AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #1 Del Skrevet 11. november 2022 Andre her som har fotografering som hobby (eller jobb)? Hva fikk deg interessert i foto? Hvor lenge har du fotografert? Hvilke kamera og objektiver har du? Hva fotograferer du mest? Anonymkode: cdf5e...db3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #2 Del Skrevet 11. november 2022 Også flere spørsmål om du ønsker svare: Hva er favoritt objektivet ditt? Og hvorfor`? Publiserer du bildene noe sted? (eks instagram, blogg, nettside, annet) Anonymkode: cdf5e...db3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 15. november 2022 #3 Del Skrevet 15. november 2022 Ja, har foto som utdanning. To år. Er bare en hobby nå. Naturbilder, bilder av barn, øyeblikks-bilder... Har et gammelt Canon kamera med linser osv. som ikke er digitalt. Og som ikke er i bruk. Bruker mobilen, men også et sony kamera i lommeformat med innstillinger. Vet ikke hvor den er akkurat nå, sikkert i en skuff her. Hender jeg må stoppe opp og BARE TA et bilde. Og jeg er sikkert kjedelig å gå på tur sammen med, stopper opp og sier vent, ikke bare en gang. Det må de andre bare godta, eller så går jeg alene. De fleste tar det greit. Det er fint å kunne stoppe når man går tur, å se seg litt rundt og ikke bare gå pga. at det er bra for helsa. Har fotografert i 25 år pluss. Var dessverre i et forhold der jeg ble banket gul og blå når jeg gikk på fotoskole, så hadde mange sykemeldinger, og andre året ga jeg opp etter å ha blitt banket atter igjen. Heldigvis er det fortid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M71 Skrevet 15. november 2022 #4 Del Skrevet 15. november 2022 Har fotografert en del år i forbindelse med sportsarrangementer for barna, vært på noen tippeligakamper og tatt foto. Driver og gjenoppliver hobbyen med å ta med kamera på spasertur og ser på verden med litt andre øyne🙂. Tar da med enten makro, 50mm eller vidvinkelzoom. Resten er for når jeg tar en tur innom sportshaller. Et fra helgens spasertur, tatt med 100mm fordi muligheten bød seg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 18. november 2022 #5 Del Skrevet 18. november 2022 Ja, jeg driver med det som hobby. Det har jeg drevet med av og på i 20 år ca, men først de siste 10 årene jeg har vært mest interessert. Ble interessert i det etter å ha hatt om foto på videregående. Læreren sa at jeg hadde et øye for det og da begynte jeg med det, men var interessert i det før det også. Det var vel bare det som fikk meg i gang. Jeg har et Canon kamera og har også et gammelt et (husker ikke merket), men det gamle har jeg ikke prøvd å bruke på en stund. Har bare to objektiv. Et medfølgende zoom objektiv og en 50 mm. Jeg har tenkt på å kjøpe et objektiv til, men ikke hatt råd til det. Men veldig glad i 50 mm da. Mange flotte portrett med det. Jeg tar mest naturbilder og litt av dyr. Legger ut av og til på Instagram, men mesteparten legger jeg ikke ut i det hele tatt. Nå er jeg sjeldent fornøyd med det jeg tar og ofte egentlig ikke fornøyd med det jeg legger ut heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #6 Del Skrevet 18. november 2022 Har det som jobb, bryllup og famile fotograf. Har jobbet som fotograf siden 2014, og fikk bachelor i foto i utlandet før det. Har nå Canon R5 med 24 -70mm og Canon Mark IV med 85mm, 35mm,50mm,24-70mm( Veldig gammelt så bruker ikke dette like ofte siden jeg har ett nytt til R5) og 70-200mm Favoritt objektivene er 24-70 og 85mm. Putter noen av bildene på instagram, webside og Facebook. Selv om jeg er meget treig på Facebook siden jeg er veldig lei av det. Har noen eldre filmkamera også som er mer hobby. Holga, Diana , Nikon FM2 og RICOH KR-5. Anonymkode: 05489...fce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet 20. november 2022 #7 Del Skrevet 20. november 2022 Jeg fotograferte mye før, hadde Canon fullformatkamera og noen profflinser (70-200mm f2,8 bla). Var kjempeinteressert og drømte om å drive med foto på heltid. Fikk mye skryt for bildene mine og vant noen priser og konkurranser. Men så stoppet det liksom opp... Synes ikke jeg hadde noe fremgang, og følte jeg var stuck på et middels nivå. Å jobbe som freelancer er i tillegg en utrolig utakknemlig jobb, og 90% handler om å selge seg selv. I tillegg har du alle de som forventer at du skal jobbe gratis (bryllup, barnebilder etc.) For noen år siden solgte jeg alt utstyret og tar nå kun bilder med mobilkamera. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå