MakeItHappen Skrevet 2. november 2022 #1 Skrevet 2. november 2022 Hva gjør du for å ivareta egen sikkerhet når du skal på date med en ukjent? Og hva med første hjemmedate?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #2 Skrevet 2. november 2022 Jeg sjekker at personen er den han utgir seg for å være, det er ikke alltid det stemmer. Ber om å få se de på live cam eller snap, sjekker at snappen er live snap og at bakgrunnen/omgivelsene er der han sier og ikke et bilde fra kamerarull som kan være stjelt fra noen andre (har opplevd å bli catfishet og da brukte han bilder av en annen på live snap og videosnap, vet ikke hvordan han fikk til det men jeg avslørte han fordi skrift på et skilt i bakgrunnen var på et annet språk og når jeg ba om å få bilde av han med en tommel opp for å verifisere seg så klikket han). Før vi møtes skal jeg ha snakket med han en stund, helst på telefon noen ganger også. Jeg Googler telefonnummeret og ser om jeg finner fullt navn, finner jeg ikke fullt navn på Google så sjekker jeg på vipps. Så søker jeg på fullt navn på sosiale medier for å se at det er samme person som han har sendt bilder av og for å snuse litt på hvordan type han er. Har han poster av Andrew tate eller med nordiske motstandsbevegelsen eller ser ut som har kriminell fortid osv da avlyser jeg daten. Finner jeg ingen treff på nr hans på vipps eller ingen treff på navnet hans på sosiale medier så blir jeg litt skeptisk, obs på svindel og kriminalitet men møter han og ser an. Gjør alltid de første møtene på offentlig sted ALDRI hjemmedate før jeg kjenner han bedre og har sett han i flere situasjoner f eks fått kartlagt om han lett blir sint og er aggressiv osv. Da er det ikke trygt å være på tomannshånd med han. Jeg blir heller ikke med på hjemmedate før jeg føler at han respekterer meg og godtar grensene mine ellers kan man fort ende opp som overgrepsoffer av en som har presset og presset og gitt dårlig samvittighet fordi man sier nei så man gir etter og blir med på noe man ikke vil. Også til første date sier jeg fra til venninner og moren min hvem jeg skal møte og hvor sånn at de vet hvor jeg er, setter meg aldri i en fremmed sin bil (mange som foreslår å kjøre en tur men det er ikke trygt) Jeg er en dame som sjeldent er redd og som går alene i Oslos verste strøk på natten uten å være redd men det er mye farligere for en dame på date enn på gaten og statistisk sett så skjer både flertall av vold mot kvinner og overgrep skjer av personer man stoler på, så jeg tar forhåndsregler når det kommer til å tro det beste om fremmede menn. Jeg møter de med respekt og tillitt men lar de ikke få meg i en sårbar posisjon hvor det er lett å skade meg om det er det de vil. Anonymkode: 81cf8...e36 6 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #3 Skrevet 2. november 2022 Også tar jeg screenshot av dating profilen og meldinger før vi møtes for det er vanlig at tinderovergripere sletter matchen etter overgrepet for å ikke bli sporet av politiet Anonymkode: 81cf8...e36 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #5 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg sjekker at personen er den han utgir seg for å være, det er ikke alltid det stemmer. Ber om å få se de på live cam eller snap, sjekker at snappen er live snap og at bakgrunnen/omgivelsene er der han sier og ikke et bilde fra kamerarull som kan være stjelt fra noen andre (har opplevd å bli catfishet og da brukte han bilder av en annen på live snap og videosnap, vet ikke hvordan han fikk til det men jeg avslørte han fordi skrift på et skilt i bakgrunnen var på et annet språk og når jeg ba om å få bilde av han med en tommel opp for å verifisere seg så klikket han). Før vi møtes skal jeg ha snakket med han en stund, helst på telefon noen ganger også. Jeg Googler telefonnummeret og ser om jeg finner fullt navn, finner jeg ikke fullt navn på Google så sjekker jeg på vipps. Så søker jeg på fullt navn på sosiale medier for å se at det er samme person som han har sendt bilder av og for å snuse litt på hvordan type han er. Har han poster av Andrew tate eller med nordiske motstandsbevegelsen eller ser ut som har kriminell fortid osv da avlyser jeg daten. Finner jeg ingen treff på nr hans på vipps eller ingen treff på navnet hans på sosiale medier så blir jeg litt skeptisk, obs på svindel og kriminalitet men møter han og ser an. Gjør alltid de første møtene på offentlig sted ALDRI hjemmedate før jeg kjenner han bedre og har sett han i flere situasjoner f eks fått kartlagt om han lett blir sint og er aggressiv osv. Da er det ikke trygt å være på tomannshånd med han. Jeg blir heller ikke med på hjemmedate før jeg føler at han respekterer meg og godtar grensene mine ellers kan man fort ende opp som overgrepsoffer av en som har presset og presset og gitt dårlig samvittighet fordi man sier nei så man gir etter og blir med på noe man ikke vil. Også til første date sier jeg fra til venninner og moren min hvem jeg skal møte og hvor sånn at de vet hvor jeg er, setter meg aldri i en fremmed sin bil (mange som foreslår å kjøre en tur men det er ikke trygt) Jeg er en dame som sjeldent er redd og som går alene i Oslos verste strøk på natten uten å være redd men det er mye farligere for en dame på date enn på gaten og statistisk sett så skjer både flertall av vold mot kvinner og overgrep skjer av personer man stoler på, så jeg tar forhåndsregler når det kommer til å tro det beste om fremmede menn. Jeg møter de med respekt og tillitt men lar de ikke få meg i en sårbar posisjon hvor det er lett å skade meg om det er det de vil. Anonymkode: 81cf8...e36 Veldig sant. Jeg jogger ofte langs Akerselva om kvelden. Aldri opplevd noe skummelt. Kanskje litt blikk, eller at noen narkiser skal prate. Men smiler høflig tilbake. Og føler meg aldri redd. Men jeg syns hjemmedates kan være skummelt, da også kvinnen kan bli dopet ned av daten og bli utsatt for overgrep.... hørt om mange sånne historier. Jeg liker å bli godt kjent med en person før jeg hopper rett til sengs også.er jeg ute etter noe seriøst, så venter jeg noen dates. 6-7 date. Men begge blir enige om å være ff, så er det på 1 eller 2.date. Men menn som skal mase om sex allerede på date nr 1, de dropper jeg. Skal være frivillig Anonymkode: 6b9c1...470 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #6 Skrevet 2. november 2022 Unngår alkohol og går ikke fra glass med brus engang. Voldtektsdop er blitt vanligere og vanligere Anonymkode: 81cf8...e36 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #7 Skrevet 2. november 2022 Også er det veldig lurt å følge magefølelse. Når jeg har en god magefølelse så føler jeg ting går riktig. Men kjenner jeg en sånn ekkel følelse så dropper jeg fyren. Merker fort den "mørke" siden. Væremåte og blikk osv.... Anonymkode: 6b9c1...470 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #8 Skrevet 3. november 2022 MakeItHappen skrev (7 timer siden): Hva gjør du for å ivareta egen sikkerhet når du skal på date med en ukjent? Og hva med første hjemmedate? Kaffe på nøytralt offentlig sted så en har retrett muligheter. Hjemmedate hvis det er en du liker og føler deg trygg på. Er mitt råd. Ikke på bar med mindre man vet når man blir for full. Menn vet og at hvis de sjenker en dame nok blir hun ofte litt mer medgjørlig og lettere å få til køys hvis det er intensjonen dems Anonymkode: 29ad0...9a7
Heydayotheinterweb Skrevet 3. november 2022 #9 Skrevet 3. november 2022 8 hours ago, MakeItHappen said: Hva gjør du for å ivareta egen sikkerhet når du skal på date med en ukjent? Og hva med første hjemmedate? Bryr meg pent lite. Jeg er livsfarlig anywayz. Nei seriøst... har aldri brydd meg. Men jeg er mann. Hva er det verste som kan skje? At hun er spik spenna gæren? Da drar jeg bare. Har heldigvis sjelden skjedd da.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #10 Skrevet 3. november 2022 Under chatting så er jeg ærlig om alt med unntak av hva jeg jobber med. Eller, jeg lyver ikke men vrir litt på hva jeg jobber med, sånn at jeg kan dra nytte av det senere Skal vi møtes så skjer det alltid offentlig på en restaurant eller cafe. Hvis det viser seg at jeg vil vekk fra daten fortest mulig, så kan jeg få en bekjent til å ringe meg og late som at det er jobben, og at jeg må gå. Hvis det viser seg at daten er vellykket så sørger jeg alltid for å reise kollektivt hjem igjen. Skal vi ha hjemmedate, så må det bli hos henne først. Jeg vil vite hvordan hun lever og hvor god økonomi hun har. Ved hjemmedate hos meg sørger jeg for å ha kontinuerlig lydopptak av daten. Det blir lagret hver time på en server jeg har hjemme og lastet opp en server. Slik sikrer jeg meg mot falske anklager. Jeg sørger også for å ha den dyreste bilen min i garasjen så hun ikke ser den. Jeg sørger også for at hun ikke ser alle rommene mine. Spesielt ikke hobby rommet mitt hvor jeg har mye dyre ting. Har brent meg på det før å la damer slippe inn i huset for tidlig, eller at de ser den dyre bilen min, og så slår golddiggeren i dem inn. Har alltid sex med kondom. Hvis jeg må bryte med henne og finne noen andre å date, så unngår jeg å ghoste eller gi henne noen grunn til å ødelegge for meg etter bruddet. Være så politisk korrekt og høflig som mulig, og gi henne nok til at hun blir fornøyd, men ikke alle grunnene til at det blir et brudd. Slik sikrer jeg meg mot hevn om hun er gæærn nok til å tenke i de baner Anonymkode: 1a077...00f 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #11 Skrevet 3. november 2022 Møtes alltid offentlig de første datene, og får fullt navn før date så jeg kan sjekke at det de sier faktisk stemmer. Jeg gir også beskjed til en venninne om hvor vi skal møtes og hvem jeg skal møte. Anonymkode: 121e5...040 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #12 Skrevet 3. november 2022 Alltid møtes offentlig sted første date. Kafe, restaurant eller annet som er offentlig med andre mennesker rundt. Ikke hjem til han, ikke hjem til meg og ikke øde sted første gang. Ikke andre eller tredje gang heller nødvendigvis, men første gang er hvertfall helt utelukket med noe annet enn et offentlig sted. Anonymkode: 278c4...d22 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #13 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ved hjemmedate hos meg sørger jeg for å ha kontinuerlig lydopptak av daten. Skulle ønske jeg hadde gjort det samme... Anonymkode: 8ea0d...4cb
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #14 Skrevet 3. november 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Skulle ønske jeg hadde gjort det samme... Anonymkode: 8ea0d...4cb Er så lei meg for det du måtte ha opplevd 💔 Anonymkode: 1a077...00f
exictence Skrevet 4. november 2022 #15 Skrevet 4. november 2022 Alltid møte hm først på et offentlig tid med folk rundt. 1
exictence Skrevet 4. november 2022 #16 Skrevet 4. november 2022 Heydayotheinterweb skrev (På 3.11.2022 den 4.45): Bryr meg pent lite. Jeg er livsfarlig anywayz. Nei seriøst... har aldri brydd meg. Men jeg er mann. Hva er det verste som kan skje? At hun er spik spenna gæren? Da drar jeg bare. Har heldigvis sjelden skjedd da. Men du forstår vel at som kvinne må man være litt forsiktig? Hadde du likt at din datter møtte en fremmed første gang på hjemmedate? Eller et sted med bare han? 1
Heydayotheinterweb Skrevet 4. november 2022 #17 Skrevet 4. november 2022 1 hour ago, exictence said: Men du forstår vel at som kvinne må man være litt forsiktig? Hadde du likt at din datter møtte en fremmed første gang på hjemmedate? Eller et sted med bare han? Såklart ikke. Og om det skjedde så kjenner jeg såpass mange folk at... consider him dead. Han er 2 fot under! Han ligger i torva!
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #18 Skrevet 4. november 2022 Hadde vært sjanseløs i dagens «datingverden» merker jeg. Blir jeg singel nå, så blir jeg det resten av livet tror jeg. All ære til dere som orker dette datingstyret. Anonymkode: b8699...a84
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #19 Skrevet 4. november 2022 Heydayotheinterweb skrev (38 minutter siden): Såklart ikke. Og om det skjedde så kjenner jeg såpass mange folk at... consider him dead. Han er 2 fot under! Han ligger i torva! Så utrolig harry og skrive sånn. Anonymkode: 8e8cc...cca 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #20 Skrevet 4. november 2022 Jeg tar enkelte forhåndsregler, hvertfall de første datene. Men de aller aller fleste vil vel ikke vise seg som sitt sanne jeg på første, andre eller tredje date.. Man vet aldri hvem man kan stole på. Å som man leser, de fleste overgrep skjer av noen man kjenner. Men når kommer det frem? Etter et halv år, etter ett år? Skal ikke ufarliggjøre dating med fremmede. Men man vet faktisk aldri når folk viser sin virkelige side. En ting er hvertfall sikkert, de fleste gjør ikke det på første date. Når skal man tørre å bli med en date hjem? Kan jo være han eller hun venter til man blir trygg nok til det. Det er hvertfall tanker jeg har gjort meg i datingperioden, NÅR skal jeg tørre stole på personen 🤷♀️ Anonymkode: 06526...3f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå