Gå til innhold

kort lutealfase


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det er 4 mnd siden p-pille slutt og jeg har en lutealfase som er 8-9 dager. Dette er jo litt i korteste laget, men kan det skyldes at jeg har gått på p-piller?

Vil muligens denne fasen bli lengre etterhvert? Er det noen hensikt å gå til legen(jeg vet jo at en lutealfase som er så kort ikke akkurat er "spie-i-magen" vennlig), eller bør jeg bare vente og se?

Dersom denne fasen sjelden endrer seg stort over tid, kan man jo bare komme seg til legen med en gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min første var 8-9 dager. Det var min 4. syklus (et lite halvår etter at jeg sluttet med pillene, jeg hadde ikke EL de første tre syklusene, og en av dem var laaang)

Et par måneder senere hadde jeg EL igjen, og da var den 14 dager.

Så min ble i alle fall lengre. Nå har jeg visst nylig hatt min 3. EL siden pilleslutt i mars, så vi får se hvor lang den blir denne gangen.

Men dersom din er 8-9 dager mange ganger, så er det noe å ta opp med legen. Men jeg ville ventet et par måneder. Det tar i snitt 3-6 måneder å "komme i gang igjen" etter p-pillebruk.

Generelt sett endrer den seg veldig lite fra måned til måned, men akkurat etter p-pilleslutt kan kroppen være litt "forvirra".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...