Gå til innhold

Vanlig at Herbalife-gjenger støter vekk de som slutter å selge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei tidligere venninne som ble helt fanget av herbalife, hørte aldri noe mer fra henne. Til slutt så hang hun bare mer herbalifefolka sine, dro på seminarer etc. Instagramen hennes var bare herbalife, jeg ville ikke kjøpe noe da jeg vet dette er bortkasta penger, så da var jo ikke jeg noe å samle på tydeligvis.

Nå måtte hun slutte å selge/drive med herbalife pga økonomi, måtte tilbake til det virkelige arbeidslivet. Nå er visst jeg plutselig bra nok, for alle de andre hadde kuttet henne helt ut. Hun fikk beskjed om at hun var så dum at hun ikke visste hva hun gikk glipp av ved å slutte.

For meg høres hele herbalife sykt ut, har trykket meg rundt på instagram å sett på alle disse norske profilene som kaller seg livsstilsveildere og kostholdseksperter. Skremmende å se på, de omgås kun andre herbalifere. Kurs og seminarer for å booste hverandre med enda mer hjernevasking. Dette er jammen meg farlige greier.

Anonymkode: ae460...578

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme med mary kay føler jeg. Sekter alt i hop 

Anonymkode: f816b...3ac

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hjelp! Jeg kunne ikke ha vært mer enig!

• Liker 1
Skrevet

Det er helt riktig det du sier, dessverre. Opplevde det samme selv! Utrolig merkelig opplegg. 

Anonymkode: 6ec91...e08

• Liker 2
Skrevet

Herbalife er en sekt hvor man bøir forsøkt hjernevasket på første møte. At de som trekker seg ut blir utstøtt et naturlig og en berikelse for den dom er då fornuftig å kutte det ut.

Anonymkode: eae72...d30

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Har ei tidligere venninne som ble helt fanget av herbalife, hørte aldri noe mer fra henne. Til slutt så hang hun bare mer herbalifefolka sine, dro på seminarer etc. Instagramen hennes var bare herbalife, jeg ville ikke kjøpe noe da jeg vet dette er bortkasta penger, så da var jo ikke jeg noe å samle på tydeligvis.

Nå måtte hun slutte å selge/drive med herbalife pga økonomi, måtte tilbake til det virkelige arbeidslivet. Nå er visst jeg plutselig bra nok, for alle de andre hadde kuttet henne helt ut. Hun fikk beskjed om at hun var så dum at hun ikke visste hva hun gikk glipp av ved å slutte.

For meg høres hele herbalife sykt ut, har trykket meg rundt på instagram å sett på alle disse norske profilene som kaller seg livsstilsveildere og kostholdseksperter. Skremmende å se på, de omgås kun andre herbalifere. Kurs og seminarer for å booste hverandre med enda mer hjernevasking. Dette er jammen meg farlige greier.

Når folk er så dumme at de blir med på denslags forretningsideer med halleljua stemning og dumskap,så må det ende dårlig.De kaller seg alt som høres fint ut med ett formål, nemlig å loppe venner og kjente for penger. Samvittighetsløse pengegriske folk !

Anonymkode: 13e10...551

• Liker 2
Skrevet

Høres jo omtrent ut som en sekt, det der. Har aldri kjøpt noe fra Herbalife i mitt liv og kommer ikke til å gjøre det heller. Heldigvis er min Facebook og Instagram og Snap fri for sånne "sektmedlemmer".

• Liker 3
Skrevet

Herbalife er en sekt, på linje med Jehovas Vitne og Hitlerjugend. Hold dere unna.

Anonymkode: 246d8...98f

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva med Forever? 

Har ei venninne som jobber 100% med det. Hun tjener mye på det. Skjønner ikke at noen kan tjene så mye på  å selge noen kremmer og sånt 

Anonymkode: 6e537...963

Skrevet

Ja det er ganske vanlig dessverre.

Anonymkode: 5a351...ef8

• Liker 1
Skrevet

Så vidt jeg har fått med meg kan herbalife være ganske oppslukende. Man tjener litt penger, er med på mer herbalifesamlinger og tjener mer. Jo mer man ofrer seg/ bruker tid, jo bedre går det økonomisk. De man er med på herbalifeopplegg er også opptatt av herbalife.

Men når man gir seg har man ikke noe annet felles med herbalifevennene. Og da er det ikke naturlig å møtes mer. Det blir som med alle andre ting i livet - viktig å passe på de virkelige vennene sine. Uansett om man begynner med ny jobb, ny kjæreste, ny hobby, baby, hund eller noe annet gøy men krevende.

Anonymkode: 4d5ac...88a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hva med Forever? 

Har ei venninne som jobber 100% med det. Hun tjener mye på det. Skjønner ikke at noen kan tjene så mye på  å selge noen kremmer og sånt 

Anonymkode: 6e537...963

Det er pyramidespill ja. Et googlesøk gir deg mange artikler som beskriver hvorfor.

Anonymkode: d0cd3...e9b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så vidt jeg har fått med meg kan herbalife være ganske oppslukende. Man tjener litt penger, er med på mer herbalifesamlinger og tjener mer. Jo mer man ofrer seg/ bruker tid, jo bedre går det økonomisk. De man er med på herbalifeopplegg er også opptatt av herbalife.

Men når man gir seg har man ikke noe annet felles med herbalifevennene. Og da er det ikke naturlig å møtes mer. Det blir som med alle andre ting i livet - viktig å passe på de virkelige vennene sine. Uansett om man begynner med ny jobb, ny kjæreste, ny hobby, baby, hund eller noe annet gøy men krevende.

Anonymkode: 4d5ac...88a

Ja, det tar jo opp hele livet ditt. Er vel derfor det blir sektpreget, du er jo fanget heletiden.

Venner man har før man går inn i sekter er jo viktigere.

• Liker 1
Skrevet

Det er likedan i tupperware. Jeg holdt ut i 6 mnd med møte hver uke og halleluja stemning. Skal ikke si jeg ble hjernevasket for jeg syns det var merkelig allerede fra start.

Jeg hadde noen demoer og kjedet meg grønn ved å lovprise moduletter, lefseboksen, kjevla og Gud vet hva annet som var bra.

Jeg klarte ikke forsvare prisene på produktene heller. Det er uansett plastikk.

Typperware har jo livslang garanti, iallefall den tiden jeg holdt på. Helt til en kunde trenge ny reservedel og jeg da måtte si at den delen ikke er mulig å få tak i lenger. Kunden ble jo hysterisk forbannet og alt var jo min skyld selvsagt.

Jeg sluttet brått og gæli. Snudde meg aldri tilbake.

Eneste jeg tjente på dette var mye billigere produkter og hver uke kunne vi velge en ny del og skrive oss på liste. Da skulle prisen på produktet trekkes fra neste ordre jeg sendte inn. Jeg skrev aldri navnet mitt på den lista, så ble mye gratis.

Anonymkode: 84a7a...d6a

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror endel søker til disse konseptene pga ensomhet, de har kanskje ikke venner fra før. Så da får de dette her, samholdet og hele pakka.

Men i virkeligheten blir de lurt, utnyttet. For dette er jo ikke venner, men noen som vil tjene penger på deg. Har kikket litt mer rundt på instagram i går, da ser man dette tydelig.

Trist, jeg er opprørt over det hele som min "venninne" gikk igjennom. Det ødela henne helt.

• Liker 2
Skrevet

Det går andre veien også. De som selger Herbalife, prøver å selge på alle sine venner, familie og bekjente. 

Jeg flyttet til nytt sted da vi fikk barn og ble kjent med en mamma i barnehagen. Hun var trivelig og lurte på om vi skulle gå noen turer sammen. Jeg følte vi bygde et vennskap. 
Plutselig kom hun å ønsket jeg skulle prøve produkter fra Herbalife. Jeg sa det ikke var noe for meg, og hun ble ganske så snurt.

Vi har fremdeles barn i samme klasse den dag i dag, men hun hilser knapt på meg. 

Og hun går all-in! Hu reklamerer på alt av klær, drikkeflasker og vesker og hva det måtte være. Ikke minst bil. Helt vanlig å møte opp på alt av sosialt på skolen (foreldremøter og forestillinger) i treningstøy sponset og reklamert for Herbalife.

Anonymkode: d09cb...779

• Liker 1
Skrevet

Er i utgangspunktet et pyramidespill hele greia. Anbefaler å se dokumentaren Betting on Zero.

Anonymkode: d93b6...e3f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er i utgangspunktet et pyramidespill hele greia. Anbefaler å se dokumentaren Betting on Zero.

Anonymkode: d93b6...e3f

Er den gratis?

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
On 11/9/2022 at 9:08 AM, AnonymBruker said:

Er den gratis?

Gratis på YouTube :) 

Anonymkode: 9f2ee...366

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...