Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg sliter med at huden min i ansiktet blir ekstremt blank utover dagen. Har fått analysert huden min hos hudpleier og fått beskjed om at jeg har fet hud og litt store porer, ellers alt fint (huden er heller ikke dehydrert). Har prøvd produkter for fet hud, for tørr hud, for blandet hud.. mange forskjellige fuktighetskremer, primere, serum og tonere. Det er ingenting som fungerer, ser ut som et oljefat etter 2-3 timer. Noen som har noen gode tips? Renser også huden morgen og kveld. 

Anonymkode: e3a01...831

Skrevet

Har du prøvd å bruke niacinamide over lengre tid? Det skal redusere talgproduksjonen og hjelper en del på meg. Jeg bruker også leire maske to ganger i uka 

Anonymkode: 60e51...e68

Skrevet

Sov med aluminiumklorid/sterk antiperspirant fra apoteket i ansiktet noen netter i uka. Bruk mattende dagkrem, Effaclair-serien fra La Roche-Posay om dagen. Primeren Pore no More fra Benefit er bra.

Anonymkode: 377be...d2b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sov med aluminiumklorid/sterk antiperspirant fra apoteket i ansiktet noen netter i uka.

Hva i alle dager skal det være godt for? Noe jeg ikke har fått med meg?Antiperspiranter inneholder som regel blandt annet alkohol som tørker ut huden og dermed fører til at huden overproduserer enda mer talg og fett.

Sitat

Bruk mattende dagkrem, Effaclair-serien fra La Roche-Posay om dagen. Primeren Pore no More fra Benefit er bra.

Etter min erfaring så får jeg enda fetere hud av de mattende produktene med silikon i. Jeg bruker primer i blandt men mattende dagkrem fungerer bare som å stenge fettet inne så det samler seg enda mer, føler huden får det bedre av å luftes og ikke tettes 

• Liker 1
Skrevet

Ser den. Kremen Effaclair Matte kan virke litt «tett» og tung, men Effaclair K har en tynnere konsistens og normal følelse.

Antiperspirant i fjeset har hjulpet meg bigtime, uten noen overkompensering. Faktisk vært en life changer, da jeg var veldig plaga med oljete t-sone. Blir jeg litt tørr i kinnene, dropper jeg det bare noen dager. Men er nok ikke noe for de med veldig sensitiv hud.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.11.2022 den 0.11):

Har du prøvd å bruke niacinamide over lengre tid? Det skal redusere talgproduksjonen og hjelper en del på meg. Jeg bruker også leire maske to ganger i uka 

Har forsøkt niacinamide ja, syns det gjorde porene mindre, men huden ble enda blankere 😕 Har ikke forsøkt leirmaske, så det skal jeg notere meg. Takk! 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.11.2022 den 0.48):

Sov med aluminiumklorid/sterk antiperspirant fra apoteket i ansiktet noen netter i uka. Bruk mattende dagkrem, Effaclair-serien fra La Roche-Posay om dagen. Primeren Pore no More fra Benefit er bra.

Takk for tips! Har forsøkt både mattende dagkrem og Effaclair-serien, fungerte ikke. De to andre tingene har jeg ikke prøvd, så det skal jeg gi et forsøk :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.11.2022 den 0.51):

Hva i alle dager skal det være godt for? Noe jeg ikke har fått med meg?Antiperspiranter inneholder som regel blandt annet alkohol som tørker ut huden og dermed fører til at huden overproduserer enda mer talg og fett.

Etter min erfaring så får jeg enda fetere hud av de mattende produktene med silikon i. Jeg bruker primer i blandt men mattende dagkrem fungerer bare som å stenge fettet inne så det samler seg enda mer, føler huden får det bedre av å luftes og ikke tettes 

For så vidt enig i dette, jeg har samme erfaring ved bruk av primer. Har sluttet med primer (med silikon) da huden bare ble enda blankere og sminken ble stygg. 

ts

Skrevet

Jeg har også veldig fet hd.

Jeg bruker The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1% 30ml i kombinasjon med Isntree Green Tea Fresh Toner og Fresh Emulsion.

Som ansiktsrens bruker jeg Banila Co Clean It Zero Cleansing Balm Pore Clarifying (oljerens), og Puynkang Yul Calming Low pH Foaming Cleanser vannbasert rens etterpå.

https://skinsecret.no/produkter/vannbasert-rens/pyunkang-yul-calming-low-ph-foaming-cleanser/

https://skinsecret.no/produkter/vannbasert-rens/pyunkang-yul-calming-low-ph-foaming-cleanser/

https://www.blivakker.no/product/3120569?utm_campaign=pmax_all_products&gclid=Cj0KCQiApb2bBhDYARIsAChHC9ve_-IjlQvLJUaWciFM6Rm-8bQYsBZavE6HhTpyaFNQFrr9Y3x8I0IaAiXlEALw_wcB

https://utseende.no/produkt/merker/isntree/isntree-green-tea-fresh-toner-200ml

https://utseende.no/produkt/merker/isntree/isntree-green-tea-fresh-emulsion-120ml

Anonymkode: 26274...050

Skrevet

Veldig mange sånne fuktighetskremer eller lignende fungerer faktisk stikk motsatt av dens påståtte virkning. Sånne ting kan egentlig føre til at alle porene i huden blir enda mer tettet igjen, enn det allerede var fra før.

I tillegg risikerer du at sånne ting kan ha blitt testet gjennom dyreforsøk, og sånn dritt ville i alle fall ikke vært med på å støtte.     

Anonymkode: 1224f...d94

• Liker 1
Skrevet

Salicylsyre toner, niacimide serum og fukt. Ellers har alderen hjulpet litt men er fremdeles blank. Bruker pore serum fra yesstyle som heter Porecorset, fungerer litt. Pluss pore primer for å dekke de, da Peter le roth skin to die for,  eller porefessionals. 

Anonymkode: 2fa2d...3e5

Skrevet

Jeg hadde så fet hud i tenårene av jeg er sikker på at jeg kunne samlet nok fett på en dag til å steke mat til en hel familie. Bare et par timer etter vask og rens for fet hud så kunne jeg ta et bankkort og skrape av fett så det ble en tjukk rand på kanten av kortet.

I hvert eneste friminutt på skolen så gikk jeg på do og presset papir inntil huden (for ikke å gni av sminken HELT, med en gang) for å matte ned huden, og papiret ble gjennomsiktig hver gang. Var som om man hadde hatt stekt bacon på papiret. Ja, jeg måtte bruke sminke fordi jeg itillegg hadde kvisebyller i kinnene som var veldig sjenerende, men den holdt sjeldent mer enn noen timer så måtte sminke på nytt halvveis i skoledagen. 

Jeg prøvde alle mulige renser, kremer osv fra både hudpleier, hudlege, lege, apotek. Jeg prøvde antibiotika som jeg fikk av hudlege, jeg prøvde lysbehandling over lang tid, men det eneste som hjalp (og det umiddelbart) var isotretioinin. Har ikke fått fet hud igjen (ellrr kviser) 12 år senere. 

Anonymkode: 85f36...d53

Skrevet

Jeg har fet hud. Begynte i puberteten med ekstremt mye kviser. Alltid følt meg som en smørfabrikk og med grove porer. Nå har jeg bikket 55 og fremdeles fet hud. Men er rynkefri da. 

Men…..det som ble en gamechanger for meg, opplevde jeg i midten av 40-årene da jeg prøvde hudolje! Huden reagerte øyeblikkelig og roet seg. Behold en fin matt finish hele dagen og våknet ikke lenger opp om morgenen med fett i ansiktet. Bruker nå Decléors serie Neroli med oljeserumet. Anbefales! Det virker ulogisk med olje på fet hud, men porer ble mindre og huden silkematt hele døgnet. Silikon i produktene er no no. Prøvde meg med vanlig fuktighetskrem en gang og rett tilbake i fettmodus igjen. Skulle ønsket at jeg hadde begynt med dette lenge før. 

Anonymkode: 0caa6...ef0

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også ekstremt fet hud.

Jeg har prøvd det meste beskrevet tidligere i tråden som knapt har hjulpet. Det som jeg nå nylig har begynt på ser ut å fungere og det er Noon acno solutions og noon azelaic forte 25. Ekstremt dyrt men heldigvis drøy i bruk. Jeg er fortsatt fet i huden etter litt over en måneds bruk, men jeg er blitt mye bedre. 

Anonymkode: fd7e3...067

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...