Gå til innhold

Hvorfor lovebomber noen menn når de ikke har veldig onde hensikter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har pratet med en mann lenge, og han har allerede vært veldig på med "elsker deg, la oss gifte oss, du er alt for meg" en god stund allerede. Er det fordi de med vilje ønsker å gjøre en annen avhengig og hektet? Nå tror jeg ikke at denne mannen har direkte onde hensikter(de færreste har jo uansett ikke det), tror heller ikke han er en direkte drittsekk heller, men det viser seg at han har noen psykiske utfordringer han har holdt tett om frem til nylig. Er det for å "sikre" seg en kjæreste selv når det kommer for en dag eller hva er greia?

Det komiske er jo at det virker helt uproblematisk for han å kutte kontakt når han har sagt alt av de store ordene allerede. Det viser jo hvor like ord faktisk betyr, men likevel skremmende at folk kan ha et så lettsindig forhold til såpass sterke kjærlighetserklæringer ol.

Anonymkode: b3ec6...0f1

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De færreste har uansett det, skulle det stå over.

Skrevet

Kanskje han kuttet kontakten da han innså hvor lite villig du er til å gjengjelde interessen eller at du ikke er interessert i et langt liv sammen. Da er det rette å kutte kontakten.

Anonymkode: b648f...016

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje han kuttet kontakten da han innså hvor lite villig du er til å gjengjelde interessen eller at du ikke er interessert i et langt liv sammen. Da er det rette å kutte kontakten.

Men alt dette blir jo bare spekulasjoner fra din side. Og lite nyttig for meg når jeg vet godt med meg selv hvor involvert jeg har vært.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sletter sånne fort :) orker ikke å tenke så mye på det om hvorfor de gjør det. Jeg syns det er bare veldig ubehagelig når de gjør sånn. Det sitter bare i kjeften på dem og blir aldri fulgt  opp med handling (som er det som betyr noe). 

• Liker 5
Skrevet

Hvordan kan du si at du ikke tror han har onde hensikter? De fleste som lovebomber og manipulerer har det. 

Trist men sant ... Sjansen er stor for at du vil erfare den onde siden hans når han har deg i sin hule hånd. I mitt tilfelle kom det først frem etter vi ble samboere .. Da startet det verste marerittet i mitt liv, og jeg bagatelliserte først de røde flaggene med at han måtte slite psykisk.. Men nei han viste seg å ha onde hensikter hele veien.. De er gode skuespillere i begynnelsen til de får makt over følelsene dine 

Anonymkode: 28559...a5a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Men alt dette blir jo bare spekulasjoner fra din side. Og lite nyttig for meg når jeg vet godt med meg selv hvor involvert jeg har vært.

Du åpner jo kun for spekulasjon når du ikke forteller hva din rolle i det hele var eller hva du sa.

Det er som alltid slik når damer går online og forteller 40% av hele historien i søken etter oppmerksomhet og bekreftelse

• Liker 1
Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg blir skeptisk til sånne som er veldig intense veldig kjapt. At de omtrent begynner å planlegge fremtiden før man har møtt hverandre og så viser det seg stort sett alltid at det ikke er noe som stikker særlig dypt hos dem. Nei, gi meg heller noen som er litt mer tilbakeholden og ikke tror at de må lire av seg alt mulig slags svulstige greier. Jeg blir for øvrig ikke mer interessert i en mann som sier at han elsker meg etter kort tid. Da tenker jeg egentlig at han ikke vet hva å elske vil si.

Men er dette en mann du har møtt eller har dere bare pratet og så kommer han med giftemål og 'jeg elsker deg' liksom?

Skrevet

De trenger ikke å planlegge sånt, de får et rush av lykke og du er the one, en rus, svaret på alt!

Så er du ikke det likevel og de ekle følelsene inni en er der fortsatt, tyngre og verre,  så går det utover partneren, som ikke forstår hva hun gjorde feil, og prøver og prøver og prøver å fikse det.... the circle of abuse. 

Anonymkode: 331b9...8f0

Skrevet

Fordi noen menn er sånn? Men ser jo fra dette forumet at kvinner liker kalde, utilgjengelige menn. 

Anonymkode: 0437e...aa1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har pratet med en mann lenge, og han har allerede vært veldig på med "elsker deg, la oss gifte oss, du er alt for meg" en god stund allerede. Er det fordi de med vilje ønsker å gjøre en annen avhengig og hektet? Nå tror jeg ikke at denne mannen har direkte onde hensikter(de færreste har jo uansett ikke det), tror heller ikke han er en direkte drittsekk heller, men det viser seg at han har noen psykiske utfordringer han har holdt tett om frem til nylig. Er det for å "sikre" seg en kjæreste selv når det kommer for en dag eller hva er greia?

Det komiske er jo at det virker helt uproblematisk for han å kutte kontakt når han har sagt alt av de store ordene allerede. Det viser jo hvor like ord faktisk betyr, men likevel skremmende at folk kan ha et så lettsindig forhold til såpass sterke kjærlighetserklæringer ol.

Tror kanskje han har forstått at du ikke lar deg manipulere. Ikke bare de som vil ha deg hekta som oppfører seg slik du beskriver. Det kan like godt ha vært en med narsissistiske trekk, som virkelig var klar for full pakke for å låse deg. Det får du heldigvis aldri vite. Du har nok sendt ut noen signaler så han har gått videre. 

• Liker 1
Skrevet

Tror det største problemet er at enkelte kvinner skal ha merkelapper på alt og  at det de sier ikke er helt reelt. På en annen side så tenker jeg disse mennene som uttrykker disse tingene har utfordringer knyttet til impulskontroll og regulering av sine følelser. 

Er selv en voksen mann som mange ganger i livet har tatt meg i at det er ikke riktig tidspunkt å erklære mine følelser for en partner, hadde jeg ikke hatt denne impulskontrollen og bare uttrykt mine følelser der og da, så ville det nok vært en kvinne som hadde misoppfattet budskapet mitt. 

Har selv opplevd kvinner helt uten impulskontroll og som må erklære hvor de står følelsesmessig tidlig i en relasjon. Det ville vært uhørt å bruke dette mot de, spesielt dette med det negative ladede ordet "lovbombing" som ansees som manipulering. Folk må få lov til å være seg selv, uten at de skal defineres som narsissister av den grunn. 

Anonymkode: 9bab1...56b

• Liker 2
Skrevet

Love bombing skummelt... tror disse mennene er veldig intense når de har funnet en fin kvinne. Han forrige fyren jeg datet var sånn. Han gråt av kyssing 1.date, ville reise sammen tidlig, overnatte og frokost på 1.date, jeg ble litt skremt.... men plutselig kunne ha  virke off igjen om han ikke fikk det han  ha, f.eks om det ikke var kos,Vanskelig med regulering av følelser.... mye skurret ja... men ja ene dagen kunne han være kald og plutselig på igjen. Og gjorde ingenting galt. De aner ikke hvordan de skal oppføre seg rundt ei dame

Anonymkode: c37f4...ab7

• Liker 2
Skrevet

Trodde det var for det meste opptatte menn som drev med lovebombing jeg.

Anonymkode: 03722...4d5

• Liker 1
Skrevet

Noen er så redd for å bli avvist at de vil "pushe" personen inn i forpliktelse og forhold så fort som mulig. 

Anonymkode: f6dbf...7b7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen er så redd for å bli avvist at de vil "pushe" personen inn i forpliktelse og forhold så fort som mulig. 

Jeg pleide å lovebombe før, og kan bekrefte det du sier.

Anonymkode: 6b635...0b9

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror det er nok menn som sliter med selvtillit... sånn som han forrige hadde ikke så bra kropp... ga jeg han kompliment om at han så kjekk ut, var han sånn: nei slutt da.  Og ++ gråter under kyss. Han tror ikke på at han har funnet seg ei dame som vil ha han, etter å ha blitt avvist mye. Så lovebomber... massevis, for så å bli kald om man ikke vil ha sex med en gang.... slitsomt, hodet bliir ødelagt. Det er veldig turn off også. Han innrømmet sjøl at han ikke var så erfaren med damer

Anonymkode: c37f4...ab7

Skrevet (endret)

Det spørs jo helt.. Det kan hende han bare hadde store følelser, men så at du ikke var helt der og derfor fant ut at det ikke var noe vits å fortsette?

Jeg har vært i et manipulativt forhold, der det startet med lovebombing og er i utgangspunktet ganske skeptisk til det. Dater likevel en mann nå som helt klart har store følelser veldig tidlig, men likevel kun har gode hensikter. Han har rett og slett bare fått følelser tidlig, og er kanskje ikke like god på å holde de inne i seg. Og det er ingen pushing på forpliktelse, det var det forrige gang.. 

Endret av Ellah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...