Gå til innhold

Aldri med på sosiale arrangemanger på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det er deg. Jeg og TS liker slikt, og opplever bedre arbeidsmiljø om vi lærer å kjenne kollegaer :)

Anonymkode: bd3c4...d71

Ja, derfor jeg skrev at du ikke. Ditt valg.

Jeg synes miljøet blir dårligere jo mer tid man bruker på jobben. Mennesket kjenner jeg, så trenger ikke vite noe mer der.

Anonymkode: 38cdd...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tenker å foreslå det, men føles litt egosentrisk siden dette er en såpass stor arbeidsplass. Det passer for de fleste. Elsker jobben, så vurderer ikke å bytte jobb pga dette, men er som nevnt litt bekymret for hva leder måtte tro om meg...

ts

Anonymkode: b61bc...58b

Skjønner den, men du kan jo ikke siden du har ansvar for barn. Så jeg syntes det er innafor å foreslå det, hvem vet, kanskje er det også andre som sitter inne med samme spørsmål som deg. Fremlegger du det slik at du ville syntes det ville vært hyggelig å være med, men lurer på om det iblant kunne flyttes til et senere tidspunkt slik at du og andre i samme situasjon kunne vært med, så har du vært løsningsorientert. Da har du spilt ballen over til arbeidsgiver og fremstår ikke like lett som en som "ikke vil". Da vil det faktisk se dårligere ut for arbeidsgiver om de ikke gidder å vurdere å flytte enkelte sammenkomster til et senere tidspunkt. 

Anonymkode: 844bd...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tenker å foreslå det, men føles litt egosentrisk siden dette er en såpass stor arbeidsplass. Det passer for de fleste. Elsker jobben, så vurderer ikke å bytte jobb pga dette, men er som nevnt litt bekymret for hva leder måtte tro om meg...

ts

Anonymkode: b61bc...58b

Jeg ville ha foreslått det, det kan jo være noen andre også ville foretrukket at det var litt senere, men ikke tørr foreslå det.

Og om noen skulle reagere, så kan du jo si at du desverre ikke har barnevakt rett etter jobb, og at du har prøvd foreslå ta det slik at du også kan være med, fordi du har jo lyst :)

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ja, derfor jeg skrev at du ikke. Ditt valg.

Jeg synes miljøet blir dårligere jo mer tid man bruker på jobben. Mennesket kjenner jeg, så trenger ikke vite noe mer der.

Anonymkode: 38cdd...afe

Det er jo strengt tatt ikke TS sitt valg, når hun faktisk har lyst å være med men mangler barnepass. Om man melder avbud fordi man ikke ønsker møte kolleger utenfor jobb, så er det ett valg man kan ta, men for oss som egentlig liker det sosiale med kolleger så er det kjedelig å alltid bli stående utenfor fordi det ikke kan justeres tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taluno skrev (10 minutter siden):

Det er jo strengt tatt ikke TS sitt valg, når hun faktisk har lyst å være med men mangler barnepass. Om man melder avbud fordi man ikke ønsker møte kolleger utenfor jobb, så er det ett valg man kan ta, men for oss som egentlig liker det sosiale med kolleger så er det kjedelig å alltid bli stående utenfor fordi det ikke kan justeres tidspunkt.

Jeg skrev at hun ikke måtte :) 

Selv synes jeg ikke det er sosialt å omgås kollegaer på fritiden.

Anonymkode: 38cdd...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi de finner sted på tidspunkt (tidlig ettermiddag) der min mann alltid er på jobb og jeg aldri har barnevakt :( Har ingen i familie eller omgangskrets jeg kan spørre.

Noen andre i samme situasjon? Sjefen vet hvorfor jeg takker nei, men er likevel redd de ser litt på meg som en som ikke vil være sammen med kollegaer. Jeg har to barn men de fleste andre på jobb er barnløse, så jeg har litt andre forpliktelser. Hvordan forklarer man hvorfor man aldri er med?

Anonymkode: b61bc...58b

For en luksus å ha "gyldig" grunn! 

Jeg kan ikke fordra forventninger om å teambuilde på fritiden, men har ikke barn å skylde på... 

Anonymkode: 1491c...a73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For en luksus å ha "gyldig" grunn! 

Jeg kan ikke fordra forventninger om å teambuilde på fritiden, men har ikke barn å skylde på... 

Anonymkode: 1491c...a73

Du må jo ikke ha en grunn :) Du sier bare nei.

Anonymkode: 38cdd...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.11.2022 den 10.23):

Fordi de finner sted på tidspunkt (tidlig ettermiddag) der min mann alltid er på jobb og jeg aldri har barnevakt :( Har ingen i familie eller omgangskrets jeg kan spørre.

Noen andre i samme situasjon? Sjefen vet hvorfor jeg takker nei, men er likevel redd de ser litt på meg som en som ikke vil være sammen med kollegaer. Jeg har to barn men de fleste andre på jobb er barnløse, så jeg har litt andre forpliktelser. Hvordan forklarer man hvorfor man aldri er med?

Anonymkode: b61bc...58b

Jeg gir blaffen i hva folk tenker. Jeg vasker heller klær enn tvangssosialisering etter en lang arbeidsdag. Vil heller se familien som jeg er adskilt fra hele dagen. Har hyggelige kollegaer, men de er ikke familie og selvvalgte venner

Anonymkode: a660d...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg gir blaffen i hva folk tenker. Jeg vasker heller klær enn tvangssosialisering etter en lang arbeidsdag. Vil heller se familien som jeg er adskilt fra hele dagen. Har hyggelige kollegaer, men de er ikke familie og selvvalgte venner

Anonymkode: a660d...006

Nettopp, fint reflektert.

Anonymkode: 38cdd...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke får en halv dags varsel må det jo være mulig å skaffe barnevakt. 

Anonymkode: 26b82...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så lenge du ikke får en halv dags varsel må det jo være mulig å skaffe barnevakt. 

Anonymkode: 26b82...62a

Hvilken verden lever du i...? Det er helt dønn normalt at man ikke har stort nettverk som kan stille som barnevakter. Vi har kun mine foreldre, og de er begge opptatte med hobbyer, hytteturer, venner, småjobbing, osv osv osv. Og nei, om vi spør dagen før, kan vi med 90% sannsynlighet glemme det. 

Anonymkode: fc0a8...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så lenge du ikke får en halv dags varsel må det jo være mulig å skaffe barnevakt. 

Anonymkode: 26b82...62a

Vi sitter gjerne og ofte barnevakt for søsken. Men om en av de hadde ringt meg i dag fordi de plutselig trenger barnevakt i morgen ville jeg antatt det gjaldt dødsfall i nær omgangskrets eller tilsvarende. 

Om årsaken er at de følte for å være med jobben på fredagspils, og at jeg derfor skulle droppe en rolig TV-kveld med (allerede innkjøpt) god mat sammen med mannen, hadde de fått beskjed om å ta seg en bolle. 

Anonymkode: bd3c4...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det sånn jeg også. Litt fordi påmeldingen er så lenge før. Umulig for meg å vite om jeg har barnevakt eller ikke. Om jeg vet at jeg har barnevakt så er det umulig å vite om barnevakten plutselig har andre planer.

Jeg orker ikke plutselige avlysninger da det har vært for mange av de. Velger derfor selv å droppe hele julebordet og andre festlige jobb ting. Da slipper jeg å ha det hengende over meg i et par måneder.

Ikke et stort tap egentlig. Jeg liker ikke fotball wllwr dansing  Ender da opp med å være den kjedelige som ingen vil snakke med uansett.

Anonymkode: 78ce5...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har det sånn jeg også. Litt fordi påmeldingen er så lenge før. Umulig for meg å vite om jeg har barnevakt eller ikke. Om jeg vet at jeg har barnevakt så er det umulig å vite om barnevakten plutselig har andre planer.

Jeg orker ikke plutselige avlysninger da det har vært for mange av de. Velger derfor selv å droppe hele julebordet og andre festlige jobb ting. Da slipper jeg å ha det hengende over meg i et par måneder.

Ikke et stort tap egentlig. Jeg liker ikke fotball wllwr dansing  Ender da opp med å være den kjedelige som ingen vil snakke med uansett.

Anonymkode: 78ce5...e88

Har du hørt om "siste liten plass?"

Det er alltid noen som trekker seg. Så når jeg ikke vet om jeg vil eller kan, og det dukker opp en mulighet, så ringer jeg bare den som holder i arrangementet. Og jeg har faktisk aldri opplevd annet enn at de blir glad, da jeg kan ta over plassen til noen som likevel ikke kunne. 

Anonymkode: bd3c4...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner virkelig ikke denne sosialiseringen på jobb. Virker som om all motivasjon til de som gidder det også bare går på å "ikke være den som ikke vil være med kollegaer", som om det skulle være et avvik. Lol. Du har jo unnskyldning til og med. Snakk om å kaste bort tiden på å ha dårlig samvittighet over og ikke kaste bort tiden på kollegaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (4 minutter siden):

Skjønner virkelig ikke denne sosialiseringen på jobb. Virker som om all motivasjon til de som gidder det også bare går på å "ikke være den som ikke vil være med kollegaer", som om det skulle være et avvik. Lol. Du har jo unnskyldning til og med. Snakk om å kaste bort tiden på å ha dårlig samvittighet over og ikke kaste bort tiden på kollegaer.

Det er for å kunne bidra til litt bedre samhold/arbeidsmiljø. Det lønner seg selvsagt å kjenne hverandre litt, da flyter ofte samarbeidet litt bedre også profesjonelt. 

Men selvsagt kan man ikke dersom man ikke har noen som kan ta ansvar for barn. 

Anonymkode: 844bd...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er for å kunne bidra til litt bedre samhold/arbeidsmiljø. Det lønner seg selvsagt å kjenne hverandre litt, da flyter ofte samarbeidet litt bedre også profesjonelt. 

Men selvsagt kan man ikke dersom man ikke har noen som kan ta ansvar for barn. 

Anonymkode: 844bd...035

Arbeidsmiljø er oppskrytt. Du klarer å bli litt kjent med folk av å kun møte dem på jobb. Spørsmålet her er, hadde ts følt seg utenfor eller at mangel på dagmamma var et problem om det ikke nettopp var for dette behovet for å dra jobben utover arbeidsplassen? Blir ts mer effektiv på jobb av å bekymre seg for nettopp dette? Selvfølgelig ikke. Det er jo nettopp fokuset på å skape et miljø som gjør at det som ville vært naturlig samarbeid og flyt blir mer krevende og vanskelig å skape mellom kollegaer. Bortkastet tid er det og, siden de aller fleste skifter jobb  etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kar90 skrev (3 minutter siden):

Arbeidsmiljø er oppskrytt. Du klarer å bli litt kjent med folk av å kun møte dem på jobb. Spørsmålet her er, hadde ts følt seg utenfor eller at mangel på dagmamma var et problem om det ikke nettopp var for dette behovet for å dra jobben utover arbeidsplassen? Blir ts mer effektiv på jobb av å bekymre seg for nettopp dette? Selvfølgelig ikke. Det er jo nettopp fokuset på å skape et miljø som gjør at det som ville vært naturlig samarbeid og flyt blir mer krevende og vanskelig å skape mellom kollegaer. Bortkastet tid er det og, siden de aller fleste skifter jobb  etterhvert.

Ja, men det er likevel lurt å iblant møtes i en uformell sammenheng etter jobb. Og jeg leser TS dithen at hun har lyst til å bli med i blant, men kan ikke pga. ikke alternativt tilsyn til barn. Og det er jo selvsagt forståelig at man ikke blir med da. Selvsagt skal man ikke være bekymret for det. 

Anonymkode: 844bd...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men det er likevel lurt å iblant møtes i en uformell sammenheng etter jobb.

Anonymkode: 844bd...035

Selvfølgelig er dette bare tull. Det er mye lurere å la jobb og kollegaer være nettopp det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (26 minutter siden):

Selvfølgelig er dette bare tull. Det er mye lurere å la jobb og kollegaer være nettopp det.

Helt enig, jo mer privat og personlig man gjør jobben jo verre blir det. Da blir den enda mer belastende mentalt.

Anonymkode: 38cdd...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...