AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #1 Del Skrevet 5. november 2022 Vet jeg er fæl som tenker slik, men slik jeg kjenner hans familie kommer de til å fokusere kjempemasse på hans avdøde kone som er mor til hans barn, og det ønsker jeg virkelig ikke i vårt bryllup. Har ikke sagt dette til ham for jeg føler meg fæl som engang tenker tanken😔💔 Vet at han ville bedt alle fra hans side spesifikt ikke nevne henne dersom han hadde visst det, men jeg vil ikke være DEN dama liksom. Det er ikke slik at hun er fremmed i hverdagen for vi snakker om henne jevnlig (jeg traff henne aldri, hadde vært død noen år før jeg traff ham), og jeg og barna kan fint finne på å ta en tur innom blomsterbutikken innimellom og dra på graven med dem. Kanskje de andre vil se det som naturlig å nevne henne i taler til ham/oss, men for meg føles det bare så feil at jeg ikke ønsker å ha bryllupsfest i det hele tatt pga dette, og bare dra bort oss to alene. Men så har vi barna da (ungdommer nå), som sikkert ville følt seg utenfor dersom de ikke ble inkludert i noen markering, og jeg har virkelig ikke lyst til å såre dem❤️ Vet ikke hva jeg skal gjøre, for jeg vil jo virkelig gifte meg med ham❤️ Anonymkode: 4b776...4e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #2 Del Skrevet 5. november 2022 Jeg kan forstå tankegangen din og synes ikke du er fæl. Det er jo din dag og man vil jo ikke føle seg som andrevalget. Kan også forstå at familien, spesielt barna kanskje føler litt på et nytt bryllup. Anonymkode: 447a5...1a7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #3 Del Skrevet 5. november 2022 Kan dere ikke ta med barna, dra på ferie eller bare på rådhuset og ha en fin middag dere da? de vil nok gjerne bli inkludert. Det er flere muligheter enn stort bryllup eller reise bort bare dere. Anonymkode: b4a35...f76 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #4 Del Skrevet 5. november 2022 Bare vær den dama. Det er den du er. Og det du ønsker deg er ikke urimelig. Anonymkode: ee138...510 9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #5 Del Skrevet 5. november 2022 Jeg skjønner deg, samtidig så bil du få det mye lettere hvis du kan akseptere at hun fortsatt er en del av hans liv. Alle er jo takknemlig for at han fant kjærligheten igjen, og at du er god stemor til hans barn. En tross alt viktig rolle i barnas liv nå som barnas mor ikke er tilstedet lenger. Det er ingenting de kan si om hun som slår negativt ut på deg. Hvis hele dagen skal gå på å stritte i mot og tolke alle taler i verste mening så blir det en slitsom dag. Anonymkode: d05ee...b39 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #6 Del Skrevet 5. november 2022 Hvis de er så taktløse og dumme at de begynner å grine over den avdøde eksen hans i deres bryllup så hadde jeg rett og slett blitt flau. Det er en tid og sted for alt. Anonymkode: 05b6d...43d 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #7 Del Skrevet 5. november 2022 Da bør du ikke gifte deg. Tar dere det lite kommer alle til å snakke om hans tidligere bryllup og hvor stort og flott det var. Og hvor stusselig deres bryllup er.Så tror ikke du slipper unna uansett hvordan du gjør det. Så enten blir det et ja, og du må tåle litt sånn eller droppe det. Det kommer til å bli sammenlignet uansett Anonymkode: a6467...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 5. november 2022 #8 Del Skrevet 5. november 2022 Mitt forslag, som er MYE hyggeligere enn bryllupsfest i Norge: Bestill tur til dere to og ungene, gift dere i sjømannskirke. Ta det som en koselig ferie Skjønner godt man ikke ønsker ha vanlig bryllup om det minner mer om minnestund for mammaen deres. Jeg hadde selv vært veldig raus på å inkludere minnet om henne i dagliglivet, men jeg skjønner det blir rart å sitte der i brudekjole og bare 😶🌫️ Et «andrevalg» er du jo på sett og vis, det er man jo og ved skilsmisse. I den forstand at man er en ny partner altså. Men å ha sorgtungt bryllup er jo ikke så festlig for noen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #9 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg skjønner deg, samtidig så bil du få det mye lettere hvis du kan akseptere at hun fortsatt er en del av hans liv. Alle er jo takknemlig for at han fant kjærligheten igjen, og at du er god stemor til hans barn. En tross alt viktig rolle i barnas liv nå som barnas mor ikke er tilstedet lenger. Det er ingenting de kan si om hun som slår negativt ut på deg. Hvis hele dagen skal gå på å stritte i mot og tolke alle taler i verste mening så blir det en slitsom dag. Anonymkode: d05ee...b39 Jeg er så enig. For ingen kan kreve at moren til barna og hans avdøde kone blir visket ut og glemt. Hadde de skilt seg så hadde det vært noe annet. Du må bare tåle at hun er der i alles tanker. Anonymkode: d3bab...c6f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #10 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg skjønner deg, samtidig så bil du få det mye lettere hvis du kan akseptere at hun fortsatt er en del av hans liv. Alle er jo takknemlig for at han fant kjærligheten igjen, og at du er god stemor til hans barn. En tross alt viktig rolle i barnas liv nå som barnas mor ikke er tilstedet lenger. Det er ingenting de kan si om hun som slår negativt ut på deg. Hvis hele dagen skal gå på å stritte i mot og tolke alle taler i verste mening så blir det en slitsom dag. Anonymkode: d05ee...b39 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er så enig. For ingen kan kreve at moren til barna og hans avdøde kone blir visket ut og glemt. Hadde de skilt seg så hadde det vært noe annet. Du må bare tåle at hun er der i alles tanker. Anonymkode: d3bab...c6f Slik jeg leser TS har hun absolutt akseptert at avdød kone vil for alltid være med. Anonymkode: 21c53...460 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #11 Del Skrevet 5. november 2022 Gjestene er ganske korttenkte og ufølsomme om de velger å snakke om hun på deres bryllupsdag. Hvorfor skal hun bære fokus denne dagen? Planlegg dagen som du ønsker, tipper at det er få som kommer til å nevne hans avdøde ekskone. Anonymkode: f6f5c...6b7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #12 Del Skrevet 5. november 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er så enig. For ingen kan kreve at moren til barna og hans avdøde kone blir visket ut og glemt. Hadde de skilt seg så hadde det vært noe annet. Du må bare tåle at hun er der i alles tanker. Anonymkode: d3bab...c6f Folk kan selvfølgelig tenke hva de vil inne i hodene sine. Men å dra opp eksen som tema i mannens bryllup med sin neste kone... Festen hvor man feirer deres kjærlighet. Da må man være litt spesiell. Død eller ikke død, det må være grenser. Anonymkode: ee138...510 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #13 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Folk kan selvfølgelig tenke hva de vil inne i hodene sine. Men å dra opp eksen som tema i mannens bryllup med sin neste kone... Festen hvor man feirer deres kjærlighet. Da må man være litt spesiell. Død eller ikke død, det må være grenser. Anonymkode: ee138...510 Enig. Og i hvilken setting er det egentlig naturlig? «Kunne ønske X også kunne vært her i dag?» liksom? Det blir jo uansett helt feil… Synes ikke du er det minste urimelig her, men at de som synes det passer seg å snakke masse om en avdød x i et bryllup er ufølsomme og sære. De skal selvfølgelig få lov å tenke på henne og sørge over henne, men må da være mulig å unngå å snakke om det akkurat de timene. Synes ellers det virker som du er en god stemor og at du er flink til å inkludere minnet om barnas mor i hverdagen 😊 Anonymkode: 21e5a...1b3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #14 Del Skrevet 5. november 2022 Familien (svigermor spesielt) er veldig «følsom» og tror aldri vi har truffet dem uten at de har nevnt avdøde kone, selv når ikke barna er der og det bare er oss voksne. De bor et stykke unna så treffer dem noen ganger i året. De mener ikke noe vondt med det, men ja, er ganske sikker på at hun blir nevnt i et par taler… Jeg skal tenke litt på alle innspillene herfra -takk alle sammen❤️ ts Anonymkode: 4b776...4e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #15 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skjønner deg, samtidig så bil du få det mye lettere hvis du kan akseptere at hun fortsatt er en del av hans liv. Alle er jo takknemlig for at han fant kjærligheten igjen, og at du er god stemor til hans barn. En tross alt viktig rolle i barnas liv nå som barnas mor ikke er tilstedet lenger. Det er ingenting de kan si om hun som slår negativt ut på deg. Hvis hele dagen skal gå på å stritte i mot og tolke alle taler i verste mening så blir det en slitsom dag. Anonymkode: d05ee...b39 Jøsserenenavn. Det er da absolutt INGENTING i HI som tilsier at TS ikke aksepterer dette? For en forferdelig merkelig (og stygg) ting å gjøre, å lage seg sitt helt egne rare premiss som ikke stemmer? AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er så enig. For ingen kan kreve at moren til barna og hans avdøde kone blir visket ut og glemt. Hadde de skilt seg så hadde det vært noe annet. Du må bare tåle at hun er der i alles tanker. Anonymkode: d3bab...c6f Og så svarer denne, på dette falske premisset, som TS ikke har gitt uttrykk for. Og argumenterer med dette, som det heller ikke finnes noe holdepunkt for å tro i HI. Her sitter det altså to mennesker og legger til grunn og argumenterer mot noe som ikke stemmer. Hvordan skal man holde slike diskusjoner? Ser forøverig ingen forskjell på skilsmisse og dødsfall. Mor er en del av barnas liv uansett, og det ingenting feil med å ikke ønske mannens tidligere kone som et tema i eget bryllup, uansett om hun er død eller skilt. Anonymkode: 6a310...e09 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #16 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Familien (svigermor spesielt) er veldig «følsom» og tror aldri vi har truffet dem uten at de har nevnt avdøde kone, selv når ikke barna er der og det bare er oss voksne. De bor et stykke unna så treffer dem noen ganger i året. De mener ikke noe vondt med det, men ja, er ganske sikker på at hun blir nevnt i et par taler… Jeg skal tenke litt på alle innspillene herfra -takk alle sammen❤️ ts Anonymkode: 4b776...4e5 Snakk med mannen din om det ❤️ Jeg synes det er merkelig at han ikke har bedt sine foreldre være bittelitt hensynsfulle ovenfor deg. Anonymkode: 6a310...e09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #17 Del Skrevet 5. november 2022 Må dere ha bryllupsfest? Kan dere ikke reise bort å gjøre det for deres egen del? Gjør dagen slik at den blir best for dere! Ikke tenk på all og alle, det gjør ikke andre heller. Anonymkode: d066e...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #18 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kan forstå tankegangen din og synes ikke du er fæl. Det er jo din dag og man vil jo ikke føle seg som andrevalget. Kan også forstå at familien, spesielt barna kanskje føler litt på et nytt bryllup. Anonymkode: 447a5...1a7 Hennes dag? Hun har jo prakket seg på en ferdig familie og da må hun tåle at hun bare er tidsfordriv i pensjonisttilværelsen. Uansett meningsløst å gifte seg når han allerede har barn. Dropp å gifte dere TS, så er problemet løst. Anonymkode: cfdd6...f40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #19 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jøsserenenavn. Det er da absolutt INGENTING i HI som tilsier at TS ikke aksepterer dette? For en forferdelig merkelig (og stygg) ting å gjøre, å lage seg sitt helt egne rare premiss som ikke stemmer? Og så svarer denne, på dette falske premisset, som TS ikke har gitt uttrykk for. Og argumenterer med dette, som det heller ikke finnes noe holdepunkt for å tro i HI. Her sitter det altså to mennesker og legger til grunn og argumenterer mot noe som ikke stemmer. Hvordan skal man holde slike diskusjoner? Ser forøverig ingen forskjell på skilsmisse og dødsfall. Mor er en del av barnas liv uansett, og det ingenting feil med å ikke ønske mannens tidligere kone som et tema i eget bryllup, uansett om hun er død eller skilt. Anonymkode: 6a310...e09 Forskjellen på dødsfall og skilsmisse er klar ; ved dødsfall velger man ikke å skilles fra den man elsker. Fordi om ektefelle dør så vil man fortsette å elske og det er helt anderledes enn en skilsmisse. Anonymkode: d3bab...c6f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #20 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Forskjellen på dødsfall og skilsmisse er klar ; ved dødsfall velger man ikke å skilles fra den man elsker. Fordi om ektefelle dør så vil man fortsette å elske og det er helt anderledes enn en skilsmisse. Anonymkode: d3bab...c6f Nå var ikke dette nødvendigvis diskusjonen men er ikke enig med deg der. Om man skilles så kan man likevel fortsette å elske. Og om ektefellen dør kan likevel kjærligheten forsvinne og gå over til noe annet. ts Anonymkode: 4b776...4e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå