Gå til innhold

Hvordan er mulighetene i datingmarkedet for kvinner som nærmer seg 55?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

"Plutselig fått for seg"? Hvordan oppfatter du kvinner, egentlig? Som barn? Altså, barn som ikke vet hva som er best for dem og får slike "plutselige innfall"? Jeg har aldri tent på mye yngre menn, for eksempel. Det er ikke slik at jeg PLUTSELIG får for meg at jeg vil ha jevnaldrende eller eldre mann, når jeg aldri hadde ansett yngre menn attraktive. Men jeg har også erfaring med en mann som var MYE eldre, og det var intet positivt med det. Forskjellige syn på avgjørende ting, en mann som blir eldre og ikke klarer å prestere i senga, får helseplager som jeg da må hanskes med, klager mye osv. Spreke, sexglade damer på 50 har da ingen interesse av å ha en partner på 70 som ikke fungerer som elsker, som hele tiden har "småvondter" og utdatert syn på politikk, homofili, kunst osv. 

Anonymkode: 52ca5...5f0

En mann på 70 er jo 20 år eldre enn en dame på 50, det er ingen som sier det er vanlig å bli sammen med en mann som er 20 år eldre. I synet på kunst er det nok et skille mellom de kunstinteresserte og den brede allmue, og kunsten har evnet å både provosere og sjokkere mye lenger enn 70 år, så selv når denne 70-åringen din ble født (en mann som uansett er utenfor den naturlige målgruppen for kvinner på 50), var det meste som skjedde på kunstfronten provoserende og til dels uforståelig for de konservative og de med minst interesse for kunst. Så alder bør ikke bety så mye her. Det er også litt rart å beskrive politikk som et område der man kan ha et utdatert syn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cuckold skrev (8 minutter siden):

En mann på 70 er jo 20 år eldre enn en dame på 50, det er ingen som sier det er vanlig å bli sammen med en mann som er 20 år eldre. I synet på kunst er det nok et skille mellom de kunstinteresserte og den brede allmue, og kunsten har evnet å både provosere og sjokkere mye lenger enn 70 år, så selv når denne 70-åringen din ble født (en mann som uansett er utenfor den naturlige målgruppen for kvinner på 50), var det meste som skjedde på kunstfronten provoserende og til dels uforståelig for de konservative og de med minst interesse for kunst. Så alder bør ikke bety så mye her. Det er også litt rart å beskrive politikk som et område der man kan ha et utdatert syn. 

Jeg har som sagt egen erfaring. Har også to venninner med ekser som var mye eldre enn dem. Samme kjedelige greia - null interesse for sex, sirompa hobbyer og klaging.

Anonymkode: 52ca5...5f0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Cuckold said:

Det spørsmålet må hver kvinne ta stilling til selv, jeg kan ikke svare for andre. Men for kvinner i femtiårene vil det være en ulykke om for mange andre kvinner i femtiårene skulle begynne å utelukke menn som er noen år eldre, for det vil som sagt gjøre menn tidlig i femtiårene og i slutten av førtiårene mer omsvermet, noe som selvsagt er bra for dem, men det gjør samtidig at konkurransen blir hardere blant kvinnene. 

 

11 minutter siden, AnonymBruker said:

HVORFOR skal det være ulykke for kvinnene? Igjen, hva godt skal det gjøre hvis en kvinne blir sammen med en mann hun ikke finner attraktiv, bare for å ha en kuk i huset? Man har jo en god del plastikk fantastikk, som ikke svikter i senga, kaster sure sokker rundt i stua eller klager på vondt i ryggen. Som sagt, så viser statistikken at eldre kvinner trives best alene, mens det er eldre menn som trenger en kvinne for å føle seg lykkelig. Så hvem sin ulykke er dette EGENTLIG? Ikke kvinnenes.

Anonymkode: 52ca5...5f0

Jeg skriver jo nettopp hvorfor det vil være en ulykke for kvinnene om for mange andre kvinner begynner å utelukke menn som er noen år eldre, se det jeg har markert i grønt: For det vil som sagt gjøre menn tidlig i femtiårene og i slutten av førtiårene mer omsvermet, noe som selvsagt er bra for dem, men det gjør samtidig at konkurransen blir hardere blant kvinnene. Jeg tilhører jo selv denne gruppen, så hvis jeg bare hadde vært opptatt av meg og mitt hadde jeg heiet frem denne trenden.

Men jeg tror faktisk ikke helt på at kvinner alltid er så lykkelige alene. Jeg mistenker at det kan være slik at de kvinner som er lykkelige alene i størst grad ender opp alene, og at de som ikke trives så godt alene gjerne finner seg en mann, altså at de som finner seg en mann ikke ville trives like godt alene. Om disse siste skulle begynne å gjøre det vanskeligere for seg selv (ved å utelukke alle menn som er eldre enn dem) er det ikke sikkert singeltilværelsen fortoner seg like ideell for dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuckold skrev (1 minutt siden):

 

Jeg skriver jo nettopp hvorfor det vil være en ulykke for kvinnene om for mange andre kvinner begynner å utelukke menn som er noen år eldre, se det jeg har markert i grønt: For det vil som sagt gjøre menn tidlig i femtiårene og i slutten av førtiårene mer omsvermet, noe som selvsagt er bra for dem, men det gjør samtidig at konkurransen blir hardere blant kvinnene. Jeg tilhører jo selv denne gruppen, så hvis jeg bare hadde vært opptatt av meg og mitt hadde jeg heiet frem denne trenden.

Men jeg tror faktisk ikke helt på at kvinner alltid er så lykkelige alene. Jeg mistenker at det kan være slik at de kvinner som er lykkelige alene i størst grad ender opp alene, og at de som ikke trives så godt alene gjerne finner seg en mann, altså at de som finner seg en mann ikke ville trives like godt alene. Om disse siste skulle begynne å gjøre det vanskeligere for seg selv (ved å utelukke alle menn som er eldre enn dem) er det ikke sikkert singeltilværelsen fortoner seg like ideell for dem. 

Men du har altså ikke svart på mitt spørsmål - hadde det vært bedre hvis disse kvinnene ble sammen med menn de ikke finner attraktive, bare for å ikke være alene? Hadde du som mann synes det var fint at din kjæreste var sammen med deg kun for å slippe å være alene? 

Ny studie: Flere kvinner enn menn er lykkelig som single (nettavisen.no)

Jenter trives best som single – VG

Single, barnløse kvinner er lykkeligere, og lever lengre enn andre... - Helsenyhet

 

Anonymkode: 52ca5...5f0

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men du har altså ikke svart på mitt spørsmål - hadde det vært bedre hvis disse kvinnene ble sammen med menn de ikke finner attraktive, bare for å ikke være alene? Hadde du som mann synes det var fint at din kjæreste var sammen med deg kun for å slippe å være alene? 

Ny studie: Flere kvinner enn menn er lykkelig som single (nettavisen.no)

Jenter trives best som single – VG

Single, barnløse kvinner er lykkeligere, og lever lengre enn andre... - Helsenyhet

 

Anonymkode: 52ca5...5f0

Men dette er jo helt misforstått, vi mennesker er ikke stive roboter fullstendig uten evne til å styre hva vi liker og hvem vi vil være, det er jo nettopp her noe av den kvinnelige kresenhetsfellen ligger, kvinner som snakker som om de er 100 % slaver av en slags indre tyrann som forteller dem at alt som ikke lever opp til deres spesielle kresenhet er umulig å leve med. I virkeligheten er vi mennesker langt mer plastiske, selv om vi ofte blir stivere og mindre smidige med årene. Så det du beskriver her er langt på vei problemet, denne skråsikkerheten på at du umulig kan trives med en mann som ikke kan huke av for alle punkt på din nåværende liste med krav. Hvis du er midt i livet burde du vite at menn er forskjellige - selv menn som er noen år eldre enn deg. Det er ingen selvfølge at alle menn som er noen år eldre enn deg er så håpløse som du beskriver. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuckold skrev (1 minutt siden):

Men dette er jo helt misforstått, vi mennesker er ikke stive roboter fullstendig uten evne til å styre hva vi liker og hvem vi vil være, det er jo nettopp her noe av den kvinnelige kresenhetsfellen ligger, kvinner som snakker som om de er 100 % slaver av en slags indre tyrann som forteller dem at alt som ikke lever opp til deres spesielle kresenhet er umulig å leve med. I virkeligheten er vi mennesker langt mer plastiske, selv om vi ofte blir stivere og mindre smidige med årene. Så det du beskriver her er langt på vei problemet, denne skråsikkerheten på at du umulig kan trives med en mann som ikke kan huke av for alle punkt på din nåværende liste med krav. Hvis du er midt i livet burde du vite at menn er forskjellige - selv menn som er noen år eldre enn deg. Det er ingen selvfølge at alle menn som er noen år eldre enn deg er så håpløse som du beskriver. 

Du har enda ikke svart på mitt spørsmål. Hadde du vært fornøyd i et forhold hvis du visste at dama valgte deg av fornuft, altså for å bare være sammen med noen? Hvis du hadde vært fornøyd med det, så er det jo greit. De fleste ønsker at partner faktisk er tiltrukket av dem.

Du skriver at kvinner ikke er roboter uten evne til å styre hva de liker eller ikke liker. Men problemet er at fysisk tiltrekning ofte ikke er noe som styres av fornuft og hjerne. La oss si at du finner en type kvinner lite tiltrekkende, for eksempel veldig overvektige kvinner eller mye eldre kvinner. Hadde du klart ved hjelp av fornuft og intellekt å omstille deg slik at du plutselig ble tiltrukket av disse kvinnene? Svaret er NEI. Du hadde ikke begynt å elske overvektige eller mye eldre damer, hvis det ikke ligger til deg. Kvinner er ikke mer fornuftige enn menn. For øvrig blir sammenligningen med robot noe søkt, da roboter nettopp er slike som kan endre oppførsel hvis programmereren bytter innstillingene på dem. Mennesker er ikke roboter og har egen personlighet, preferanser, instinkter, hormoner og kjemiske reaksjoner i kroppen.

Anonymkode: 52ca5...5f0

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 14.40):

Du har enda ikke svart på mitt spørsmål. Hadde du vært fornøyd i et forhold hvis du visste at dama valgte deg av fornuft, altså for å bare være sammen med noen? Hvis du hadde vært fornøyd med det, så er det jo greit. De fleste ønsker at partner faktisk er tiltrukket av dem.

Du skriver at kvinner ikke er roboter uten evne til å styre hva de liker eller ikke liker. Men problemet er at fysisk tiltrekning ofte ikke er noe som styres av fornuft og hjerne. La oss si at du finner en type kvinner lite tiltrekkende, for eksempel veldig overvektige kvinner eller mye eldre kvinner. Hadde du klart ved hjelp av fornuft og intellekt å omstille deg slik at du plutselig ble tiltrukket av disse kvinnene? Svaret er NEI. Du hadde ikke begynt å elske overvektige eller mye eldre damer, hvis det ikke ligger til deg. Kvinner er ikke mer fornuftige enn menn. For øvrig blir sammenligningen med robot noe søkt, da roboter nettopp er slike som kan endre oppførsel hvis programmereren bytter innstillingene på dem. Mennesker er ikke roboter og har egen personlighet, preferanser, instinkter, hormoner og kjemiske reaksjoner i kroppen.

Anonymkode: 52ca5...5f0

I fengsel ser vi at selv presumtivt heterofile menn søker seksuell tilfredsstillelse sammen. Om jeg befant meg fanget på en øde øy alene med en kvinne jeg normalt ikke ville ofret et blikk ville det nok kunne utvikle seg en seksuell relasjon over tid. Vi mennesker er som sagt langt mer plastiske enn du tar høyde for.

Men jeg tror faktisk ikke helt på at kvinner alltid er så lykkelige alene. Jeg mistenker at det kan være slik at de kvinner som er lykkelige alene i størst grad ender opp alene, og at de som ikke trives så godt alene gjerne finner seg en mann, altså at de som finner seg en mann ikke ville trives like godt alene. Om disse siste skulle begynne å gjøre det vanskeligere for seg selv (ved å utelukke alle menn som er eldre enn dem) er det ikke sikkert singeltilværelsen fortoner seg like ideell for dem.

Jeg mistenker altså at det er flere ufrivillig single menn enn ufrivillig single kvinner, og at det forklarer hvorfor kvinner tilsynelatende trives bedre alene. Om de kvinner som ikke trives alene i større grad hadde endt opp som single tror jeg det ville kunnet påvirke svarene i slike undersøkelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuckold skrev (På 24.11.2022 den 14.43):

I fengsel ser vi at selv presumtivt heterofile menn søker seksuell tilfredsstillelse sammen. Om jeg befant meg fanget på en øde øy alene med en kvinne jeg normalt ikke ville ofret et blikk ville det nok kunne utvikle seg en seksuell relasjon over tid. Vi mennesker er som sagt langt mer plastiske enn du tar høyde for.

Men det er altså DEG. Jeg hadde heller valgt å leve i sølibat enn å ha sex med en kvinne eller en mann jeg finner frastøtende. For øvrig snakker vi her om FORHOLD. Det er ingen som har sagt at disse kvinnene velger bort eldre menn for engangsligg eller et uforpliktende vennskap. De vil bare ikke bo sammen med dem.

Cuckold skrev (På 24.11.2022 den 14.44):

Men jeg tror faktisk ikke helt på at kvinner alltid er så lykkelige alene. Jeg mistenker at det kan være slik at de kvinner som er lykkelige alene i størst grad ender opp alene, og at de som ikke trives så godt alene gjerne finner seg en mann, altså at de som finner seg en mann ikke ville trives like godt alene. Om disse siste skulle begynne å gjøre det vanskeligere for seg selv (ved å utelukke alle menn som er eldre enn dem) er det ikke sikkert singeltilværelsen fortoner seg like ideell for dem. 

Men hva du tror og synser har ingenting med virkeligheten å gjøre. Du undervurderer kvinner og ser på dem som små barn. Selv når klar statistikk fra flere undersøkelser i flere land enes om EN bestemt ting, tror du ikke på det, fordi du mistenker at disse kvinnene lyver til seg selv. 

Og igjen - jeg hadde foretrukket å være ulykkelig som singel enn ulykkelig i et forhold jeg i utgangspunktet ikke vil ha. 

Anonymkode: 52ca5...5f0

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Men hva du tror og synser har ingenting med virkeligheten å gjøre. Du undervurderer kvinner og ser på dem som små barn. Selv når klar statistikk fra flere undersøkelser i flere land enes om EN bestemt ting, tror du ikke på det, fordi du mistenker at disse kvinnene lyver til seg selv. 

Og igjen - jeg hadde foretrukket å være ulykkelig som singel enn ulykkelig i et forhold jeg i utgangspunktet ikke vil ha. 

Anonymkode: 52ca5...5f0

Jeg mistenker altså at det er flere ufrivillig single menn enn ufrivillig single kvinner, og at det forklarer hvorfor kvinner tilsynelatende trives bedre alene. Om de kvinner som ikke trives alene i større grad hadde endt opp som single tror jeg det ville kunnet påvirke svarene i slike undersøkelser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuckold skrev (2 minutter siden):

Men dette er jo helt misforstått, vi mennesker er ikke stive roboter fullstendig uten evne til å styre hva vi liker og hvem vi vil være, det er jo nettopp her noe av den kvinnelige kresenhetsfellen ligger, kvinner som snakker som om de er 100 % slaver av en slags indre tyrann som forteller dem at alt som ikke lever opp til deres spesielle kresenhet er umulig å leve med. I virkeligheten er vi mennesker langt mer plastiske, selv om vi ofte blir stivere og mindre smidige med årene. Så det du beskriver her er langt på vei problemet, denne skråsikkerheten på at du umulig kan trives med en mann som ikke kan huke av for alle punkt på din nåværended liste med krav. Hvis du er midt i livet burde du vite at menn er forskjellige av-man selv menn som er noen år eldre enn deg. Det er ingen selvfølge at alle menn som er noen år eldren enn deg er så håpløse som du beskriver. 

Det virker som at du prøver å fremheve en spesiell type kvinne her? 😅 du mener kontrollfreakene? Har blitt straffet hardt av dem selv og jeg er kvinne. Det spesielle med dem er at de bare vet noe, men jeg tror ikke den type kvinner er faktabaserte. I flokk kan de være meget skumle. 😳

Anonymkode: 8572e...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuckold skrev (1 minutt siden):

Jeg mistenker altså at det er flere ufrivillig single menn enn ufrivillig single kvinner, og at det forklarer hvorfor kvinner tilsynelatende trives bedre alene. Om de kvinner som ikke trives alene i større grad hadde endt opp som single tror jeg det ville kunnet påvirke svarene i slike undersøkelser. 

Men vi har altså det vi har. Hva du mistenker, tror og synser har ingen betydning. Jeg forstår også hvorfor eldre kvinner har det best alene. Fordi de slipper å vaske og rydde etter et mannfolk, være sykepleier for dem (siden menn ofte dør tidligere, som regel på grunn av sykdom), høre på klaging og så videre. Biologien er også slik at menn er på topp seksuelt i 20- og 30-årene, og deretter går funksjonen ofte markert ned. Mange kvinner i 50-årene har enda masse lyst og kapasitet.

Anonymkode: 52ca5...5f0

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.11.2022 den 21.09):

Vet det er et generelt spørsmål. Men om man er kvinne, 54, vært singel i fire år, hva er egentlig mulighetene for å finne mannen i sitt liv og bli forelsket?

Har fast jobb, bolig, barn som nylig har flyttet hjemmefra. Normalt utseende, litt overvektig/lubben.

Anonymkode: 8a9b2...7f2

Jeg tror det er fine muligheter, men at man må snakke med mange frosker før man finner sin prins. Jeg nettdatet for noen år siden og opplevde at ca en av ti brevvekslinger førte til møte, og ett av ti møter førte til kjærlighetssuksess.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuckold skrev (2 minutter siden):

Men jeg tror faktisk ikke helt på at kvinner alltid er så lykkelige alene. Jeg mistenker at det kan være slik at de kvinner som er lykkelige alene i størst grad ender opp alene, og at de som ikke trives så godt alene gjerne finner seg en mann, altså at de som finner seg en mann ikke ville trives like godt alene. Om disse siste skulle begynne å gjøre det vanskeligere for seg selv (ved å utelukke alle menn som er eldre enn dem) er det ikke sikkert singeltilværelsen fortoner seg like ideell for dem.

Jeg mistenker altså at det er flere ufrivillig single menn enn ufrivillig single kvinner, og at det forklarer hvorfor kvinner tilsynelatende trives bedre alene. Om de kvinner som ikke trives alene i større grad hadde endt opp som single tror jeg det ville kunnet påvirke svarene i slike undersøkelser. 

Det er vel her det går litt feil... Det at du tror er jo ikke relevant for noe her. Jeg har vært bort i flere menn som tror at alle egentlig helst vil være sammen/bo sammen med noen. Men alle går jo naturlig ut fra sitt ståsted og følelser. Det handler altså om å akseptere at det du tror ikke nødvendigvis er riktig.

Forøvrig er det jo helt sikkert naturlig at det du konstanterer over stemmer; at de som har det best alene, er alene og omvendt. Det sier seg jo i grunn seg selv...

Anonymkode: a5ef8...868

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er vel her det går litt feil... Det at du tror er jo ikke relevant for noe her. Jeg har vært bort i flere menn som tror at alle egentlig helst vil være sammen/bo sammen med noen. Men alle går jo naturlig ut fra sitt ståsted og følelser. Det handler altså om å akseptere at det du tror ikke nødvendigvis er riktig.

Forøvrig er det jo helt sikkert naturlig at det du konstanterer over stemmer; at de som har det best alene, er alene og omvendt. Det sier seg jo i grunn seg selv...

Anonymkode: a5ef8...868

Nettopp. Og han har rett om at det er flere menn som mistrives alene - det viser også forskningen. En annen forskning viser at menn lever lengre og har bedre helse når de bor sammen med en dame. Sikker fordi dama da passer på helsetilstanden deres, minner dem på medisiner og aktivitet, og får dem tidsnok til legen.

Anonymkode: 52ca5...5f0

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel her det går litt feil... Det at du tror er jo ikke relevant for noe her. Jeg har vært bort i flere menn som tror at alle egentlig helst vil være sammen/bo sammen med noen. Men alle går jo naturlig ut fra sitt ståsted og følelser. Det handler altså om å akseptere at det du tror ikke nødvendigvis er riktig.

Forøvrig er det jo helt sikkert naturlig at det du konstanterer over stemmer; at de som har det best alene, er alene og omvendt. Det sier seg jo i grunn seg selv...

Anonymkode: a5ef8...868

Men det påvirker jo nettopp resultatet av slike undersøkelser: Om det er flere ufrivillige single blant menn enn blant kvinner vil det være naturlig at det gir seg utslag i at kvinner oppgir større grad av trivsel i sin singeltilværelse. Og da er det faktisk ikke sikkert denne forskjellen mellom kjønnene ville holdt seg om flere av de kvinnene som trenger en mann for å trives hadde blitt single fordi de midt i livet hadde fått det for seg at de ikke lenger kan date menn som er eldre enn dem. 

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 14.53):

Nettopp. Og han har rett om at det er flere menn som mistrives alene - det viser også forskningen. En annen forskning viser at menn lever lengre og har bedre helse når de bor sammen med en dame. Sikker fordi dama da passer på helsetilstanden deres, minner dem på medisiner og aktivitet, og får dem tidsnok til legen.

Anonymkode: 52ca5...5f0

Da stemmer i så fall denne forskningen med det inntrykket jeg selv har om menn i voksen alder som er håpløst desperate etter å bare "finne noen". Det er en veldig turn off må jeg si - men like fullt et faktum dessverre.

Cuckold skrev (På 24.11.2022 den 14.53):

Men det påvirker jo nettopp resultatet av slike undersøkelser: Om det er flere ufrivillige single blant menn enn blant kvinner vil det være naturlig at det gir seg utslag i at kvinner oppgir større grad av trivsel i sin singeltilværelse. Og da er det faktisk ikke sikkert denne forskjellen mellom kjønnene ville holdt seg om flere av de kvinnene som trenger en mann for å trives hadde blitt single fordi de midt i livet hadde fått det for seg at de ikke lenger kan date menn som er eldre enn dem. 

Jeg skjønner helt ærlig ikke hva du prøver å komme frem til. Men det blir meningsløst å diskutere hva man tror og ikke tror ut i fra det faktum at noen foretrekker å være single og andre ikke. Og du kan på ingen måte velge å tro at dette ikke stemmer, så lenge det er et faktum.

Anonymkode: a5ef8...868

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cuckold skrev (8 minutter siden):

Men det påvirker jo nettopp resultatet av slike undersøkelser: Om det er flere ufrivillige single blant menn enn blant kvinner vil det være naturlig at det gir seg utslag i at kvinner oppgir større grad av trivsel i sin singeltilværelse. Og da er det faktisk ikke sikkert denne forskjellen mellom kjønnene ville holdt seg om flere av de kvinnene som trenger en mann for å trives hadde blitt single fordi de midt i livet hadde fått det for seg at de ikke lenger kan date menn som er eldre enn dem. 

Hvorfor opplever flere kvinner at de har mer trivsel som singel? Kanskje det har noe med opplevelsen av å leve i et parforhold? 

For meg så er det litt "høna og egget".

Anonymkode: 43232...b0b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Cuckold said:

Men det påvirker jo nettopp resultatet av slike undersøkelser: Om det er flere ufrivillige single blant menn enn blant kvinner vil det være naturlig at det gir seg utslag i at kvinner oppgir større grad av trivsel i sin singeltilværelse. Og da er det faktisk ikke sikkert denne forskjellen mellom kjønnene ville holdt seg om flere av de kvinnene som trenger en mann for å trives hadde blitt single fordi de midt i livet hadde fått det for seg at de ikke lenger kan date menn som er eldre enn dem. 

 

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønner helt ærlig ikke hva du prøver å komme frem til. Men det blir meningsløst å diskutere hva man tror og ikke tror ut i fra det faktum at noen foretrekker å være single og andre ikke. Og du kan på ingen måte velge å tro at dette ikke stemmer, så lenge det er et faktum.

Anonymkode: a5ef8...868

 

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor opplever flere kvinner at de har mer trivsel som singel? Kanskje det har noe med opplevelsen av å leve i et parforhold? 

For meg så er det litt "høna og egget".

Anonymkode: 43232...b0b

Her hopper dere over hva jeg skrev, nemlig at det ikke nødvendigvis er slik at alle kvinner trives best alene, men at de kvinner som er single trives bedre alene enn kvinner flest, og bedre enn single menn, der det kanskje er flere ufrivillig single. Hvis det er slik, vil jo kvinner som ikke trives alene i dag i stor grad befinne seg i parforhold. Om de som i denne tråden argumenterer for at kvinner i femtiårene ikke bør date menn som er eldre enn dem får gehør for dette, og flere kvinner i femtiårene derfor begynner å utelukke en del av de menn som opp til i dag har tilhørt gruppen potensielle partnere, vil det føre til hardere konkurranse om menn i begynnelsen av femtiårene og slutten av førtiårene.

Men siden det ikke blir flere menn på disse alderstrinnene bare fordi etterspørselen går opp, vil det da nødvendigvis bli flere single kvinner, kanskje særlig i femtiårene, men antagelig også i førtiårene (da noen attraktive kvinner i femtiårene antagelig vil kunne utkonkurrere noen litt mindre attraktive kvinner i førtiårene). Vi får altså flere single kvinner, og disse kvinnene tilhører ikke gruppen som allerede er single, tilveksten til gruppen single kommer fra en gruppe som opp til i dag har valgt å være i forhold, men som nå, etter at en ny trend har slått inn, har gjort det vanskeligere for seg selv.

Denne gruppen vil kunne inneholde litt flere kvinner som trives vesentlig dårligere som single enn de som opp til i dag har utgjort gruppen single kvinner. Vi kan i ikke utelukke at en slik økning i prosentvis andel single kvinner over femti vil føre til at svarene om hvordan man trives alene påvirkes og blir mindre rosenrøde enn i dag, da en stor del av de kvinnelige respondentene i dag trolig tilhører gruppen som trives bedre som single enn gjennomsnittskvinnen. 

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuckold skrev (På 24.11.2022 den 15.30):

Her hopper dere over hva jeg skrev, nemlig at det ikke nødvendigvis er slik at alle kvinner trives best alene, men at de kvinner som er single trives bedre alene enn kvinner flest, og bedre enn single menn, der det kanskje er flere ufrivillig single. Hvis det er slik, vil jo kvinner som ikke trives alene i dag i stor grad befinne seg i parforhold. Om de som i denne tråden argumenterer for at kvinner i femtiårene ikke bør date menn som er eldre enn dem får gehør for dette, og flere kvinner i femtiårene derfor begynner å utelukke en del av de menn som opp til i dag har tilhørt gruppen potensielle partnere, vil det føre til hardere konkurranse om menn i begynnelsen av femtiårene og slutten av førtiårene.

Men siden det ikke blir flere menn på disse alderstrinnene bare fordi etterspørselen går opp, vil det da nødvendigvis bli flere single kvinner, kanskje særlig i femtiårene, men antagelig også i førtiårene (da noen attraktive kvinner i femtiårene antagelig vil kunne utkonkurrere noen litt mindre attraktive kvinner i førtiårene). Vi får altså flere single kvinner, og disse kvinnene tilhører ikke gruppen som allerede er single, tilveksten til gruppen single kommer fra en gruppe som opp til i dag har valgt å være i forhold, men som nå, etter at en ny trend har slått inn, har gjort det vanskeligere for seg selv.

Denne gruppen vil kunne inneholde litt flere kvinner som trives vesentlig dårligere som single enn de som opp til i dag har utgjort gruppen single kvinner. Vi kan i ikke utelukke at en slik økning i prosentvis andel single kvinner over femti vil føre til at svarene om hvordan man trives alene påvirkes og blir mindre rosenrøde enn i dag, da en stor del av de kvinnelige respondentene i dag trolig tilhører gruppen som trives godt som single. 

Hva er det du egentlig vil frem til? Sånn helt kort forklart uten masse vissvas. Er du bekymret for at kvinner som egentlig vil være i forhold ikke finner seg en mann fordi de er urealistiske i forhold til forvetninger? Og er det da uansett ikke bedre å forbli singel enn i et forhold man ikke trives i? Kan du ikke bare la folk få velge selv?

Jeg skjønner ikke hvordan du kan være så opptatt av dette uten at det er en personlig årsak til det.

Anonymkode: a5ef8...868

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 15.04):

Hvorfor opplever flere kvinner at de har mer trivsel som singel? Kanskje det har noe med opplevelsen av å leve i et parforhold? 

For meg så er det litt "høna og egget".

Anonymkode: 43232...b0b

Nettopp. For å si det slik, hvis det blir slutt mellom mannen og meg en dag, så vil jeg IKKE ha en ny mann, ever. Selvfølgelig vil jeg se om jeg kan finne noen for uforpliktende hygge i ny og ne, men kommer ikke til å bli ULYKKELIG hvis det ikke skjer. Grunnen? Jeg har hatt så mye dårlig erfaring med å være i et forhold, at det frister overhodet ikke med mindre det fungerer optimalt. Da jeg traff mannen min, var jeg ikke på leit etter et forhold i det hele tatt, men det ble nå slik. 

AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 15.37):

Hva er det du egentlig vil frem til? Sånn helt kort forklart uten masse vissvas. Er du bekymret for at kvinner som egentlig vil være i forhold ikke finner seg en mann fordi de er urealistiske i forhold til forvetninger? Og er det da uansett ikke bedre å forbli singel enn i et forhold man ikke trives i? Kan du ikke bare la folk få velge selv?

Jeg skjønner ikke hvordan du kan være så opptatt av dette uten at det er en personlig årsak til det.

Anonymkode: a5ef8...868

Han nekter å svare på det, selv om jeg har spurt flere ganger - om det hadde vært bedre hvis disse kvinnene ble sammen med menn de ikke var tiltrukket av, i stedet for å være alene. Det tror jeg ikke det hadde vært.

Anonymkode: 52ca5...5f0

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...