Gå til innhold

Hvilket bilmerke er best av disse?

AnonymBruker

Bilmerker  

67 stemmer

1. 1. Hvilket merke mener du er best?

• Toyota
      20
    • Ford
      1
    • Opel
      1
    • Subaru
      3
    • Mercedes
      4
    • Tesla
      7
    • BMW
      7
    • Audi
      7
    • Jaguar
      1
    • Peugeot
      1
    • Mitsubishi
      2
    • Volvo
      13

Anbefalte innlegg

Volvo har jeg kjørt og den var fantastisk å kjøre syns jeg. Likte den. Det var den eneste på den liste jeg har har kjørt og har noen formening om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil i hvertfall IKKE anbefale Ford. Kjøpte det sist, og har aldri hatt så mye problemer med en bil.  Vi trodde vi kjøpte et anerkjent merke, men den har vært inn og ut av verksted.  Mulig det var en "mandagsbil". 🤷‍♀️

Anonymkode: b61ad...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kjøpte du helt ny?☺️jeg er usikker på om jeg bør kjøpe helt ny, hvilken modell erc🙈En 2 år gammel KIA har vel hatt en del verditap(?). Samtidig har man 5 års garanti igjen👌

Anonymkode: ab5e9...5cf

Ja, vi kjøpte ny i 2015. Har den enda. Ikke hatt noe poblemer med den. Nå er garantien akkurat gått ut, så er spent på om det holder seg :) eneste negative er at den ikke er den sprekeste bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neon_sun skrev (4 minutter siden):

Ja, vi kjøpte ny i 2015. Har den enda. Ikke hatt noe poblemer med den. Nå er garantien akkurat gått ut, så er spent på om det holder seg :) eneste negative er at den ikke er den sprekeste bilen. 

Jeg så på finn at jeg kan få en kia e-niro, 45 mil rekkevidde, 2022 modell til 389 000kr🤩Lurer fælt på om det er et overlegent kjøp ift(bare et eks) xc40 volvo; tror rekkevidden er lik-på kampanje 470 000kr. Usikker på garanti hvis man benytter seg av volvo selekt. Service og garanti er viktig for meg.

Anonymkode: ab5e9...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheHairyToothfairy skrev (På 5.11.2022 den 11.33):

Den er jeg mye mer enig i. Kjørte en x'ceed i fjor, det er jaggu meg en av de beste bilene hei har kjørt i det siste.

Jepp, les en hvilken som helst bilanmeldelse på nettet og Kia/Hyundai er anerkjent som verdensledende. Tilfeldig eksempel med en konseptbil, men lytt til hva han har å si:

Anonymkode: 3d53e...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jepp, les en hvilken som helst bilanmeldelse på nettet og Kia/Hyundai er anerkjent som verdensledende. Tilfeldig eksempel med en konseptbil, men lytt til hva han har å si:

Hydrogenbil 🤣

Hva er Kia/Hyundai verdensledende på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toyota

og du glemte Honda på lista, så Toyota og Honda, men de har jo forskjellige modeller, og man må vite/google riktig modell.

Men på generelt grunnlag, googler man hvilke biler som er mest driftsikre, så er de på toppen av lista.

Anonymkode: 7c8b9...33a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (18 timer siden):

Hva er Kia/Hyundai verdensledende på?

Som han og mange andre proffe biltestere sier: Kombinasjonen attraktive, teknologisk avanserte og delvis ledende (EV6) biler, til en rimelig pris. Om du går for "Da scheppert nix" av Martin Winterkorn eller bare offentlig tilgjengelig statistikk, kvaliteten på de koreanske bilene er god, om enn kanskje ikke best, med lange garantier. Men se på Toyota sin elendige elbil med navnet som er umulig å huske: Grusomt stygt, nesten som en Lexus, dårlige specs, ikke konkurransedyktig i det hele tatt. Og svært så sent ute. Kia/Hyundai har kommet en generasjon videre og har 800V infrastruktur på veien.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheHairyToothfairy skrev (På 5.11.2022 den 11.33):

Den er jeg mye mer enig i. Kjørte en x'ceed i fjor, det er jaggu meg en av de beste bilene hei har kjørt i det siste.

Ser ut som du og Kia - Hyundai og Honda Jazz salgsmannen har funnet hverandre. Ja, "digg" med X-Ceed, faller med ca 200.000 kr i verdi de første to årene, fra 450.000 (2020-modell) til 260.000 nå for tiden. Maks utstyr og alt. Noe som betyr at innbytteprisen er enda dårligere enn det i og med at de selges av merkeforhandlere som har alt på stell med tanke på nyere brukte biler.

Kan til og med finne 2021-modell nede i 289.000 kroner. Dette er jo brutalt nedgang da nypris på disse starter på rett under 410.000 kr + det forhandleren velger å selge den for over nybil prislista til Skatteetaten.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=277020954

Hele 30% brutalitet (nedgang) det første året. Må jo digges. 😆

Anonymkode: 26bfc...7e6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god bekjent av meg har hatt med tyske såkalte premium biler å gjøre hele livet. Han har solgt sjelden M3 til USA for ca 100.000 usd og har et hig for disse bilene. Her for litt siden trengte jeg å låne prøveskiltene hans og han fortalte meg samtidig noe som gjorde at jeg lurte på om han hadde fått Covid 19 eller annen sykdom. Jeg har 3 toyotaer og er ihuga Land Cruiser entusiast.  Se her hva jeg har i garasjen min! sier han, jeg ble lettere sjokket…. Der sto en Avensis stv 2.2 D-4d 177 hk med alt utstyr han skrøt av denne bilen så jeg trodde han hadde fått slag ellerliknende 😂

Han kunne ikke med ord fortelle meg hvor fantastisk denne bilen var å kjøre, den er helt fantastisk sa han. Jøss sa jeg, har du slått hodet ditt eller??? Jeg tar tilbake alt jeg har sagt om dine toyotaer sa han…. Is it possible……???

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einus skrev (1 time siden):

En god bekjent av meg har hatt med tyske såkalte premium biler å gjøre hele livet. Han har solgt sjelden M3 til USA for ca 100.000 usd og har et hig for disse bilene. Her for litt siden trengte jeg å låne prøveskiltene hans og han fortalte meg samtidig noe som gjorde at jeg lurte på om han hadde fått Covid 19 eller annen sykdom. Jeg har 3 toyotaer og er ihuga Land Cruiser entusiast.  Se her hva jeg har i garasjen min! sier han, jeg ble lettere sjokket…. Der sto en Avensis stv 2.2 D-4d 177 hk med alt utstyr han skrøt av denne bilen så jeg trodde han hadde fått slag ellerliknende 😂

Han kunne ikke med ord fortelle meg hvor fantastisk denne bilen var å kjøre, den er helt fantastisk sa han. Jøss sa jeg, har du slått hodet ditt eller??? Jeg tar tilbake alt jeg har sagt om dine toyotaer sa han…. Is it possible……???

Haha, herlig! Har en slektning som var ihugga Volkswagen mann hele livet. Alltid trøbbel med disse bilene, selvsagt. Så møtte jeg han på en slektssamling i fjor og nå kjører han Kia. Tulla med ham om han ikke hadde lyst til å drifte det lokale verkstedet sitt lenger. Da sa han jammen at han skulle ha hørt på folk før og kjøpt asiatisk tidligere. Det hadde jeg ikke noe svar til fordi denne karen er ikke vanligvis typen til å vokse på den måten der. Ble helt paff, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har både toyotaer, audier, tesla, vw. Mitsubishi også. Og mercedes, ha ha. Kanskje jeg har glemt noen. Jo opel manta. Audi best comfor, tesla artig leke.

Anonymkode: c9e9e...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.11.2022 den 17.49):

Ser ut som du og Kia - Hyundai og Honda Jazz salgsmannen har funnet hverandre. Ja, "digg" med X-Ceed, faller med ca 200.000 kr i verdi de første to årene, fra 450.000 (2020-modell) til 260.000 nå for tiden. Maks utstyr og alt. Noe som betyr at innbytteprisen er enda dårligere enn det i og med at de selges av merkeforhandlere som har alt på stell med tanke på nyere brukte biler.

Kan til og med finne 2021-modell nede i 289.000 kroner. Dette er jo brutalt nedgang da nypris på disse starter på rett under 410.000 kr + det forhandleren velger å selge den for over nybil prislista til Skatteetaten.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=277020954

Hele 30% brutalitet (nedgang) det første året. Må jo digges. 😆

jeg sliter litt med å se seriøsiteten i innlegget ditt. nå har jeg hatt/har biler som sannsynligvis er dyrere enn du noen gang kommer til å bruke på bil, og om du har lyst til å snakke om avskriving på verdi så kan vi godt bringe dem frem.
fakta er at jeg driter loddrett i hva jeg får igjen for bilen fordi jeg akter ikke kjøpe biler for andre enn meg selv. ergo er argumentasjonen din fullstendig uvesentlig, jeg er ute etter den beste bilen å KJØRE - ikke selge. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
TheHairyToothfairy skrev (På 11.11.2022 den 17.15):

jeg sliter litt med å se seriøsiteten i innlegget ditt. nå har jeg hatt/har biler som sannsynligvis er dyrere enn du noen gang kommer til å bruke på bil, og om du har lyst til å snakke om avskriving på verdi så kan vi godt bringe dem frem.
fakta er at jeg driter loddrett i hva jeg får igjen for bilen fordi jeg akter ikke kjøpe biler for andre enn meg selv. ergo er argumentasjonen din fullstendig uvesentlig, jeg er ute etter den beste bilen å KJØRE - ikke selge. 

Avskriving på verdi er veldig viktig. Det er noe Kia og Hyundai-gjengen her gjerne liker å ikke snakke om. Biler fra Sør-Korea faller, som regel, ganske kraftig ned, med unntak av nye Hyundai IONIQ 5. Alt de har av bensinbiler og ladbare hybrider, raser hardt nedover.

Dette er viktig informasjon for de som ellers vurderer slike biler. Jeg er ikke interessert i dick measurement angående hva du mener at du har av biler. Jeg vet at min iX Bimmer er helt brutal, og har ikke engang gått ned i verdi etter snart 1 år. Tvert imot, kan jeg selge den til og med for nesten samme pris - og det i begynnelsen av 2023, om jeg så skulle ønske det. 

For øvrig, han du svarer til, hater også Toyota, mens jeg, som tilhenger av tyske biler, har også respekt for Toyota, så det er ikke noe motsetning der. Corolla, Yaris, RAV4, Prius. Alle er gode. 

Honda Jazz derimot, kan dra et visst sted, der pepper'n gror, som han du svarer til, også liker av en eller annen grunn, i tillegg til KIA og Hyundai.

KIA kan bare sitte og leke og tro at de er noe, men det er en grunn til at vi kalte det merket på 2000-tallet for Killed In Action (KIA) 😂 KIA måtte naturligvis hente en tysker, for å få noen skikk på dette "folkelige" merket som de blir ansett for å være nå. Men helt ærlig, ser jeg ikke hva diverse KIA-er eller Hyundai-er har som ikke VW og Skoda har, eventuelt SEAT. 

Ellers så taler salgstallene for seg selv. Tyskland selger flest biler, det er ikke en gang noe å diskutere, og det gjelder fortsatt i år 2022 også, i likhet med mange år bakover i tid. Til tross for leveranse flaskehalser og mye mer. Ellers så hadde folk kjøpt enda mer tysk. 

Husk også på at Kina er ute etter å knuse KIA og Hyundai og har begynt å produsere en rekke gode el-biler til grei pris og man må heller ikke glemme at USA er inne i bildet, de også. 

Ellers, litt morsomt at en bil som Toyota Yaris, som kom ut med dagens modell sommeren 2020, har solgt så langt i år, flere Yaris-er enn det Kia har solgt av EV6. For ikke å snakke om Toyota RAV4, som også har solgt mer enn KiA. 

Naturligvis, Kia XCeed, er ikke noe jævla plass å se 😂 Ser den knapt noe sted på veien heller. Sånn en gang i løpet av en måned sånn ca. Patetisk bil i likhet med vanlig Ceed, Rio, Picanto, Stonic ++. Bare tull, hele rekka. Uten EV6 og den firkanta boksen de kaller for KiA Soul, så kunne de bare lagt ned hele virksomheten her til lands.

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Avskriving på verdi er veldig viktig. Det er noe Kia og Hyundai-gjengen her gjerne liker å ikke snakke om. Biler fra Sør-Korea faller, som regel, ganske kraftig ned, med unntak av nye Hyundai IONIQ 5. Alt de har av bensinbiler og ladbare hybrider, raser hardt nedover.

Dette er viktig informasjon for de som ellers vurderer slike biler. Jeg er ikke interessert i dick measurement angående hva du mener at du har av biler. Jeg vet at min iX Bimmer er helt brutal, og har ikke engang gått ned i verdi etter snart 1 år. Tvert imot, kan jeg selge den til og med for nesten samme pris - og det i begynnelsen av 2023, om jeg så skulle ønske det. 

For øvrig, han du svarer til, hater også Toyota, mens jeg, som tilhenger av tyske biler, har også respekt for Toyota, så det er ikke noe motsetning der. Corolla, Yaris, RAV4, Prius. Alle er gode. 

Honda Jazz derimot, kan dra et visst sted, der pepper'n gror, som han du svarer til, også liker av en eller annen grunn, i tillegg til KIA og Hyundai.

KIA kan bare sitte og leke og tro at de er noe, men det er en grunn til at vi kalte det merket på 2000-tallet for Killed In Action (KIA) 😂 KIA måtte naturligvis hente en tysker, for å få noen skikk på dette "folkelige" merket som de blir ansett for å være nå. Men helt ærlig, ser jeg ikke hva diverse KIA-er eller Hyundai-er har som ikke VW og Skoda har, eventuelt SEAT. 

Ellers så taler salgstallene for seg selv. Tyskland selger flest biler, det er ikke en gang noe å diskutere, og det gjelder fortsatt i år 2022 også, i likhet med mange år bakover i tid. Til tross for leveranse flaskehalser og mye mer. Ellers så hadde folk kjøpt enda mer tysk. 

Husk også på at Kina er ute etter å knuse KIA og Hyundai og har begynt å produsere en rekke gode el-biler til grei pris og man må heller ikke glemme at USA er inne i bildet, de også. 

Ellers, litt morsomt at en bil som Toyota Yaris, som kom ut med dagens modell sommeren 2020, har solgt så langt i år, flere Yaris-er enn det Kia har solgt av EV6. For ikke å snakke om Toyota RAV4, som også har solgt mer enn KiA. 

Naturligvis, Kia XCeed, er ikke noe jævla plass å se 😂 Ser den knapt noe sted på veien heller. Sånn en gang i løpet av en måned sånn ca. Patetisk bil i likhet med vanlig Ceed, Rio, Picanto, Stonic ++. Bare tull, hele rekka. Uten EV6 og den firkanta boksen de kaller for KiA Soul, så kunne de bare lagt ned hele virksomheten her til lands.

Lenge siden jeg har latt være å lese så mye vas. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheHairyToothfairy skrev (7 timer siden):

Lenge siden jeg har latt være å lese så mye vas. 

Nettopp. Jeg skjønner ikke hva den karen der går på for noe, men referanser til hva noen måtte synes om noe bilmerke for 22 år siden for å forklare dagens mentale utfordringer er helt avsides. Ingen her hater Toyota heller, for øvrig. Personlig vil jeg aldri kjøpe en bil med CVT kasse, men det er noe alle bilkunder må finne ut av selv, som sagt tidligere. 

Anonymkode: e293e...bb0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nettopp. Jeg skjønner ikke hva den karen der går på for noe, men referanser til hva noen måtte synes om noe bilmerke for 22 år siden for å forklare dagens mentale utfordringer er helt avsides. Ingen her hater Toyota heller, for øvrig. Personlig vil jeg aldri kjøpe en bil med CVT kasse, men det er noe alle bilkunder må finne ut av selv, som sagt tidligere. 

Anonymkode: e293e...bb0

Eksakt. Man skal være temmelig bakstreversk for å ikke ane litt mer om plattformene nevnte biler bygges på kontra hva slags biler som deler hoveddelen av komponenter. Da blir det der litt flaut å lese. 

Selv har jeg fire biler fra et svensk foretak, to amerikanske og en asiatisk. Den asiatiske er den som faktisk stiger i verdi på grunn av sin klassikerstatus, mens den nyeste og svært populære premiumsvensken med nybilgaranti faller som faen i pris selv om den var svært dyr i innkjøp. Den blir nok byttet ut med en Kia rett og slett fordi jeg sjelden har hatt en så dyr bil med så mye feil. Riktignok har merkeforhandler og importør fikset opp hele veien, men det er ikke et problemfritt bilhold når jeg hele tiden må levere fra meg bilen for å fikse feil. Det er jeg ikke vant med, jeg har tidligere stort sett hatt Mazda. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...