Gå til innhold

Singel etter 9 år :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen valgte å skilles etter 9 år og 3 barn, dette er nå 4 måneder siden. Men jeg klarer ikke å håndtere sorgen. Er uføre, og går hjemme om dagene, de ukene jeg ikke har mine barn er verst. Jeg gråter dag inn og dag ut, jeg har nesten ingen nettverk og min familie bor langt unna (6 timer med bil). Jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg ut av dette :( Dere som har opplevd brudd, hvordan klarte dere å komme over det? 
Det er i tillegg tungt å se at han allerede har gått videre, det gjorde han for et år siden og innrømte at han hadde vært utro, han hadde startet et nytt forhold :( Jeg føler meg hjelpesløs :( 

Anonymkode: 95219...a9b

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den perioden du er inne i nå, er blytung… det lureste du kan gjøre for deg selv, og barna dine som trenger en mamma som har det godt med seg selv, er å be om hjelp til å takle bruddet. Et samlivsbrudd er en livssorg. 
Jeg fikk god hjelp via helsestasjonen og en terapeut der. Var åpen med helsesykepleier om at jeg synes denne fasen var forferdelig vond og at jeg ønsket å være best mulig mor for barna mine, men at det var utfordrende. (Jeg gikk fra en kontrollerende mann, og måtte jobbe mye med meg selv og mine følelser for å kunne gi barna mine den tryggheten de trengte). 
om barna dine er store, kan du høre med fastlegen om det finnes samtalegrupper eller lavterskeltilbud for psykisk helse i din kommune. 

selv om han er gått videre, er det ikke sånn at du må det samme. Du trenger tid til å finne ut hvem du er nå, før du skal involvere nye partnere i livet ditt. 
Se om det finnes et sted du kan være frivillig de ukene du er alene, feks røde kors eller andre organisasjoner. Lær deg å like tiden alene og vit at savnet etter barna alltid vil være der, men bli lettere etterhvert. 

sender deg en klem, du er sterk ❤️

Anonymkode: e014c...26d

• Liker 4
Skrevet

Du må prøve å gjøre noe tror jeg, få en eller annen stimuli inn i livet ditt, slik at du får tankene over på noe annet, ihvertfall innimellom. Hvis du ikke har venner du kan spille på, så kan det hjelpe å melde seg på aktiviteter, kurs, foreninger etc, kanskje møter du noen der som du kan bli kjent med og finne på noe med, noen i samme situasjon kanskje. Noen å reise på en liten tur med, få litt andre impulser. Du må ihvertfall prøve gjøre noe, starte noe, slik at du kan få litt innhold i dagene dine. Jeg ønsker deg virkelig lykke til. Du er ikke alene om å gå gjennom tunge tider ❤

Anonymkode: 5cdaf...02c

• Liker 2
Skrevet

Vær snill med deg selv. Finn noen å snakke med, lag deg deilige middager, gå turer i skogen. Jeg kommer nok snart etter, det går så det suser mot brudd for samboeren og meg og. Vi har også tre barn. Dette skal vi klare 💪

Anonymkode: d0d80...d0b

Skrevet

Hvor mye orker du å gjøre? Er du i form til å vaske eller rydde litt i huset? Kanskje gjøre noe storrengjøring slik at du har noe å gjøre på så du ikke blir helt oppslukt i følelser og tanker?

Kan du se en koselig/lys serie mens du drikker te/ kakao?

Kanskje du kan prøve å komme deg ut litt, om det bare er for å kjøpe et eple fra butikken. Ha et mål om å gå til butikken, kjøpe eple og hjem igjen?

Det er tyngst akkurat nå, men det blir bedre.

Anonymkode: 1e745...cd5

Skrevet

Turer ute i naturen hjelper! Jeg ble knallsprek etter mitt samlivsbrudd.😅

Noe annet jeg gjorde var å se på hva JEG ønsker å gjøre nå. Hvilke aktiviteter ville jeg prioritere, hva ønsket jeg å bruke tiden på? Jeg tok også opp kontakten med et par venninner som jeg mer eller mindre hadde mistet kontaktenmed, men som også hadde vært gjennom samlivsbrudd. Der fikk jeg mye støtte.❤️

Om du ikke har noen å snakke med så kan du også få samtale og hjelp hos familievernkontoret. Det er gratis, og veldig god hjelp. Jeg var til en samtale der når jeg sto midt i bruddet og følte at gulvet var revet vekk under beina på meg. Det er godt å snakke og får hjelp til å sortere tankene litt.

Du sier du har lite nettverk, men du har 3 barn. Kanskje kan du melde deg til å hjelpe til på en av barnas aktiviteter? Hvis det er noe du klarer? Jeg har bygget et mye større nettverk pga dette. I tillegg så tar det tid, så det er mindre tid til å dvele over andre ting.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...