Gå til innhold

Har gjort noe dumt, trenger hjelp !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt fersk på dating, vært skilt i to år... Heiv meg rundt på en dating side, mest for gøy, usikker på om jeg er klar.. 

Traff en fyr jeg matchet med der, og vi begynte skrive sammen. Alt veldig fint og mye humor. 

Skrevet frem og tilbake i noen uker og begynte snakkes om å treffes. Jeg syns dette var en fin fyr og liker utseende og måten vi har skrevet på. 

Så sender han en kveld, rett etter jeg har skrevet god natt og at jeg er trett og vil sove, en melding om at han trenger hjelp og jeg må ringe han! Vi har da ikke snakket sammen før. Jeg ble usikker og skjønte ikke, men han fortsatte å skrive at det var viktig at jeg ringte. Klokka var to på natten. Jeg ringte og det var første gang jeg hørte stemmen hans... 

Likte ikke stemmen hans dessverre... Og måten han snakket på, hørtes ut som han var ruset... Jeg ble litt irritert og lurte på hvorfor jeg måtte ringe midt på natten og hvorfor han sa hjelp! Han lo og sa han ville bare endelig få prate med meg. Det syns jeg var respektløst. 

Men pratet en liten stund. Nok til at jeg skjønner dette er helt uaktuelt. Men på mldr har jeg jo sagt jeg vil treffe han! Og han maste på tlf om å treffes fortest mulig sa han liker meg så godt og at han vil ha et forhold til meg... 

Men dette kan jeg bare ikke. Det blir helt helt feil for meg og jeg vil ikke treffe han. Bare kommunikasjonen var jo helt på trynet... Umulig å føre en normal samtale! 

Hvordan kommer jeg ut av dette?han sa på slutten "nåde deg om du trekker deg nå" og lo, men det var ubehagelig.... Jeg er ikke typen til å blokkere uten grunn, men hva kan jeg si? At jeg har fått kalde føtter? At jeg ikke er klar? At jeg ikke tror vi passer sammen?

Jeg vet virkelig ikke... Hjelp !? Han kommer til å bli både sur og sint når jeg trekker meg, det bare vet jeg.... 😔Råd? Og ikke gni inn at jeg har gjort noe dumt, det vet jeg. 

Anonymkode: f5642...be3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send han en kort melding ala «Jeg er ikke interessert i noen ny relasjon nå. Vi har ikke den kjemien jeg trenger for å skulle møte noen fysisk. Lykke til videre», og så sletter du og blokkerer og glemmer han. 

Anonymkode: 619cf...970

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bare vær ærlig, eller  si at du har kommet ut av en relasjon eller ikke over eksen enda. For at det skal være en hyggelig avvisning.

• Liker 5
Gjest dreamstar
Skrevet

Vet han, eller kan han finne ut hvor du bor? Har han ditt fulle navn?

Litt kjipt dersom dette er en som ikke vil la deg få fred...

Skrevet

"Det blir for mye for meg nå og jeg er ikke klar for noe dating eller nytt forhold. 

Eller egentlig hva som helst, bare ikke finn på å møt han. Når du har så klar magefølelse, så må du ta deg selv på alvor og lytte til den. Du skylder han ingenting, sånn er det i dating verdenen.. Noen ganger blir man avvist andre  ganger er det en selv som avviser. 

• Liker 6
Skrevet
dreamstar skrev (25 minutter siden):

Vet han, eller kan han finne ut hvor du bor? Har han ditt fulle navn?

Litt kjipt dersom dette er en som ikke vil la deg få fred...

Ja dessverre. Er redd han kan finne på å bli ubehagelig dessverre men gjenstår å se. Har sagt fra dag en at jeg er usikker på om jeg er klar for noe nytt, så det krav jeg bruke for skjer det er verdt... 

Skrevet

"Alt var bra frem til du fikk meg til å tro at du genuint trengte hjelp, noe som viste seg å være en keitete flørtemetode, og din tilnærming først etter at du drakk deg til mote! Avtenning! Ønsker deg alt vel"
*Blocked*

Anonymkode: d7614...a0e

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja dessverre. Er redd han kan finne på å bli ubehagelig dessverre men gjenstår å se. Har sagt fra dag en at jeg er usikker på om jeg er klar for noe nytt, så det krav jeg bruke for skjer det er verdt... 

Du kan bare kjøre på med samme sinnssyk taktikk: spør om han kan låne deg penger. Si at du vil betro deg noe, og fortell at du har slitt med spillavhengighet. I mange år bodde du i en kommunal leilighet og du hadde sosial fobi, men heldigvis var det en snill vaktmester som hjalp deg med praktiske ting. Denne vaktmesteren er du fortsatt gode venner med, spesielt søsteren hans, Ruth. Du og Ruth er gode venner, dere har tatt mang en tur til Sverige sammen (etter du fikk bukt med din sosiale angst) og Ruth støttet deg da du dro hjem til hjembygda for å vinne en skjønnhetskonkurranse, men desverre vraket dere bilen dere kjørte. Dette var bilen til en bekjent av Ruth. Så det har vært tøffe tak for deg. Spesielt etter hunden din, Tommy, døde. Du hadde separasjonsangst så du bestemte deg for å fryse ned Tommy, siden du ikke hadde penger til å få han kremert (pga spill avhengigheten din) men så kom du i en stor økonomisk knipe og strømmen ble stengt sånn at Tommy begynte å tine. Heldigvis har du noen hyggelige naboer i blokka du fikk låne fryseren til.. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet

Å blæh! Dette er en sånn typisk ting som jeg kan gjøre også. Det jeg blir nødt til da er å krype til det sure eplet og si at jeg trekker meg likevel. Han har jo ikke noe annet valg enn å godta det, og så føles det SÅ mye bedre når man har fått sagt fra og avsluttet det.

PS. Ja jeg vet det heter krype til korset og bite i det sure eplet, jeg bare måtte siden dette er KG :laugh:

Anonymkode: 1d414...085

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg er helt fersk på dating, vært skilt i to år... Heiv meg rundt på en dating side, mest for gøy, usikker på om jeg er klar.. 

Traff en fyr jeg matchet med der, og vi begynte skrive sammen. Alt veldig fint og mye humor. 

Skrevet frem og tilbake i noen uker og begynte snakkes om å treffes. Jeg syns dette var en fin fyr og liker utseende og måten vi har skrevet på. 

Så sender han en kveld, rett etter jeg har skrevet god natt og at jeg er trett og vil sove, en melding om at han trenger hjelp og jeg må ringe han! Vi har da ikke snakket sammen før. Jeg ble usikker og skjønte ikke, men han fortsatte å skrive at det var viktig at jeg ringte. Klokka var to på natten. Jeg ringte og det var første gang jeg hørte stemmen hans... 

Likte ikke stemmen hans dessverre... Og måten han snakket på, hørtes ut som han var ruset... Jeg ble litt irritert og lurte på hvorfor jeg måtte ringe midt på natten og hvorfor han sa hjelp! Han lo og sa han ville bare endelig få prate med meg. Det syns jeg var respektløst. 

Men pratet en liten stund. Nok til at jeg skjønner dette er helt uaktuelt. Men på mldr har jeg jo sagt jeg vil treffe han! Og han maste på tlf om å treffes fortest mulig sa han liker meg så godt og at han vil ha et forhold til meg... 

Men dette kan jeg bare ikke. Det blir helt helt feil for meg og jeg vil ikke treffe han. Bare kommunikasjonen var jo helt på trynet... Umulig å føre en normal samtale! 

Hvordan kommer jeg ut av dette?han sa på slutten "nåde deg om du trekker deg nå" og lo, men det var ubehagelig.... Jeg er ikke typen til å blokkere uten grunn, men hva kan jeg si? At jeg har fått kalde føtter? At jeg ikke er klar? At jeg ikke tror vi passer sammen?

Jeg vet virkelig ikke... Hjelp !? Han kommer til å bli både sur og sint når jeg trekker meg, det bare vet jeg.... 😔Råd? Og ikke gni inn at jeg har gjort noe dumt, det vet jeg. 

Bare si du gikk gjennom et brudd for en stund siden, at du trodde du var klar for dating men kjenner at du ikke er det likevel. Beklage, så ønske han lykke til videre

Endret av Curiousine
  • Liker 3
Skrevet
Full Ugle skrev (5 minutter siden):

Du kan bare kjøre på med samme sinnssyk taktikk: spør om han kan låne deg penger. Si at du vil betro deg noe, og fortell at du har slitt med spillavhengighet. I mange år bodde du i en kommunal leilighet og du hadde sosial fobi, men heldigvis var det en snill vaktmester som hjalp deg med praktiske ting. Denne vaktmesteren er du fortsatt gode venner med, spesielt søsteren hans, Ruth. Du og Ruth er gode venner, dere har tatt mang en tur til Sverige sammen (etter du fikk bukt med din sosiale angst) og Ruth støttet deg da du dro hjem til hjembygda for å vinne en skjønnhetskonkurranse, men desverre vraket dere bilen dere kjørte. Dette var bilen til en bekjent av Ruth. Så det har vært tøffe tak for deg. Spesielt etter hunden din, Tommy, døde. Du hadde separasjonsangst så du bestemte deg for å fryse ned Tommy, siden du ikke hadde penger til å få han kremert (pga spill avhengigheten din) men så kom du i en stor økonomisk knipe og strømmen ble stengt sånn at Tommy begynte å tine. Heldigvis har du noen hyggelige naboer i blokka du fikk låne fryseren til.. 

Hahahahahahaha! Jeg dauer :skratte:

Anonymkode: 1d414...085

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde blokkert han og nret hans. Du kjenner han ikke og skylder han ingen unnskyldning eller vennlig exit. Han er respektløs, løy og manipulerte deg og truer deg i tillegg til å holde kontakt med han.

Anonymkode: 8a913...399

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Han virker ustabil. Best å unngå noen form for avvisning som kan såre egoet hans eller trigge ønsket atferd. Gudene vet hva som ligger latent i en sånn type.

Ville funnet på en unnskyldning om at du må håndtere et nødstilfelle. Med hus eller familie eller jobb. Og si at du ikke har mulighet til å treffe han pga det.

Så skygger du banen og når det har gått litt tid så blokker du han.

Skummel type.

• Liker 3
Skrevet

Si det som det er: Han virket rusa og du er usikker så du holder litt avstand.

• Liker 1
Gjest vilkåret
Skrevet (endret)

Si at det at han løy til deg midt på natta for å presse deg til å ringe, samt hørtes rusa ut når han svarte er en deal breaker og at du ikke ønsker ha videre kontakt med han. Blokker.

Når du snakket med han på telefon kunne du også sagt at det var stygt gjort og lagt på når han sa det var et triks for å få deg til å ringe han. Du har ingen forpliktelse til å behandle folk høflig når de har lyvd deg opp i ansiktet. Om folk vil du skal behandle dem med respekt, kan de ikke velge å lyve

Endret av vilkåret
Skrevet

TS her. Takk for råd! Digget historien som vil frike han ut, men kommer nok til å gå for at jeg ikke er klar, I kombinasjon med dette at han skremte meg og "ropte hjelp", ikke respekterte at jeg ville sove og at han virket ruset. Det skal sies at han også ringte en gang til på natta fordi "han ville prate".... Utrolig kjipt. 

Jeg må bare få kuttet han. 

Takk for hjelp. Gruer til dette, vi var liksom kommet så langt. Nok en gang en viktig erfaring og jeg har funnet ut at jeg kommer ikke til å bruke mye tid på å skrive så lenge igjen. Lurt å bare møtes kjapt..... Så får man det ut av veien asap evt. Puh for en kjip lærdom.... 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Å fy flate så ekkelt. Håper du klarer å vri deg unna denne uten for mye trøbbel. 

Anonymkode: 25b15...e48

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

TS her. Takk for råd! Digget historien som vil frike han ut, men kommer nok til å gå for at jeg ikke er klar, I kombinasjon med dette at han skremte meg og "ropte hjelp", ikke respekterte at jeg ville sove og at han virket ruset. Det skal sies at han også ringte en gang til på natta fordi "han ville prate".... Utrolig kjipt. 

Jeg må bare få kuttet han. 

Takk for hjelp. Gruer til dette, vi var liksom kommet så langt. Nok en gang en viktig erfaring og jeg har funnet ut at jeg kommer ikke til å bruke mye tid på å skrive så lenge igjen. Lurt å bare møtes kjapt..... Så får man det ut av veien asap evt. Puh for en kjip lærdom.... 

Du fikk luket ham ut tidlig da.

• Liker 2
Skrevet
Full Ugle skrev (8 timer siden):

ha ha skremmer det ikke bort ubehagelige beilere så gjør ingenting det.. ha ha ha .godt skrevet.... 

• Liker 1
Skrevet

Sånn da er mld sendt via messenger. 

Han hadde nå sendt meg en venneforespørsel på FB. Den slettet jeg. Hva skjer når man sletter en forespørsel? Vil den andre kunne forstå at han ble slettet eller vil det bare se ut som om jeg bruker tid på å svare på det... 

Uansett... Da jeg sendte mld i messenger sto den som levert (ikke lest) men etter jeg slettet venneforespørsel fra han så står det nå i messenger "denne personen er ikke tilgjengelig i messenger"... Kan han ha blokkert meg siden jeg ikke godtok å bli venn? 🤣Jeg ler! Ingenting er jo bedre enn det da! 👍 

Nå tenker jeg at jeg er kvitt fyren. Meldingen jeg skrev til han blir kanskje ikke lest men kanskje det holdt å slette forespørselen fra han. Han burde skjønne selv at dette var helt idiotisk, skremmende og ekkelt... 

Så nå blokkerte jeg også nr hans så han ikke ringer. 

Fy søren... Dette skremte meg skikkelig. Glad jeg kan legge han vekk nå. Ts

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...