Gå til innhold

Jeg blir gal av snorking- avbrutt søvn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer snorker mer og mer. Noen netter er ok, men de aller fleste netter våkner jeg 5-6 ganger og må riste i han for å få han til å snu seg over på siden.

 

Om morgenen står jeg gjerne opp 05-06 tiden for da orker jeg ikke mer.

Han er ikke overvektig.


Noen i samme situasjon? 
Vi har ikke ledig gjesterom i huset- men vurderer nesten telt i hagen som bedre alternativ. 

Anonymkode: 770d8...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker tykke ørepropper og har bygd en mur av to tykke dyner jeg ligger bak - de demper lyden noe. Jeg sniker også ei pute inn bak ryggen hans når han har sovna slik ar han ikke legger seg på rygg. 

Anonymkode: 339b7...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor sover jeg alene. Mamma snorker, noe jeg har erfart hele tiden vi har delt hotellrom feks. Derfor får hun ikke lenger overnatte hos meg men må bo på hotell for min søvn blir fullstendig ødelagt.

Endret av Avstand
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sover på hvert vårt rom. Stusselig ja, men bedre enn å sove dårlig. Er ikke bra med mange oppvåkninger om natten. Han sover på stua og jeg i senga. Han har lovet å gå til legen med problemet og søke om operasjon. Frem til da, så har vi løst det sånn. Fysisk aktivitet kan også redusere snorking for mange. Vi har kjøpt sovesofa også nå nylig så han også har en god seng å ligge på 😅 

 

Anonymkode: e80d2...3e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstand skrev (1 time siden):

Derfor sover jeg alene. Mamma snorker, noe jeg har erfart hele tiden vi har delt hotellrom feks. Derfor får hun ikke lenger overnatte hos meg men må bo på hotell for min søvn blir fullstendig ødelagt.

Åh jeg sliter med dette når min mor bor hos meg(jeg bor trangt og det er lytt). Får forøvrig aldri sove når jeg har gjester🫣Mulig det ville vært bedre om ikke kjøkkenstua ble brukt som soverom, men har ikke råd til 3R. Sliter med å si nei til gjester, da jeg bor i sentrum og hotell her er kjempedyrt🥹

Anonymkode: e4133...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bør sove på sofaen hvis dere ikke har ledig soverom. Kona mi og jeg har sovet på forskjellige soverom i flere år. Vi får bedre søvn når vi ikke sover sammen. 

Anonymkode: 8a5f2...f3a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan fortsatt ha søvnapne , selv om han ikke er overvektig. Send hand til legen.

Anonymkode: c80bf...6e8

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben og jeg har separate soverom. Hatt det i over 10 år. Ingen problem. 
Jeg kasta ut gubben pga snorking. Hans problem

Anonymkode: 747ef...744

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vi hatt hvert vårt soverom, hadde jeg gladelig slått opp telt i hagen. Ikke noe å lure på en gang.

Separate soverom er nyyyydelig.

Anonymkode: 77ff5...3b0

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har KUN stue i tillegg til ett soverom? Ikke kontor eller soverom til barna?

Vi har separate soverom. Jeg hadde ikke fungert hvis ikke. Jeg MÅ ha søvn for å fungere på jobb og for ungene. Hadde vi hatt liten leilighet hadde jeg lagt meg på sofaen i stuen som permanent løsning.

Anonymkode: c1dce...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Åh jeg sliter med dette når min mor bor hos meg(jeg bor trangt og det er lytt). Får forøvrig aldri sove når jeg har gjester🫣Mulig det ville vært bedre om ikke kjøkkenstua ble brukt som soverom, men har ikke råd til 3R. Sliter med å si nei til gjester, da jeg bor i sentrum og hotell her er kjempedyrt🥹

Anonymkode: e4133...1e6

Si det samme som her. Du har ikke råd til 3roms og synes det blir for trangt med gjester på overnatting. Så hjelper du dem å finne et ok sted på pensjonat, Airbnb eller lignende. 

Anonymkode: 3a822...70d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send ham til legen. Han sover neppe godt hvis han snorker sånn. Er dere heldige, er det bare pga allergi og kan fikses på et døgn eller to. 

Anonymkode: 3a822...70d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få han til sykehuset og be om pustemaskin . Lite sexy men gjør underverker for søvn . 
jeg bruker dette og sover bedre , mer e energi og plager ikke partner . 

Anonymkode: 7d363...74e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i samme situasjon med min nye kjæreste. Har bare vært sammen siden i sommer, men jeg sa tidlig i fra om at det ikke går å dele soverom når han snorker. Han skal til søvnutredning i morgen 😅 Blir spennende!

Anonymkode: 9c63d...47f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send ham til lege. Det er jo årsaker til dette. 

Frem til løsning anbefaler jeg silikon ørepropper. Former seg perfekt i øret. Litt store for kvinner i utgangspunktet kanskje, men da river man bare av det som er for mye. I tillegg saltvanns- nesespray til ham. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Si det samme som her. Du har ikke råd til 3roms og synes det blir for trangt med gjester på overnatting. Så hjelper du dem å finne et ok sted på pensjonat, Airbnb eller lignende. 

Anonymkode: 3a822...70d

Er begynt å si det til de andre(utenom min mor). Jeg er kronisk syk og trenger den lille søvnen jeg får. Selv har jeg som voksen aldri overnattet i stuen hos andre. Kunne aldri tenkt meg det.

Anonymkode: e4133...1e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...