Gå til innhold

Blir ikke gravid, hva kan være feil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Søke hjelp mens de ikke prøvde? Den var ny

Anonymkode: 4b987...255

Prøver man ikke når man har ubeskyttet sex? I mine øyne gjør man det. Dersom man er avhengig av eggløsningstester og all verdens for å kalle det «prøving», har jeg visst aldri prøvd å få barn, og jeg har fire barn, merkelig med det... 

Anonymkode: 5426f...252

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ung voksen som det kalles. 

Anonymkode: c6ad7...709

Ung voksen er fra 18 til 30 år.

Anonymkode: 5426f...252

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ung voksen som det kalles. 

Anonymkode: c6ad7...709

Man blir også betegnet som geriatrisk mor, så du kan jo vurdere hvordan det samsvarer med «ung voksen» terminologien🙈

Anonymkode: 5426f...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ung voksen som det kalles. 

Anonymkode: c6ad7...709

Biologisk haster det ! hennes egg kan ha dårlig kvalitet pga alder.

Anonymkode: 08a77...9af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Biologisk haster det ! hennes egg kan ha dårlig kvalitet pga alder.

Anonymkode: 08a77...9af

👍

Anonymkode: 5426f...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (3 timer siden):

Husk at selv om en eggløsning test er positivt betyr ikke det at du har eggløsning. Har du stabil syklus?

Skjekket spermen hans? 

Ikke helt stabil nei. 
30 dager 

32 dager 

29 dager 

33 dager 

 

Har levert inn sædprøve for 2 uker siden. Aner ikke hvor lang tid det tar å få svar. Vi har generelt fått veldig lite info. 

Anonymkode: 209f0...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble ikke gravid på 7 år. Etter 7 år dro jeg til lege og fikk full utredning. Fikk påvist tette eggledere. Det ble slutt mellom meg og eksen.
 

Møtte ny mann og ble gravid 10 mnd etter. Brukte ikke prevensjon siden det ikke var «nødvendig» med en slik «diagnose»😅

Nå starter vi prøving på nr 2, og håper vi vinner i Lotto denne gangen også. Er 32 år.  

Anonymkode: c4e95...816

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.11.2022 den 23.54):

Har hatt ubeskyttet sex med samboer i 5 år og aktivt prøvd å bli gravid de siste 2 årene (brukt eggløsningstest og prøvd å time det slik). Men ingenting skjer. Jeg har tatt blodprøver hos fastlege som ser ok ut og vi er nå henvist videre. Men ting tar jo tid, så i mellomtiden sitter jeg her å lurer på hvorfor vi ikke blir gravid. Altså regner ikke med at noen her vet nøyaktig hvor skoen trykker for akkurat oss, men hva er de vanligste årsakene for å ikke lykkes med å bli gravid? Og hvilke tiltak/medisiner/behandlinger prøves ut for å nå målet? 
 

Sædprøve er tatt men vi venter på svar 
 

 

Anonymkode: 209f0...799

Hva er din BMI? Hvordan er syklusen din? Alderen din? Du forteller jo ingenting om deg selv

Anonymkode: 99539...0f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hva er din BMI? Hvordan er syklusen din? Alderen din? Du forteller jo ingenting om deg selv

Anonymkode: 99539...0f9

Hvis du leser på side 1 så står det at hun er passert 35. Ang bmi så er det fullt mulig å bli gravid om man er overvektig og 

Anonymkode: 1e845...9f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 23.11.2022 den 23.54):

Har hatt ubeskyttet sex med samboer i 5 år og aktivt prøvd å bli gravid de siste 2 årene (brukt eggløsningstest og prøvd å time det slik). Men ingenting skjer. Jeg har tatt blodprøver hos fastlege som ser ok ut og vi er nå henvist videre. Men ting tar jo tid, så i mellomtiden sitter jeg her å lurer på hvorfor vi ikke blir gravid. Altså regner ikke med at noen her vet nøyaktig hvor skoen trykker for akkurat oss, men hva er de vanligste årsakene for å ikke lykkes med å bli gravid? Og hvilke tiltak/medisiner/behandlinger prøves ut for å nå målet? 
 

Sædprøve er tatt men vi venter på svar 
 

 

Anonymkode: 209f0...799

Opplevde akkurat det samme, og fant nylig ut hos gynekolog at jeg har pcos. Får ikke eggløsning regelmessig, men har aldri mistenkt det fordi jeg har hatt mensen mer eller mindre regelmessig. Normalt antall folikkler pr eggstokk er mellom 8 og 15, og jeg hadde over 30. så masse egg, men pga pcos så slipper ikke kroppen eggene som den skal. Har fått skrevet ut letrozol for hjelp til å stimulere eggene til å modne og slippes. Hadde tatt en sjekk hos gynekolog 

Anonymkode: b3ad7...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (På 24.11.2022 den 10.25):

Husk at selv om en eggløsning test er positivt betyr ikke det at du har eggløsning. Har du stabil syklus?

Skjekket spermen hans? 

Har man eggløsning dersom man hat stabil syklus? 
Har positive tester, men i flere dager. Regelmessig syklus. Pcos.

Anonymkode: 39a44...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/24/2022 at 10:29 AM, AnonymBruker said:

Et jentefoster har fra 6 til 7 millioner egg i eggstokkene. Når hun er kommet til puberteten er tallet redusert til 300 000 – 400 000 egg. I løpet av hennes fertile alder reduseres tallet gradvis. Eggene går rett og slett i oppløsning og absorberes av kroppen, uavhengig av mensen. Samtidig synker kvaliteten på de eggene hun har igjen. Derfor har kvinner over 35 års alderen reduserte sjanser for å bli gravide, forklarer hun.

https://www.babyverden.no/prover/forberedelser/fruktbarhet-og-alder/

 

 

Anonymkode: f8092...242

E6E7C296-8993-45B1-97FC-08752541EAE2.thumb.jpeg.6e49510d278812d28d46d35152b04168.jpeg

Anonymkode: c6ad7...709

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/23/2022 at 11:54 PM, AnonymBruker said:

Har hatt ubeskyttet sex med samboer i 5 år og aktivt prøvd å bli gravid de siste 2 årene (brukt eggløsningstest og prøvd å time det slik). Men ingenting skjer. Jeg har tatt blodprøver hos fastlege som ser ok ut og vi er nå henvist videre. Men ting tar jo tid, så i mellomtiden sitter jeg her å lurer på hvorfor vi ikke blir gravid. Altså regner ikke med at noen her vet nøyaktig hvor skoen trykker for akkurat oss, men hva er de vanligste årsakene for å ikke lykkes med å bli gravid? Og hvilke tiltak/medisiner/behandlinger prøves ut for å nå målet? 
 

Sædprøve er tatt men vi venter på svar 
 

 

Anonymkode: 209f0...799

Stress?

Kanskje eggcellene dine ikke vil ha barn med mannen din selv om hjernen din vil?

Anonymkode: c6ad7...709

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...