymkode: 028a4...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ville ikke sendt flere meldinger. Kan du ringe henne for å snakke?

Anonymkode: 9ced9...823

Hvis jeg ikke hører noe mer fra henne nå, så kommer jeg ikke til å kontakte henne igjen 

 

 

 

Anonymkode: 028a4...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 15.26):

Noen som har noen tanker om dette? Skjønner at ingen har noen "løsning", men vært interessant å høre om noen har lignende erfaringer, hva som kan ligge bak, etc.

Folk sklir ifra hverandre av alle mulige årsaker med årene, og det er det mest naturlige i hele verden, og ingentingen  spesielt med det. Det er mye enklere å la ting "dø" sakte men sikkert enn å ta noen slags oppvask (for de fleste)...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis jeg ikke hører noe mer fra henne nå, så kommer jeg ikke til å kontakte henne igjen 

 

 

 

Anonymkode: 028a4...bc6

Det hørtes veldig bastant og overdrevet ut. Jeg syns du tar dette her altfor personlig. Bare fortsett som før og lat som ikke noe og send hun en meld om en liten stund igjen

Anonymkode: 6ae69...813

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis jeg ikke hører noe mer fra henne nå, så kommer jeg ikke til å kontakte henne igjen 

 

 

 

Anonymkode: 028a4...bc6

Drama queen. Da er dere ikke gode venner.

Anonymkode: 97760...cb4

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Drama queen. Da er dere ikke gode venner.

Anonymkode: 97760...cb4

Dette er jo ikke for å hverken lage drama eller å si at vennskapet nødvendigvis er over. Men jeg har tatt initiativ så mange ganger nå og får ingen ordentlig respons. Da må jeg på et eller annet tidspunkt bare tenke at det ikke er mer jeg kan gjøre. Så får hun ta kontakt hvis hun vil ha kontakt. 

 

 

Anonymkode: 028a4...bc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...