GÃ¥ til innhold

Datinglivet har endret seg, utfordrende🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datinglivet var så mye enkelt før føler jeg.... før tinder, instagram og snapchat. Mye mindre press på kropp, og mye annet. Man gikk ikke og sammenliknet seg selv så mye med andre. For 14-15 år siden hadde få kvinner fillers, og heller ikke var det mulig for menn og kvinner å ha mange muligheter, treningspresset var det lite av også. Man hadde nettby, f.eks man møtes og og holder kontakt gjennom tekst meldinger, man var ikke så altfor kravstor heller, frisyrene var annerledes og sminken også, man ringes kanskje etter 1.date og prater lenge.Ikke det store snap stresset. Å overtenke ting hele tiden, på om han svarer eller ikke, om hvorfor han ikke sender snapper, hvor på snapkartet han er, er han hos en dame nå eller🥹🤔.... hadde vært mye bedre å være i den verden  tilbake til 2008, og uten snap og tinder.... noen ganger skulle jeg ønske at jeg var født tidlig på 90-tallet, og ikke slutten av 90-tallet... for å merke på hvordan det var for 14 år siden. jeg har ikke opplevd alt dette, men hva jeg har blitt fortalt om nettby og dating, av   familiemedlemmer som er ett par år eldre enn meg.

Nå føler jeg mye mere press som kvinne. I en datingprosess går man gjennom og ser på insta hvem typen følger, ser på bilder, overtenker om f.eks andre dama har bedre bilder enn deg selv osv....om han liker lettkledde bilder osv. da hadde man også færre å velge mellom, så menn var kanskje mere frempå og tok insj,  når de fant en fin dame og gjorde ekstra innsats for henne og ikke så på andre underveis.🌸det var kanskje også lettere å bli kjent med folk at man tok kontakt med nabojenta og inviterte henne på kaffe f.eks eller butikken og på biblioteket. Flere som og tenker sånn at det var lettere før enn nå? 😊

Anonymkode: 5490d...c51

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 33 år og skal innrømme at jeg føler dating er samme greia som før. Sosiale medier er hva du gjør det til. 

Anonymkode: 72163...fb3

• Liker 3
Skrevet

Syntes det er mye enklere, man trenger jo ikke gå ut døra en gang. Kan sitte udusja etter jobben og sjekke opp damer. lykke til med å gjøre det for 15 år siden.

Anonymkode: 90f85...72c

• Liker 4
Skrevet

Jeg har samme oppfatning som deg TS, er ung og har ikke sosiale medier - men ser forandringen når jeg sammenligner generasjoner. Mulig det bare har blitt tydeligere i mediene.

Anonymkode: 4b5c5...77d

• Liker 1
Skrevet

Var ikke lettere før.

Da mms-funksjonen kom på mobilen, startet nakenbildene og dickpicsa.

Gutta samlet på dem. Er vel rundt 18-20 år siden det kom.

Syns ikke ting er verre nå. Kroppspress har det alltid vært. Vi jogga og sulta oss i 2000 og. 

Og la ut bilder på penest.no ect

Anonymkode: 517c8...0b0

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Helt enig trådstarter! Jeg har alltid vært trygg på meg selv men etter sosiale medier og tinder og de unaturlige skjønnshetsidealene og filtere så føler jeg meg som en 2er som ikke har sjans til å konkurrere mot andre og menn sveiper like på alle damer for sex så man vet aldri om de liker deg genuint eller bare lyver for å få sex. Klarer ikke ha tillitt til menn lenger og blir behandlet mye dårligere enn før for menn har fått enda mer dehumaniserende syn på damer og har lettere for å være utro enn før 

Anonymkode: 8ec82...45c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg savner også "gamledager" da folk faktisk var nødt til å gå ut og snakke med folk for å bl kjent. Husker da jeg var tenåring (er 40 nå) at gutter ringte meg på telefonen og ville snakke. Og at "date" var at vi hengte sammen og fant på ting. Det har garantert med alderen å gjøre også, men nå til dags syns eg ikke menn gjør en innsats i det heletatt. Og det er så turn off.. 

Jeg har også begynt å tenke at man skulle vært ung voksen på 80 og 90tallet. Da tror jeg mye var bedre enn det er i dag hvor "alle" sitter hjemme i hver sin boks og lever livet gjennom skjerm. 

Anonymkode: d9e9c...176

• Liker 7
Skrevet

Vanskelig var det i forrige årtusen også. Mye sjekking på uteplasser, med alkohol som eneste hjelpemiddel. Jeg tilhører en gruppe introverte og sjenerte, som var attraktiv nok, men som enten ikke skjønte at jeg ble flørtet med, eller ikke turte å gjøre det selv. For oss, er nettdating en gave. Nå har jeg faktisk fått såpass mye positiv oppmerksomhet, at det kan fungere å sjekke irl også. 

Jeg håper ungdommen finner mer formålstjenlige måter å møtes på, for slikt som Tinder, har ikke vært sunt for samfunnet.  

Anonymkode: 7a827...759

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror at de hadde like store utfordringer før som nå

Skrevet

Den har endret seg på den måten at hvis man ikke er på datingapper, er man en "loser", liksom, og "går glipp av ting". Whatever. Kommer ikke til å joine butikk...ehh...datingapper uansett. 

Anonymkode: 40314...c09

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Helt enig trådstarter! Jeg har alltid vært trygg på meg selv men etter sosiale medier og tinder og de unaturlige skjønnshetsidealene og filtere så føler jeg meg som en 2er som ikke har sjans til å konkurrere mot andre og menn sveiper like på alle damer for sex så man vet aldri om de liker deg genuint eller bare lyver for å få sex. Klarer ikke ha tillitt til menn lenger og blir behandlet mye dårligere enn før for menn har fått enda mer dehumaniserende syn på damer og har lettere for å være utro enn før 

Anonymkode: 8ec82...45c

Jaa enig, lei sjøl av å bli brukt for sex. Kvinne 23, har prøvd å date noen som er litt eldre enn meg. Men alder sier ikke noe om modenhet. Det går mere på personlighet....😌😕menn fra 34-37 men de vil ha meg kun en kort periode for det unge utseende  og for at man holder seg bra. Men mange av de ender opp tilslutt med ei dame på 30.... 🥺

• Liker 1
Skrevet

Syns også det er helt totalt annerledes nå. Kom ut av et langt ekteskap for noen år siden og fikk totalt sjokk over hvor mye press det var. Jeg tar vare på meg selv, er utadvendt og opptatt av utseendet, men hjelpe meg.

Gikk fra å være vant til å bli sjekket (eller forsøkt sjekket) opp på byen og alltid ha valgmuligheter til å oppleve ghosting for første gang. Jeg ante jo ikke hva det var, så jeg var sikker på at det hadde skjedd noe alvorlig med ham. Og så tok de omtrent uten unntak kontakt igjen etter noen mnd, jeg møtte menn som jeg var med omtrent hver dag i uken, møtte venner og familie, gjorde alle typiske kjæresteting - og så viste det seg at de var ikke «klar for noe forhold».

Etter en stund gikk det opp for meg at det var helt vanlig å date/chatte med flere samtidig, hoppe fra den ene til den andre og oppleve alt fra at noen ville være eksklusive fra første date til å høre fra de kun når de var på byen. For ikke å snakke om dickpics og rett på sak med sexprat. Og overraskelsen deres av at jeg så lik ut på bildene som i virkeligheten - det hørte visst også til sjeldenheten.

Jeg hadde selv en periode der jeg kun hadde korte «forhold» på en mnd eller to før jeg hoppet videre. Det var jo et vanvittig utvalg der man bare kunne «plukke» som på Foodora omtrent. Gikk fort lei av overfladiskheten og fokuset på utseendet. For ikke å snakke om hvor mye mer vanlig det var blitt med kinky sex.

Skal love at det er annerledes før. Da datet man en om gangen (sikkert pga mindre utvalg) til man ble kjent og så om vi passet sammen. Avtaler ble holdt og det var aldri noe tankekjør om «hva vil han egentlig, er han interessert eller ikke». Syns også at begge kjønn har høyere krav og er mer opptatt av hva de vil ha, enn hva de kan tilby.

Anonymkode: 46dce...8f8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Datinglivet var så mye enkelt før føler jeg.... før tinder, instagram og snapchat. Mye mindre press på kropp, og mye annet. Man gikk ikke og sammenliknet seg selv så mye med andre. For 14-15 år siden hadde få kvinner fillers, og heller ikke var det mulig for menn og kvinner å ha mange muligheter, treningspresset var det lite av også. Man hadde nettby, f.eks man møtes og og holder kontakt gjennom tekst meldinger, man var ikke så altfor kravstor heller, frisyrene var annerledes og sminken også, man ringes kanskje etter 1.date og prater lenge.Ikke det store snap stresset. Å overtenke ting hele tiden, på om han svarer eller ikke, om hvorfor han ikke sender snapper, hvor på snapkartet han er, er han hos en dame nå eller🥹🤔.... hadde vært mye bedre å være i den verden  tilbake til 2008, og uten snap og tinder.... noen ganger skulle jeg ønske at jeg var født tidlig på 90-tallet, og ikke slutten av 90-tallet... for å merke på hvordan det var for 14 år siden. jeg har ikke opplevd alt dette, men hva jeg har blitt fortalt om nettby og dating, av   familiemedlemmer som er ett par år eldre enn meg.

Nå føler jeg mye mere press som kvinne. I en datingprosess går man gjennom og ser på insta hvem typen følger, ser på bilder, overtenker om f.eks andre dama har bedre bilder enn deg selv osv....om han liker lettkledde bilder osv. da hadde man også færre å velge mellom, så menn var kanskje mere frempå og tok insj,  når de fant en fin dame og gjorde ekstra innsats for henne og ikke så på andre underveis.🌸det var kanskje også lettere å bli kjent med folk at man tok kontakt med nabojenta og inviterte henne på kaffe f.eks eller butikken og på biblioteket. Flere som og tenker sånn at det var lettere før enn nå? 😊

Mindre press på kropp før? Hvor har du det i fra? På 90-tallet og tidlig 00 gikk vi med bar mage og hoftebukser, alle kunne se på 20 meter avstand hvem som hadde six-pack og hvem som var mer glad i sjokolade enn i trening... Like stort press på kropp og utseende da som nå. Mindre fillers før ja, men fillers er ikke nødvendigvis positivt, mange som siler vekk sminkedukker med fillers og contouring nå.

Hva har annerledes mote, sminke og frisyrer med dating å gjøre? Smaken er som baken, da og nå. Noen menn liker tynne alver, noen liker jenter med muskler, noen liker runde jente med store pupper, noen liker sminkedukker med lange klør, noen liker jenter som kan ta i et tak, noen liker frilufts-friskuser, noen liker gym-rats, noen liker jenter som slapper av hjemme med Netflix, et glass vin og god mat, og sånn er det jo bare. Jeg synes ikke dating er noe vanskeligere nå enn før.

Man hadde da chat før snap kom også, og snap kart? Alle normale mennesker har da slått av sporing på snap...

Anonymkode: 38e39...aeb

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Mindre press på kropp før? Hvor har du det i fra? På 90-tallet og tidlig 00 gikk vi med bar mage og hoftebukser, alle kunne se på 20 meter avstand hvem som hadde six-pack og hvem som var mer glad i sjokolade enn i trening... Like stort press på kropp og utseende da som nå. Mindre fillers før ja, men fillers er ikke nødvendigvis positivt, mange som siler vekk sminkedukker med fillers og contouring nå.

Hva har annerledes mote, sminke og frisyrer med dating å gjøre? Smaken er som baken, da og nå. Noen menn liker tynne alver, noen liker jenter med muskler, noen liker runde jente med store pupper, noen liker sminkedukker med lange klør, noen liker jenter som kan ta i et tak, noen liker frilufts-friskuser, noen liker gym-rats, noen liker jenter som slapper av hjemme med Netflix, et glass vin og god mat, og sånn er det jo bare. Jeg synes ikke dating er noe vanskeligere nå enn før.

Man hadde da chat før snap kom også, og snap kart? Alle normale mennesker har da slått av sporing på snap...

Eh jo det var mindre press før. Da kunne man ikke se de trente jentene påå instagram og snap, bloggere osv, nå legges det ut 24/7 hva man trener, og hva man spiser. Var ikke fokus på kosthold og trening hele tiden før, man kunne heller ikke dele det. Nå føler man press fra sosiale medier.... normale mennesker, har snapkart på om de vil også. Trenger ikke å være unormal for å ha det på. Og å omtale enkelte jenter som tynne alver blir for drøyt!

Skrevet

Tynne alver hørte jeg det ogsåå🙃

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Syntes det er mye enklere, man trenger jo ikke gå ut døra en gang. Kan sitte udusja etter jobben og sjekke opp damer. lykke til med å gjøre det for 15 år siden.

Anonymkode: 90f85...72c

Å det går helt fint skjønner jeg😶

Anonymkode: 1eebb...3b8

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Eh jo det var mindre press før. Da kunne man ikke se de trente jentene påå instagram og snap, bloggere osv, nå legges det ut 24/7 hva man trener, og hva man spiser. Var ikke fokus på kosthold og trening hele tiden før, man kunne heller ikke dele det. Nå føler man press fra sosiale medier.... normale mennesker, har snapkart på om de vil også. Trenger ikke å være unormal for å ha det på. Og å omtale enkelte jenter som tynne alver blir for drøyt!

Vel jeg er helt uenig. Man trenger ikke ha instagram for å se at det er forskjell på hvor trente folk er, og joda, man var like opptatt av kosthold og trening for 20 år siden som nå. 

Du må gjerne velge å ha på snapkart, men det er jo rimelig uintelligent om det stresser deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

🤔.... hadde vært mye bedre å være i den verden  tilbake til 2008, og uten snap og tinder.

Nå føler jeg mye mere press som kvinne. I en datingprosess går man gjennom og ser på insta hvem typen følger, ser på bilder, overtenker om f.eks andre dama har bedre bilder enn deg selv osv....

Dette er ting du helt styrer selv.

Selv har jeg hverken «snap» eller Tinder. Ikke følger jeg kjæresten min på Instagram heller. Kunne ikke brydd meg mindre om hvem hun følger, bilder hun liker osv. Det er jo helt irrelevant for vår relasjon.

Slett disse tulleappene. Dating kan være akkurat som det var fra den tiden du savner. Dette er helt opp til deg selv.

Anonymkode: dfcde...da2

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Var ikke lettere før.

Da mms-funksjonen kom på mobilen, startet nakenbildene og dickpicsa.

Gutta samlet på dem. Er vel rundt 18-20 år siden det kom.

Syns ikke ting er verre nå. Kroppspress har det alltid vært. Vi jogga og sulta oss i 2000 og. 

Og la ut bilder på penest.no ect

Anonymkode: 517c8...0b0

Husker du deiligst.no?😂

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg savner også "gamledager" da folk faktisk var nødt til å gå ut og snakke med folk for å bl kjent. Husker da jeg var tenåring (er 40 nå) at gutter ringte meg på telefonen og ville snakke. Og at "date" var at vi hengte sammen og fant på ting. Det har garantert med alderen å gjøre også, men nå til dags syns eg ikke menn gjør en innsats i det heletatt. Og det er så turn off.. 

Jeg har også begynt å tenke at man skulle vært ung voksen på 80 og 90tallet. Da tror jeg mye var bedre enn det er i dag hvor "alle" sitter hjemme i hver sin boks og lever livet gjennom skjerm. 

Anonymkode: d9e9c...176

Man kan faktisk gå ut med folk nå og bli kjent :)  Det er flere av oss som har tatt et valg om et aktivt sosialt liv og treffer folk.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jaa enig, lei sjøl av å bli brukt for sex. Kvinne 23, har prøvd å date noen som er litt eldre enn meg. Men alder sier ikke noe om modenhet. Det går mere på personlighet....😌😕menn fra 34-37 men de vil ha meg kun en kort periode for det unge utseende  og for at man holder seg bra. Men mange av de ender opp tilslutt med ei dame på 30.... 🥺

Man ønsker gjerne noen som er på samme sted i livet. :) En ting er kos og hygge, moro, samtidig for mange menn er det nok smigrende med en dame i den alderen som vil gå på date med dem. En annen ting er noen å bli seriøse med. 23 og 34 er noe helt annet enn 34 og 47. 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå er det mange av oss særinger som ikke har Instagram, ikke leser blogger, ikke har på snapkart. Jeg har Facebook, men er innom en gang i uken kanskje. 

Livet blir som sagt hva du gjør det til :) Dessuten så er det godt kosthold og trening sunt! 

Det var mye fokus på treninger før også, bare så det er sagt. Kostholdet var noe helt annet før i tiden og jeg syns det fint at det er fokus på syreskader etc fordi når jeg var ung så drakk vi knapt brus. 

Skrevet
Blått skrev (7 minutter siden):

Husker du deiligst.no?😂

Man kan faktisk gå ut med folk nå og bli kjent :)  Det er flere av oss som har tatt et valg om et aktivt sosialt liv og treffer folk.

Man ønsker gjerne noen som er på samme sted i livet. :) En ting er kos og hygge, moro, samtidig for mange menn er det nok smigrende med en dame i den alderen som vil gå på date med dem. En annen ting er noen å bli seriøse med. 23 og 34 er noe helt annet enn 34 og 47. 

Nå er det mange av oss særinger som ikke har Instagram, ikke leser blogger, ikke har på snapkart. Jeg har Facebook, men er innom en gang i uken kanskje. 

Livet blir som sagt hva du gjør det til :) Dessuten så er det godt kosthold og trening sunt! 

Det var mye fokus på treninger før også, bare så det er sagt. Kostholdet var noe helt annet før i tiden og jeg syns det fint at det er fokus på syreskader etc fordi når jeg var ung så drakk vi knapt brus. 

Ja det er sant, samme sted i livet. Men har vennine som er sammen med en som er 22 år eldre enn henne. Hun er like gammel som meg.😊og kjenner flere som har stor aldersforskjell. Men tror jeg møter feil menn, litt usikkerhet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...