Gå til innhold

Naboen lar dieselbilen stå på tomgang i 20 min hver morgen, men de har gjort så mye dumt allerede, at ingen tør å si fra

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fru Uperfekt skrev (34 minutter siden):

Det er ikke nødvendig. Vi andre klarer det og en ovn til bilen får en for en hundrings

Ja, kanskje du gjør det. Så får vi andre fortsette med nødvendig tomgangskjøring. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er mange kollektivpassasjerer her som ikke har verken bil eller førerkort og som ikke skjønner forskjellen på unødvendig og nødvendig tomgangskjøring  

Anonymkode: 9e6b0...b8b

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her står naboens 2 biler på i bort i mot en halvtime hver morgen så lenge det er frost. Dette siver rett inn på vårt soverom, og det stinker eksos i hele nabolaget. Det er så teit fordi de har dobbel garasje, men bilene står ute fordi garasjen er brukt som et verskted for naboens bildilla, han har altså 4 biler til sammen.

Men seriøst, dere som mener at det er helt greit å stå på tomgang og spy ut eksos. Hva er da greia med at biler nå til dags stopper når de blir såtende i kø, i kryss osv, som alt i alt er mye mindre enn den halve timen om morgenen. Skerp dere og skrap bilen deres. Legg på tophatt, aviser foran vinduene osv, ikke plag andre og miljøet på den måten.

Anonymkode: ac787...82c

Greia med det er å tilfredstille krav datt av myndighetene for å få lov til å selge biler, og kunne bruke lavere forbruk som salgsargument. Er ikke det nokså åpenbart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele greia minner meg om hun som hadde masse naboer som fyrte i sine eldgamle vedovner, slik at hun ikke kunne være ute... Og vinteren har ikke startet enda, har vel knapt nok vært under null mer en noen få netter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er folk så skjøre at de ikke klarer å sette seg inn i en kald bil. Er vi virkelig komt der? Skal du kjøpe langt så blir det da varmt etter en stund. Kort vei til jobb, så er da fremme snart likevel. 

Bor i innlandet så er vandt til kulde. Teppe på frontruta om natta. Noe å sitte på i bilen, dersom man har kalde skinnseter. Trenger ikke varme opp bilen visst man ikke skal ha med spebarn eller syke eller noe. 

Anonymkode: 35cdd...c71

Jeg har ikke spedbarn men jeg har småbarn, jeg setter ikke dem i en iskald bil i -20 med bare ullundertøy på seg🙄 Bilen må faktisk varmes opp før vi kjører til barnehagen.  

Anonymkode: 5f3aa...527

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker jeg er spent på hvordan bil naboen til TS kjører siden den forpester så mye at de ikke kam lufte eller knapt bevege seg utendørs 😁 Den går neppe gjennom neste EU—kontroll med tanke på utslipp, så da er TS kvitt hele problemet 😁

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Is på innsiden av ruta kan tyde på at den kunne ha godt av vask. Sånn at isen ikke legger seg så lett. Google viser vei til mange tips om dette. Mange drar også fuktighet inn i bilen når de ikke koster og banker av seg snø når de går inn i bilen. Det gir også lettere is på innsiden.

Ellers så må isen være ganske så tykk og hard for å behøve hele 20 minutter tomgang. Fire-fem minutter og lett omgang med en isskrape er vel nok for de fleste.

Anonymkode: d07b9...9b7

Ved underkjølt regn biter ikke isskrape og tomgang og varme er eneste som nytter. 

Anonymkode: 46146...b6b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Sirah said:

Merker jeg er spent på hvordan bil naboen til TS kjører siden den forpester så mye at de ikke kam lufte eller knapt bevege seg utendørs 😁 Den går neppe gjennom neste EU—kontroll med tanke på utslipp, så da er TS kvitt hele problemet 😁

Det vil vi aldri få vite, men jeg tipper på Suburban? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du gi deg. Gjør du aldri noe ugreit du da? Siden du lager et helvette for naboene dine, mener jeg? 

Anonymkode: 4328a...8e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (18 minutter siden):

Det vil vi aldri få vite, men jeg tipper på Suburban? 

Iallefall en med fucka eksossystem 😁

Om min eller naboens dieselbil står på tomgang må du stå rett bak for å merke eksoslukten 😅 Tviler på at vi har noen prakteksemplarer av noen dieselmonstre 😂 Bråket derimot kan jeg godt skjønne at er frustrerende. Min står aldri på tomgang med mindre jeg skraper is av vinduene samtidig fordi den kakler værre enn en gammel Zetor. Naboen sin er enda værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på ulovlig og lovlig tomgangskjøring. Hver vinter er politiet ute i mediene og advarer mot å kjøre før rutene er ordentlig tint. 

"Alt for mange starter kjøringen før varmeapparatet har rukket å tine av ruten, og resultatet blir i verste fall beslag av førerkortet for en periode."

https://www.tv2.no/broom/slurver-du-med-sikten-da-kan-forerkortet-ryke/11674832/

Anonymkode: 54753...efb

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye snakk om tining av ruter at jeg må bare minne på at vi har hatt en varm oktober, og her i gården har ikke wn eneste rute fått rim en gang. Bilen står på tomgang lel.

Anonymkode: e1c52...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

charlotte0 skrev (På 1.11.2022 den 7.53):

Samme her! Har aldri tenkt at noen kan irritere seg over det. 

Dette... hadde fått sjokk om naboen klagde på det.... i alle dager. Skaff dere ett liv  og slutt å mobb naboen 🤣

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke spedbarn men jeg har småbarn, jeg setter ikke dem i en iskald bil i -20 med bare ullundertøy på seg🙄 Bilen må faktisk varmes opp før vi kjører til barnehagen.  

Nei man setter de i bilen med vinterdresser på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (4 minutter siden):

Nei man setter de i bilen med vinterdresser på

Nei. Det gjør jeg faktisk IKKE! Sikkerhet først… er en grunn til at det er frarådet å ha yttertøy under selene. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Det gjør jeg faktisk IKKE! Sikkerhet først… er en grunn til at det er frarådet å ha yttertøy under selene. 

Så får du bruke beina/offentlig transport , forøvrig finnes det temmelig tynne vinterdresser ikke alle er michelenmannen kopier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Så får du bruke beina/offentlig transport , forøvrig finnes det temmelig tynne vinterdresser ikke alle er michelenmannen kopier

Jeg bruker bilen , og jeg lar den stå på tomgang akkurat som de andre naboene mine 😉 Det er ikke ulovlig når det er nødvendig for sikkerhet (tining av speil, frontruter og sideruter). Man kjører ikke ut med spekte ruter uten tilstrekkelig syn. Å skrape av bilen når den er helt frossen tar faktisk ganske lang tid, jeg setter ikke en liten unge i en iskald bil i -20 / -30 mens jeg skal bruke en halvtime på å skrape is. Du får gå du :) 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg bruker bilen , og jeg lar den stå på tomgang akkurat som de andre naboene mine 😉 Det er ikke ulovlig når det er nødvendig for sikkerhet (tining av speil, frontruter og sideruter). Man kjører ikke ut med spekte ruter uten tilstrekkelig syn. Å skrape av bilen når den er helt frossen tar faktisk ganske lang tid, jeg setter ikke en liten unge i en iskald bil i -20 / -30 mens jeg skal bruke en halvtime på å skrape is. Du får gå du :) 

Jeg går/busser om jeg har mulighet. Det jeg ikke gjør er å la bilen gå på tomgang i mer enn når jeg går rundt og fjerner tepper osv fra bilen (du vet slik en gjør for å unngå isete ruter)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...