Gå til innhold

1899 på Netflix- serie

GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

Synes den er utrolig bra og har sett alle episodene. Håper de lager en sesong til!

Anonymkode: 3ee19...593

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Shitt pomfritt!! 
Jeg er ferdig med ses 1, jeg likte den veldig godt! 

Anonymkode: fe644...e82

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den var litt interessant og spennende, men er fryktelig redd det skal ende opp som Lost... At man aldri kommer videre og aldri får noen svar.

Lost har fått meg til å miste troen på mange serier, kjenner jeg😂

Anonymkode: cdfe4...938

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (På 18.11.2022 den 11.08):

Så litt i går. Huff den var creepy syns jeg. Spent på fortsettelsen 

Nå så jeg hele serien. Veldig spennende. Minner meg om Dark (og det er ikke rart :D).

Jeg håper de lager flere!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er rippa fra en brasiliansk forfatter, Netflix har beint ut stjålet storyen, så kommer ikke til å se den serien. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vinterjenta skrev (59 minutter siden):

Den er rippa fra en brasiliansk forfatter, Netflix har beint ut stjålet storyen, så kommer ikke til å se den serien. 

Who cares fifa er korrupt og.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere andre hatt problemer med lyset i serien? Eller mørket... Jeg har sett tre episoder nå, men det er mørkt omtrent hele tiden og det er ikke mulig å se noenting. Jeg har forsøkt på PC med relativt god skjerm og på TV, men det er så svart og vanskelig å se. 

Har lyst til å se videre, men det er så slitsomt med den dårlige kvaliteten.

Syns det er litt kult med alle som snakker på sitt språk og selv om jeg ikke vet fordi jeg ikke har sett så mye enda så tenker jeg at det er kanskje en grunn til at alle snakker på sitt eget språk og det virker som det er helt greit. At ikke alle har slått over til engelsk for at alle skal forstå. 

Men. De to norske jeg foreløpig har hørt er skikkelig forferdelig dårlig. Teaternorsk i en film. Totalt bom syns jeg. De danske hørtes mye bedre ut og var mer innlevelse på riktig måte osv. 

Anonymkode: e0793...5d7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har dere andre hatt problemer med lyset i serien? Eller mørket... Jeg har sett tre episoder nå, men det er mørkt omtrent hele tiden og det er ikke mulig å se noenting. Jeg har forsøkt på PC med relativt god skjerm og på TV, men det er så svart og vanskelig å se. 

Har lyst til å se videre, men det er så slitsomt med den dårlige kvaliteten.

Syns det er litt kult med alle som snakker på sitt språk og selv om jeg ikke vet fordi jeg ikke har sett så mye enda så tenker jeg at det er kanskje en grunn til at alle snakker på sitt eget språk og det virker som det er helt greit. At ikke alle har slått over til engelsk for at alle skal forstå. 

Men. De to norske jeg foreløpig har hørt er skikkelig forferdelig dårlig. Teaternorsk i en film. Totalt bom syns jeg. De danske hørtes mye bedre ut og var mer innlevelse på riktig måte osv. 

Enig angående de norsktalende og de dansktalende. De norsktalende hørtes veldig kunstig ut for min del. 

Men ja, det skal være mørkt :) Det er også en dokumentar på Netflix back stage om hvordan de lagde det. Det er med masse spoilers da, så ikke se den hvis du ikke vil bli spoilet :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde ha valgt skuespillere med andre dialekter en østlandsdialekter. I 9 av 10 tilfeller høres østlandsk tullete og kunstig ut. Danskene likte jeg da.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (3 minutter siden):

Enig angående de norsktalende og de dansktalende. De norsktalende hørtes veldig kunstig ut for min del. 

Men ja, det skal være mørkt :) Det er også en dokumentar på Netflix back stage om hvordan de lagde det. Det er med masse spoilers da, så ikke se den hvis du ikke vil bli spoilet :)

Jeg fortsatte å se allikevel og tenkte å se til slutten før jeg sjekker ut hvordan de lagde og andre spoilere. :) 
Det er nesten flaut med de norske og jeg håper at folk som ikke kan norsk ser på det på en annen måte, at de ikke hører hvor "cringe" det er. 

Macro skrev (1 minutt siden):

De burde ha valgt skuespillere med andre dialekter en østlandsdialekter. I 9 av 10 tilfeller høres østlandsk tullete og kunstig ut. Danskene likte jeg da.

Ja, jeg er helt enig. Østlandsdialekt blir så "teater" i stedet for "film" ofte. Tror det er fordi det høres litt "hardt" ut? Hadde vært bedre med en litt mer syngende trønderdialekt eller ... egentlig hadde alle andre dialekter vært bedre. 

Jeg har ikke søkt opp skuespillerne enda heller, men hun som spiller den danske moren ligner på Mads Mikkelsen, er hun i familie med han?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg fortsatte å se allikevel og tenkte å se til slutten før jeg sjekker ut hvordan de lagde og andre spoilere. :) 
Det er nesten flaut med de norske og jeg håper at folk som ikke kan norsk ser på det på en annen måte, at de ikke hører hvor "cringe" det er. 

Ja, jeg er helt enig. Østlandsdialekt blir så "teater" i stedet for "film" ofte. Tror det er fordi det høres litt "hardt" ut? Hadde vært bedre med en litt mer syngende trønderdialekt eller ... egentlig hadde alle andre dialekter vært bedre. 

Jeg har ikke søkt opp skuespillerne enda heller, men hun som spiller den danske moren ligner på Mads Mikkelsen, er hun i familie med han?

1 trønder og 1 fra Nord-Norge ville laget litt mer spenning, ja :)

Artig å tenke at de norske og de danske forsto hverandre på settet, men de fleste andre språkene var hver for seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (7 minutter siden):

1 trønder og 1 fra Nord-Norge ville laget litt mer spenning, ja :)

Artig å tenke at de norske og de danske forsto hverandre på settet, men de fleste andre språkene var hver for seg :D

Spoiler

Jeg er på episode 4 nå og tenker endel på dette med at alle snakker sitt eget språk. Franskmannen snakker fransk til hun japanske og har ikke helt fått med meg hva slags språk Olek prater. 

Noen ganger så bare ser de på hverandre når de snakker hvert sitt språk, andre ganger sier de at "jeg skjønner ikke hva du sier" og hun danske som måtte oversette fra tysk. 

Det kommer sikkert fram etterhvert - håper jeg - men det er litt merkelig dette med at alle snakker sitt eget språk og ingen skjønner hverandre, men allikevel fortsetter de bare å snakke sitt eget språk. 

Minner litt om filmen "Lost in translation" med bl.a. Bill Murrey. 

Og dette med at den personen som episoden skal handle om ser og opplever hallusinasjoner/flashback som virker virkelig for dem, og når de kommer tilbake til seg selv og ligger i senga. Så høres "wake up" med stemmen til Maura. 

La innlegget inn i spoilertag i tilfelle dette er spoilers for nye seere.

Jeg syns denne serien er interessant og spennende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):
  Skjul innhold

Jeg er på episode 4 nå og tenker endel på dette med at alle snakker sitt eget språk. Franskmannen snakker fransk til hun japanske og har ikke helt fått med meg hva slags språk Olek prater. 

Noen ganger så bare ser de på hverandre når de snakker hvert sitt språk, andre ganger sier de at "jeg skjønner ikke hva du sier" og hun danske som måtte oversette fra tysk. 

Det kommer sikkert fram etterhvert - håper jeg - men det er litt merkelig dette med at alle snakker sitt eget språk og ingen skjønner hverandre, men allikevel fortsetter de bare å snakke sitt eget språk. 

Minner litt om filmen "Lost in translation" med bl.a. Bill Murrey. 

Og dette med at den personen som episoden skal handle om ser og opplever hallusinasjoner/flashback som virker virkelig for dem, og når de kommer tilbake til seg selv og ligger i senga. Så høres "wake up" med stemmen til Maura. 

La innlegget inn i spoilertag i tilfelle dette er spoilers for nye seere.

Jeg syns denne serien er interessant og spennende. 

Svar i spoiler:

Spoiler

Olek snakker polsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (2 minutter siden):

Svar i spoiler:

Skjul innhold

Olek snakker polsk.

Takk :) 
Nå husker jeg det, det ble vel nevnt i første episode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst til å se denne, elsket Dark! Men er litt pysete, er den veldig creepy/ekkel/voldelig? Eller bare mest sånn mystisk sånn som Dark? :)

Anonymkode: 17116...7c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns den var så teit, så ferdig hele i går. Jeg kommer nok ikke til å se flere episoder. 

Anonymkode: 4f8c4...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns den var så teit, så ferdig hele i går. Jeg kommer nok ikke til å se flere episoder. 

Anonymkode: 4f8c4...502

Du binget en hel serie du ikke likte?

Anonymkode: 2ae99...af0

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Har veldig lyst til å se denne, elsket Dark! Men er litt pysete, er den veldig creepy/ekkel/voldelig? Eller bare mest sånn mystisk sånn som Dark? :)

Anonymkode: 17116...7c3

Jeg har ikke sett Dark så kan ikke si noe om det.

Jeg er litt pysete jeg også, men denne er bare sånn "under overflaten"-creepy, (litt sånn som f.eks Castle Rock som er basert på Stephen Kings romaner), det er ikke ekkelt eller veldig voldelig syns jeg. Har bare sett fram til halve 4'de episoden enda, så kan ikke svare for resten av sesongen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...