Gå til innhold

Damen ammet et spedbarn i kulden som ikke hadde lue på.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har overhodet ikke angst, men jeg er bare veldig empatisk og særlig når det gjelder små hjelpeløse barn.

Jeg bryr meg generelt mye om folk rundt meg, og har et stort hjerte.

Ts

Anonymkode: cd835...f2d

Dette lille barnet har en mamma, ikke bekymre deg. ❤️ det går bra. 

Anonymkode: a0daf...fe0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette lille barnet har en mamma, ikke bekymre deg. ❤️ det går bra. 

Anonymkode: a0daf...fe0

Det har en mamma men ikke lue😉

Anonymkode: cd835...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det har en mamma men ikke lue😉

Anonymkode: cd835...f2d

Tror du barnet døde av kulde? 😭 virker jo sånn. 

Anonymkode: a0daf...fe0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2022 den 19.21):

Så da regner jeg med at du gjør det med dit nyfødte barn?

Ts

Anonymkode: cd835...f2d

Hvor lenge var barnet uten lue?

Har ammet 4 barn på snøscooter i dårlig vær. Når de gråter kan de raskt bli varme og klamme og finner ikke roen. Da kan litt lufting være en god løsning.  Satt de slik i 10 minutter eller 30?

Anonymkode: ad0bb...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvor lenge var barnet uten lue?

Har ammet 4 barn på snøscooter i dårlig vær. Når de gråter kan de raskt bli varme og klamme og finner ikke roen. Da kan litt lufting være en god løsning.  Satt de slik i 10 minutter eller 30?

Anonymkode: ad0bb...60b

Da jeg satte meg på benken så jeg at damen holdt en baby mot kroppen og at bakhodet til babyen var mørkt, men antok at det var en mørk lue.

Etter ca 30 min reiste jeg meg og gikk forbi de, og da så jeg at det mørke bakhodet var hår og ikke lue.

Ts

Anonymkode: cd835...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da jeg satte meg på benken så jeg at damen holdt en baby mot kroppen og at bakhodet til babyen var mørkt, men antok at det var en mørk lue.

Etter ca 30 min reiste jeg meg og gikk forbi de, og da så jeg at det mørke bakhodet var hår og ikke lue.

Ts

Anonymkode: cd835...f2d

Kanskje du skal få deg en hobby? 😅 

Anonymkode: a0daf...fe0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da jeg satte meg på benken så jeg at damen holdt en baby mot kroppen og at bakhodet til babyen var mørkt, men antok at det var en mørk lue.

Etter ca 30 min reiste jeg meg og gikk forbi de, og da så jeg at det mørke bakhodet var hår og ikke lue.

Ts

Anonymkode: cd835...f2d

Om dere alle satt ute i over 30 minutter kan det umulig ha vært særlig kaldt ute tenker jeg. Ingen sitter i parken i over 30 minutter om det er kald vind og minusgrader. 

Anonymkode: ad0bb...60b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Om dere alle satt ute i over 30 minutter kan det umulig ha vært særlig kaldt ute tenker jeg. Ingen sitter i parken i over 30 minutter om det er kald vind og minusgrader. 

Anonymkode: ad0bb...60b

Har ikke skrevet at det var minusgrader, det er dine ord.

Jeg hadde ullstrømpebukse under buksen, dunjakke, lue, votter og skjerf og varme vintersko.

Det var sol derfor klarte jeg å sitte en halvtime på sitteunderlag av tovet ull, men ble ganske kald etterhvert.

Hadde ikke klart å sitte i solen uten lue pga den kalde vinden.

Ts

Anonymkode: cd835...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var farligere om barnet ble for varmt jeg. De advarer jo om at man må kjenne regelmessig i nakken, etc. 

Min baby er fem uker gammel, og veldig varmblodig. Vi tar på lue når vi går ut, men lurer på om det egentlig er nødvendig, da hun blir svett og utilpass. Hun trives best i body uten ben, og sparker av seg alt av tepper eller dyner inne. Vi blir også begge to kokvarme av amming. 

Anonymkode: 3a89b...36d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trodde det var farligere om barnet ble for varmt jeg. De advarer jo om at man må kjenne regelmessig i nakken, etc. 

Min baby er fem uker gammel, og veldig varmblodig. Vi tar på lue når vi går ut, men lurer på om det egentlig er nødvendig, da hun blir svett og utilpass. Hun trives best i body uten ben, og sparker av seg alt av tepper eller dyner inne. Vi blir også begge to kokvarme av amming. 

Anonymkode: 3a89b...36d

Jeg tror ingen helsesøstrene/ jordmødre anbefaler at et spedbarn på rundt en måned skal være ute i 8 varmegrader uten lue, og da mener jeg ikke de som ligger i vogn, men ligger på en arm.

Nyfødte tåler mye mindre trekk og kulde enn oss voksne som har fett på kroppen og et immunforsvar.

Ts

Anonymkode: cd835...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg tror ingen helsesøstrene/ jordmødre anbefaler at et spedbarn på rundt en måned skal være ute i 8 varmegrader uten lue, og da mener jeg ikke de som ligger i vogn, men ligger på en arm.

Nyfødte tåler mye mindre trekk og kulde enn oss voksne som har fett på kroppen og et immunforsvar.

Ts

Anonymkode: cd835...f2d

Kunne du virkelig se alder på barnet når den ble ammet? Satt du ved siden av de?

Når min ligger i ytterklær er det umulig å avgjøre om ungen er 1 måned eller 7 mnd pakket inn i store klær 

Anonymkode: ad0bb...60b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2022 den 18.40):

Så det er greit å amme et nyfødt barn uten lue i kulden?

Jeg er ikke creepy, jeg er mor og lærer.

Ts

Anonymkode: cd835...f2d

Er du lærer og så spør du på Kg hva du burde gjøre?  Det er creepy!

Anonymkode: 27fd4...b9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts her.

Har ikke skrevet denne opplysningen i HI pga hets om at jeg er rasist eller noe i den duren, men paret med babyen hadde arabisk utseende så tenker nå at det kanskje er grunnen til at spedbarnet ikke hadde lue på?

Likevel synes jeg det var rart at et nyfødt barn ikke hadde lue på, når moren hadde dunjakke og pannebånd.

Anonymkode: cd835...f2d

De har med andre ord, kledd seg godt selv. Jeg tror du skal slå deg til ro med at de hadde full kontroll: de har, for eksempel, tatt av lua fordi babyen var altfor varm. Om de så hadde glemt lua, så skal det mye til for at du burde blande deg. 

AnonymBruker skrev (På 21.11.2022 den 20.37):

De hadde vinterjakker og lue på og satt i solen, og satt på gresset, mens jeg satt på sitteunderlag av ull på benken.

Hadde det ikke vært sol hadde det vært for kaldt til å sitte ute, men jeg hadde ullstrømpebukse på under buksen, dunjakke, lue og vanter.

Ts

Anonymkode: cd835...f2d

 

Anonymkode: 71572...995

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kunne du virkelig se alder på barnet når den ble ammet? Satt du ved siden av de?

Når min ligger i ytterklær er det umulig å avgjøre om ungen er 1 måned eller 7 mnd pakket inn i store klær 

Anonymkode: ad0bb...60b

Dette. Jeg skjønner heller ikke hvordan man kan se det mens man kaster «et par blikk» bort på bakhodet til en baby. Noen tror jeg har mye eldre baby enn jeg har, og andre tror den er mye mindre. Babyer er veldig ulike, og folks observasjoner og tanker om alder er like forskjellige. En 1 mnd gammel baby kan se ut som en annen 3 mnd eller 7 mnd gammel baby. 

Anonymkode: 71572...995

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kunne du virkelig se alder på barnet når den ble ammet? Satt du ved siden av de?

Når min ligger i ytterklær er det umulig å avgjøre om ungen er 1 måned eller 7 mnd pakket inn i store klær 

Anonymkode: ad0bb...60b

Jeg skrev tidligere her at de satt ved siden av stien jeg gikk på, og så da godt det lille hodet.

Har barn selv og er tante til en baby på 5 uker, så jeg vet omtrent hvor små de kan være, selv om størrelsen varierer.

Ts

Anonymkode: cd835...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg skrev tidligere her at de satt ved siden av stien jeg gikk på, og så da godt det lille hodet.

Har barn selv og er tante til en baby på 5 uker, så jeg vet omtrent hvor små de kan være, selv om størrelsen varierer.

Ts

Anonymkode: cd835...f2d

Rart du ikke var bekymret for at de satt på gresset 🤔. De måtte jo bli veldig kalde i rumpene sine og da kan man utvikle både urinveisinfeksjon, nyrebekkenbetennelse og det som verre er. 

Anonymkode: 7fa0b...b60

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rart du ikke var bekymret for at de satt på gresset 🤔. De måtte jo bli veldig kalde i rumpene sine og da kan man utvikle både urinveisinfeksjon, nyrebekkenbetennelse og det som verre er. 

Anonymkode: 7fa0b...b60

De satt på et underlag.

Anonymkode: cd835...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2022 den 18.32):

 

La merke til et par med et lite spedbarn som ble ammet, og babyen hadde ikke lue på, og babyen så ut til å være maks 4-5 uker gammel.

Jeg ble paff og stirret på de og visste ikke helt hva jeg skulle gjøre, og lurte på om jeg skulle gå bort og si at de måtte ta lue på spedbarnet.

Plutselig reiste faren seg opp og så på meg mens han stilte seg foran moren og barnet, og da fikk jeg meg ikke til å fortelle de at det var uansvarlig å ikke ha lue på babyen.

Anonymkode: cd835...f2d

 

AnonymBruker skrev (På 23.11.2022 den 1.13):

Ts her.

Hvor har jeg skrevet at jeg stirret i 30 minutter?

Selvfølgelig gjorde jeg ikke det, men la merke til de da jeg satte meg ned på benken, og da jeg reiste meg opp en liten halvtime senere fordi jeg var kald, så jeg at de fremdeles satt der.

Det at jeg skulle ha stirret på de er din tolkning.

 

Anonymkode: cd835...f2d

 

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Da jeg satte meg på benken så jeg at damen holdt en baby mot kroppen og at bakhodet til babyen var mørkt, men antok at det var en mørk lue.

Etter ca 30 min reiste jeg meg og gikk forbi de, og da så jeg at det mørke bakhodet var hår og ikke lue.

Ts

Anonymkode: cd835...f2d

Det du skrev i HI henger ikke sammen med det du skriver senere. Først sier du at du så fra der du satt at baby ikke hadde lue og at du stirret såpass at mannen stilte seg foran mor og baby for å skjerme dem fra blikket ditt, senere påstår du at du kun registrerte et par med en ammende baby fra der du satt og at du 30 minutter senere gikk forbi dem og ble oppmerksom på at baby var barhodet, samt at du kun kastet noen blikk i deres retning.

Enten dikter du, eller så har du innsett at det å stirre på en ammende kvinne er uhørt - barhodet baby eller ei - som følge av kommentarer på at din oppførsel var 'creepy', og fossror nå så årene knaker for å fremstå som et bedre menneske enn du er. 

 

Uavhengig av om du dikter eller ror, tenker jeg at hvorvidt babyer har lue eller ei får være opp til foreldrene, og ikke er grunn til å stirre på barbrystede kvinner.

Anonymkode: 94e7d...d62

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, TS tuller med dere! Åpenbart trolling. Lesebriller og ullstrømpebukse og alt mulig. Haha.

Anonymkode: 94f02...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2022 den 18.40):

Så det er greit å amme et nyfødt barn uten lue i kulden?

Jeg er ikke creepy, jeg er mor og lærer.

Ts

Anonymkode: cd835...f2d

Hva har at du er lærer, og mor med saken å gjøre? 

Anonymkode: b86c8...644

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...