Gå til innhold

Damen ammet et spedbarn i kulden som ikke hadde lue på.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke enig at det var alvorlig galt at babyen ikke hadde på lue mens den ble ammet, med forbehold om at jeg ikke så situasjonen. 

Teppe over vognåpningen kan være livsfarlig, og det tenker jeg en bør si i fra om, på en vennlig måte. Å være uten lue, særlig om babyen ellers var godt kledd og spiste fornøyd, tenker jeg derimot ikke er farlig. Om babyen frøs og kjente på ubehag, ville den etter all sannsynlighet sagt i fra om det, og det ville ikke vært en rolig ammestund. 

Det beste hadde vært lue, det er jeg enig i. Men de kan, som flere nevner i tråden, ha glemt eller mistet den, erfart at ammingen blir trøblete med den lua de hadde med, kjent at babyen var blitt for varm og tatt av lua av den grunn, kjent at babyen holdt seg varm nok inntil morens bryst.

Anonymkode: 1fad1...6f1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 21.11.2022 den 20.47):

Yep, og ts sier selv hun satt å solte seg i den «isende nordavinden»😂

Anonymkode: c788e...24e

Yep, med ullstrømpebukse, dunjakke, lue, vanter og satt på et sitteunderlag på benken og drakk en varm kaffe. 

Det er ikke sommer vi snakker om her. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du evner jo ikke å tolke at TS var ute etter å se litt pupper. 

Hvorfor stirre i 30.min (tretti!)? En grunn; TS er en meget pervers psycho som sikkert gjør dette til vanlig. 

Tar 40-50 sekunder å observere det Ts «dekker» til innlegget med. 

at du går fem på får være din greie. Vi andre ser jo TS for hva hun er; en kikker!

Anonymkode: 644f3...b5c

Nå må jeg le altså. Tror du virkelig at hvis TS ville se etter pupp, så hadde hun skrevet sin bekymring her på KG? Det finnes helt klart pupper som er enklere tilgjengelig enn å observere noen som ammer.  I grunn så ser man kun hodet på barnet fra avstand og det er jo nettop det TS beskriver. 

Det er kinky perverst av deg å assosiere innlegget med seksualitet. Just saying. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette deg mens du er bekymret, TS? 🤭 jeg ser for meg at dere tror dere ser slik ut som på det bildet, hehe. Som reddende engler, det handler mer om fantasiene deres, ikke hvordan andre har det. 
 

 

 

0F9F4148-CDDF-4091-A5F2-F13BDD1922F3.jpeg

Anonymkode: a0daf...fe0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aureka skrev (8 timer siden):

Yep, med ullstrømpebukse, dunjakke, lue, vanter og satt på et sitteunderlag på benken og drakk en varm kaffe. 

Det er ikke sommer vi snakker om her. 

Men det var tydeligvis en varmende sol. Du beskrev det selv som å sole seg, men «kulde» når det var snakk om andre😉

Anonymkode: c788e...24e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Er dette deg mens du er bekymret, TS? 🤭 jeg ser for meg at dere tror dere ser slik ut som på det bildet, hehe. Som reddende engler, det handler mer om fantasiene deres, ikke hvordan andre har det. 
 

 

 

0F9F4148-CDDF-4091-A5F2-F13BDD1922F3.jpeg

Anonymkode: a0daf...fe0

Ligner litt men jeg hadde dunjakke, boots med tykke labber, lue, skjerf og votter 🥶

Ts

Anonymkode: cd835...f2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er også heeelt normalt å ha glemt eller mistet en lue. Hva skulle de gjort latt vær å amme ungen? 

De kunne gått inn på kafeen i nærheten, eller inn i annet lokale.
 

Det ar hun i det hele tatt  tenker at det er hennes jobb å dømme disse nybakte foreldrene. 
Hun tenker ikke at det er hennes JOBB å DØMME dem. Hun så hva som skjedde og tenkte at det var uheldig.

Jeg troe jeg hadde knekt helt sammen jeg om jeg satt der i barselståka ig fremmede i parken skulle kommet og kritisert meg som mor, pass dine egne saker! 

Hun sa ingenting til dem.

Anonymkode: c788e...24e

 

Anonymkode: 4c3f3...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at mange av dere som har svart meg hånlig i denne tråden, ikke har barn selv.

Ts

Anonymkode: cd835...f2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2022 den 18.40):

Så det er greit å amme et nyfødt barn uten lue i kulden?

Jeg er ikke creepy, jeg er mor og lærer.

Ts

Anonymkode: cd835...f2d

8 grader er ikke kulde. Spebarn regulerer kroppsvarmen sin via hodet. Kanskje barnet var veldig varmt ellers på kroppen? Mange faktorer du vet ingenting om her. Herregud.. Håper dette er kødd. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anononyma skrev (På 22.11.2022 den 10.00):

Mange som ikke kjenner til viktigheten av lue. Måtte selv diskutere med barnets far flere ganger i starten vedr. akkurat dette med lue når det gjelder vår sønn født tidlig i september. Det var jo milde, fine dager og far kunne ikke skjønne hvorfor lue var viktig.

Kanskje hverken mor eller far i paret hadde fått informasjon om dette? Synd du ikke sa ifra på en vennlig måte ts, de fleste nybakte foreldre er jo ofte mottakelig for gode, velmente råd.

Vi får håpe det gikk fint med både mor og barn!

Har aldri brukt lue i sept på mine barn. Hverken da de var 3uker eller 3år. Barn er forskjellige vet du, mine blir overopphetet på null komma niks hvis de har på lue når det er over 5 grader. 

Endret av Mamajune11
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2022 den 22.58):

Det tenker du men det er altså feil. 

Anonymkode: d5167...3f5

Jeg og barna mine hadde tykk vinterjakke, lue, votter og skjerf. Det var iskaldt. 1-åringen hadde en fleecedress på seg. Selvfølgelig frøs han. 

Anonymkode: 97c7f...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du komt bort til meg og rortalt meg hvordan jeg skal kle ungen min hadde jeg bedd deg dra dit peppern gror! Ingen 4 uker gammel baby blur skadet av å være ute uten lue i 30 min i 8 grader og sol og godt kledd. Skjerp deg! 

Anonymkode: d95bc...769

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamajune11 skrev (4 minutter siden):

Har aldri brukt lue i sept på mine barn. Hverken da de var 3uker eller 3år. Barn er forskjellige vet du, mine blir overopphetet på null komma niks hvis de har på lue når det er over 5 grader. 

September?

Vi er i november og dette var sist lørdag den 19 november!

Det var 8 grader og nordavind, men sol som gjorde det litt varmere.

Vi snakker om et spedbarn på muligens rundt en måned .

Ts

Anonymkode: cd835...f2d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde du komt bort til meg og rortalt meg hvordan jeg skal kle ungen min hadde jeg bedd deg dra dit peppern gror! Ingen 4 uker gammel baby blur skadet av å være ute uten lue i 30 min i 8 grader og sol og godt kledd. Skjerp deg! 

Anonymkode: d95bc...769

Var du der og så det siden du er så bastant?

Ts

Anonymkode: cd835...f2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg tror at mange av dere som har svart meg hånlig i denne tråden, ikke har barn selv.

Ts

Anonymkode: cd835...f2d

Jeg tror nettopp de har barn. 

Anonymkode: 71572...995

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men det var tydeligvis en varmende sol. Du beskrev det selv som å sole seg, men «kulde» når det var snakk om andre😉

Anonymkode: c788e...24e

Jeg er ikke TS, men jeg leste hva TS hadde på seg og da tenker jeg at det var ganske kaldt. 

Endret av Aureka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville aldri ha trillet rundt med en baby uten lue selv, men tenker det er vanskelig å dømme situasjonen. Hvis de satt der en halvtime med baby så var det neppe så kaldt. Vil tro at baby ville ha sagt ifra hvis hen frøs. 

Får slenge inn at jeg nylig snakket med naboen om luebruk (har  en førsteklassing og det er ikke kult å kle seg i yttertøy for tiden, så jeg savner barnehagen akkurat når det gjelder påkledning heh). Snakket om hvordan vi er så opptatt av at barna ikke skal fryse i Norge og at vi ofte klær på barnehagebarna for mye, mens de er mer avslappet i et annet vestlig land der de har slekt. Aner ikke om det stemmer, men når det er samme temperatur som vi har her nå, så tar de visstnok med små babyr ut uten lue. Har jo ikke direkte relevans for problemstillingen her da, men jeg ville bare nevne det. 

Anonymkode: 85346...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ville aldri ha trillet rundt med en baby uten lue selv, men tenker det er vanskelig å dømme situasjonen. Hvis de satt der en halvtime med baby så var det neppe så kaldt. Vil tro at baby ville ha sagt ifra hvis hen frøs. 

Får slenge inn at jeg nylig snakket med naboen om luebruk (har  en førsteklassing og det er ikke kult å kle seg i yttertøy for tiden, så jeg savner barnehagen akkurat når det gjelder påkledning heh). Snakket om hvordan vi er så opptatt av at barna ikke skal fryse i Norge og at vi ofte klær på barnehagebarna for mye, mens de er mer avslappet i et annet vestlig land der de har slekt. Aner ikke om det stemmer, men når det er samme temperatur som vi har her nå, så tar de visstnok med små babyr ut uten lue. Har jo ikke direkte relevans for problemstillingen her da, men jeg ville bare nevne det. 

Anonymkode: 85346...9fa

Ts her.

Har ikke skrevet denne opplysningen i HI pga hets om at jeg er rasist eller noe i den duren, men paret med babyen hadde arabisk utseende så tenker nå at det kanskje er grunnen til at spedbarnet ikke hadde lue på?

Likevel synes jeg det var rart at et nyfødt barn ikke hadde lue på, når moren hadde dunjakke og pannebånd.

Anonymkode: cd835...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ts her.

Har ikke skrevet denne opplysningen i HI pga hets om at jeg er rasist eller noe i den duren, men paret med babyen hadde arabisk utseende så tenker nå at det kanskje er grunnen til at spedbarnet ikke hadde lue på?

Likevel synes jeg det var rart at et nyfødt barn ikke hadde lue på, når moren hadde dunjakke og pannebånd.

Anonymkode: cd835...f2d

Du må ikke være så redd! Mennesker tåler mer enn du tror. ❤️ det hjelper ikke å gå rundt med en slik intens og engstelig angst som du har! Gi slipp på den. ❤️ slapp av. 

Anonymkode: a0daf...fe0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du må ikke være så redd! Mennesker tåler mer enn du tror. ❤️ det hjelper ikke å gå rundt med en slik intens og engstelig angst som du har! Gi slipp på den. ❤️ slapp av. 

Anonymkode: a0daf...fe0

Jeg har overhodet ikke angst, men jeg er bare veldig empatisk og særlig når det gjelder små hjelpeløse barn.

Jeg bryr meg generelt mye om folk rundt meg, og har et stort hjerte.

Ts

Anonymkode: cd835...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...