AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #1 Del Skrevet 16. november 2022 Hva med foreldrene dine? Anonymkode: d7308...8ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 16. november 2022 #2 Del Skrevet 16. november 2022 Ja, bruker alltid bilbelte, foreldrene mine også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #3 Del Skrevet 17. november 2022 Ja og ja, født tidlig på 80-tallet. Anonymkode: 826c1...ae2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #4 Del Skrevet 17. november 2022 Ja, og ja. Foreldrene mine bruker også det. Føler meg naken om jeg sitter i bil uten belte. Anonymkode: c6d9a...51f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 17. november 2022 #5 Del Skrevet 17. november 2022 Selvsagt. Man er bra dum om man ikke bruker. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #6 Del Skrevet 17. november 2022 Ja og ja. Anonymkode: 15e04...af5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 17. november 2022 #7 Del Skrevet 17. november 2022 Ja, det er alltid på. Og jeg tar det på før jeg begynner å kjøre. Ser mange først begynner å kjøre og så fikler med beltet mens de er på vei avgårde, og det tar fokus bort fra kjøruinga og øker risikoen for uhell, så det synes jeg folk skal slutte med. Jeg har alltid brukt belte etter at jeg selv begynte å kjøre. Da jeg var liten, var det ikke påbudt med belte i baksetet, og jeg har sittet mye som barn i baksetet uten belte. Å la være å bruke bilbeltet er jo dumt, men det går mest ut over deg som selv velger å la være å bruke det og de som er glad i deg. Jeg synes det er mye verre med alle dere som bruker mobiltelefon i bil, kjører ruset osv., fordi dere gjør det mye farligere å ferdes på veien for meg og de jeg er glad i. Dere som ofte gjør slike ting burde merke bilen både foran og bak med L-skilt sånn at vi andre kan være mer oppmerksomme på dere og se hvilke sjåfører vi ikke helt kan stole på at følger med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #8 Del Skrevet 17. november 2022 Jeg bruker alltid bilbelte, jeg føler meg naken uten nå, men jeg har ikke alltid gjort det. Jeg er oppvokst i den tiden da biler ikke hadde belter i baksetet, og brukte ikke belte før jeg begynte å sitte i forsetet. Foreldrene mine har alltid brukt bilbelte så vidt jeg kan huske. Anonymkode: 62c1b...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #9 Del Skrevet 17. november 2022 Jeg skulle bare flytte bilen min på tunet en 10 meter, da tok jeg ikke på belte. Føltes som å ta bussen og hadde glemt igjen buksa hjemme. Anonymkode: f415c...95f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 17. november 2022 #10 Del Skrevet 17. november 2022 Født og oppvokst på 80 tallet. Da var det hverken vanlig eller alltid tilgjengelig i biler. Så jeg har mange timer i bil som liten uten bilbelte. Etterhvert som jeg ble eldre ble det mer og mer naturlig å bruke bilbelte selv om ikke foreldrene mine hadde det som vane. Og etter at jeg hadde kjøreopplæring og fikk sertifikat har det vært obligatorisk selv om jeg "bare skal". Og det har jeg og lært ungene våre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #11 Del Skrevet 17. november 2022 Å kjøre uten bilbelte føles like feil som å gå ut naken. Anonymkode: 34253...0eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillejeg Skrevet 17. november 2022 #12 Del Skrevet 17. november 2022 Ja- har alltid brukt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #13 Del Skrevet 17. november 2022 Av gammel vane så kjører jeg ut av garasjen uten belte, selv om jeg bå har automatisk port. Tar det på mens jeg står og venter på at porten går igjen. Kjører en varebil som ble kjøpt brukt, der tok det flere år før jeg innså at bilbeltevarselet var koblet ut. Mine foreldre betalte ekstra for å få montert bilbelte i baksetet da jeg var barn, og det ble en vane som jeg ikke hart tenkt å endre. Anonymkode: 20be0...35e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 17. november 2022 #14 Del Skrevet 17. november 2022 Alltid vert en selvfølge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 17. november 2022 #15 Del Skrevet 17. november 2022 Jeg vil ikke si jeg føler meg naken uten, heller det at det er noe som mangler <_< Har kjørt noen få metre før uten og det er… rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MuggenKanari Skrevet 17. november 2022 #16 Del Skrevet 17. november 2022 (endret) Jeg har alltid brukt det. Men bestefaren min hadde en bil uten seler i baksetet og noe av det beste jeg viste da jeg var liten var å sitte i baksetet der uten belte på. For det føltes som en sånn hemmelig ulovlig greie jeg og bestefar gjorde sammen og det var kjempespennende. Sett tilbake med voksenøyne så virker det så sært. At jeg gledet meg villt hele året til å dra på sommerferie til besten og få sitte på uten bilbelte til og fra postkassa på en privat kjerrevei, I sneglefart. Små barn, små gleder 😂 Endret 17. november 2022 av MuggenKanari Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #17 Del Skrevet 17. november 2022 Ja? Bruker sykelhjelm og flytevest óg. Men ikke i bilen... 😁 Anonymkode: ffbcc...d5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #18 Del Skrevet 17. november 2022 I Norge, ja. Men når jeg bodde 10 år i utlandet, så brukte jeg det svært sjeldent. Taxier pleide ikke ha det i baksetet. Anonymkode: 5eb8b...5fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 17. november 2022 #19 Del Skrevet 17. november 2022 Alltid en selvfølge her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 17. november 2022 #20 Del Skrevet 17. november 2022 ja, alltid. men jeg er også han der som 17 år gammel overlevde et krasj fordi jeg ikke hadde belte på. ikke fritt for at jeg fort grublet en del på akkurat det. de nyeste bilene mine uler og hyler om jeg ikke har beltet på, jeg hadde en eldre amerikansk pickup som ikke engang startet om beltet ikke var i låsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå