Gå til innhold

Pris på tannregulering?


MyCupOfTea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man får jo dekket deler av utgiften basert på hvor nødvendig regulering er. I vårt tilfelle har Ungen stort behov og vi fikk brev om at nav dekker 75% av utgiften. Regningene fra tannlegen kommer kvartalsvis og det er vel 8 eller 9 avdrag på 2300 kroner hver om jeg husker rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (1 time siden):

Man får jo dekket deler av utgiften basert på hvor nødvendig regulering er. I vårt tilfelle har Ungen stort behov og vi fikk brev om at nav dekker 75% av utgiften. Regningene fra tannlegen kommer kvartalsvis og det er vel 8 eller 9 avdrag på 2300 kroner hver om jeg husker rett.

Dere får dekket 75% og må likevel ut med 20.000 selv????

Anonymkode: 3ba5d...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere får dekket 75% og må likevel ut med 20.000 selv????

Anonymkode: 3ba5d...2d6

Ja, det stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (17 minutter siden):

Ja, det stemmer. 

😱 Å herregud. Min yngste er 9 år og tannpleieren varslet allerede at hun må ha regulering men selv med nedbetaling er det en svimlende sum.

Trist at man ser folks sosiale status på tennene.

Anonymkode: 3ba5d...2d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (3 timer siden):

Man får jo dekket deler av utgiften basert på hvor nødvendig regulering er. I vårt tilfelle har Ungen stort behov og vi fikk brev om at nav dekker 75% av utgiften. Regningene fra tannlegen kommer kvartalsvis og det er vel 8 eller 9 avdrag på 2300 kroner hver om jeg husker rett.

Her dekker de 75 prosent av utgiftene. Vi betaler 2600 kr i åtte avdrag. 20 800 kr totalt 

Anonymkode: 82250...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prisantydning vi har fått er nærmere en million, men får nok dekket 90 %. Er da snakk om behov for flere implantater, og kirurgiske inngrep i tillegg til "vanlig" regulering. 

Anonymkode: 83411...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på behovet og deretter hvor mye som blir dekket. Vi betalte først ca 1800kr to ganger for undersøkelser og deretter ca 20000kr for regulering med alle kontroller. Så ca 23600kr for alt. Dette er 3 år siden så mulig prisene har økt.

Anonymkode: 11a12...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass til priser ja, selv med støtte. Kan jo bli ruinert av mindre. Da vet jeg at det blir dyrt ihvertfall...

Takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at prisene har økt, men det er veldig avhengig av hva som skal gjøres. Jeg har hatt 2 som er ferdig og en som holder på - alle har maks rabatt.

Barn 1, behandlet 2013-2017: Egenandel 15168kr

Barn 2, behandlet 2016-2020: Egenandel 14473kr

Barn 3, Behandlet 2018: Egenandel til nå 14755kr. (Estimert ferdig sommeren 2023, så antar prisen kommer nærmere 20000kr)

Anonymkode: b45ee...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Her dekker de 75 prosent av utgiftene. Vi betaler 2600 kr i åtte avdrag. 20 800 kr totalt 

Anonymkode: 82250...196

Avdragene er et estimat man får når behandlingen starter, min erfaring er at  vi har måttet betale noe mer en det behandler estimerer. For vår del har vi holdt på i 1 år lenger en estimert, og med dertil ekstra kostnad på 2-3 avdrag. (men selvsagt vil dette variere). Men greit å vite at det man får vite i starten kun er et estimat, og ikke det man faktisk må betale til slutt.

Anonymkode: b45ee...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, RosaPinkPanter said:

Såpass til priser ja, selv med støtte. Kan jo bli ruinert av mindre. Da vet jeg at det blir dyrt ihvertfall...

Takk for svar 😊

Blir du ruinert av 20000kr?

Anonymkode: 0e940...575

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blir du ruinert av 20000kr?

Anonymkode: 0e940...575

Nei, men det er ikke like lett for alle. Noen kan bli ruinert av 20 000.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

😱 Å herregud. Min yngste er 9 år og tannpleieren varslet allerede at hun må ha regulering men selv med nedbetaling er det en svimlende sum.

Trist at man ser folks sosiale status på tennene.

Anonymkode: 3ba5d...2d6

Tja, så veldig synlig for alle og enhver behøver det ikke å være. Flere av bittfeilene som korrigeres med refusjon, er ikke synlig for andre.

De foreldrene med aller dårligst råd, får innvilget stønad fra NAV sosialtjeneste til tannregulering for barnet. Så satt på veldig på spissen, vil man kunne se at  foreldrene enten har ganske god eller veldig dårlig økonomi hvis barnet har fått tannregulering.

Anonymkode: 9c4ee...604

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får dekket 75% og må betale totalt 16000 fordelt på flere terminer.

Anonymkode: cc6c5...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo veldig an på hva som skal gjøres, og hvilken klasse man faller inn under. Altså hvor mange prosent som blir dekket.

Vi betaler 5000 for plate i halvannet år, og deretter 20 000 for regulering i ca to-tre år. Vi kunne velge selv hvor mange avdrag vi ville dele det opp i. Vi betaler nå 1600,- hver mnd. Det går greit for oss, men regulering er et dypt innhugg i lommeboka for veldig mange, altså.

(Digresjon: Hvis man sparer 200 kroner av barnetrygden hver mnd fra barnet er født, så har man 24 000 på konto når barnet er 10 år.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannregulering til barnet på 10 år:

oppe: 14000kr

nede: 12000kr

tok også bilder og hadde en time før regulering, havnet vel på nesten 3000kr der. 
Barnet skal også ha plate neste år, usikker på pris. 
Det er dyrt, men glad for at vi får dekket så mye før egenandel. Pluss at resultater gjør det verdt det😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...