AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #141 Del Skrevet 2. november 2022 Det er lovbrudd å varme opp bilen på tomgang. https://www.nrk.no/osloogviken/a-ga-fra-bilen-pa-tomgang-i-kulda-kan-vaere-ulovlig-1.15331854 Anonymkode: ac787...82c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #142 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er lovbrudd å varme opp bilen på tomgang. https://www.nrk.no/osloogviken/a-ga-fra-bilen-pa-tomgang-i-kulda-kan-vaere-ulovlig-1.15331854 Anonymkode: ac787...82c Hvordan skal jeg få bilen kjørbar da? Det er i hvert fall ulovlig å kjøre rundt med ruter man ikke ser noe ut av. Anonymkode: c6317...84e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #143 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan skal jeg få bilen kjørbar da? Det er i hvert fall ulovlig å kjøre rundt med ruter man ikke ser noe ut av. Anonymkode: c6317...84e Det er forbudt Reglene er klare på at du ikke har lov til å la bilen stå på unødvendig tomgang. Brudd kan straffes med bøter. – Verken støy eller avgasser er spesielt hyggelige for andre rundt deg. Dessuten er det ikke lov å la bilen stå unødvendig på tomgang, så husk å skrue av motoren, sier Camilla Ryste i NAF. Anonymkode: ac787...82c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. november 2022 #144 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (På 1.11.2022 den 7.39): Naboen din må få lov til å varmen opp bilen sin om hun synes det er for kaldt. Hva hun har i hagen sin er jo urelevant. Anonymkode: f5de9...7b5 Om jeg ikke erindrer feil så er det max 5 min en kan stå på tomgang. Om en trenger mer tid så kan en feks installere webesto eller en liten vifte ovn i bilen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #145 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan skal jeg få bilen kjørbar da? Det er i hvert fall ulovlig å kjøre rundt med ruter man ikke ser noe ut av. Anonymkode: c6317...84e Kupevarmer, eller legg noe over rutene på bilen, da slipper du ising. Du får kjøpt overtrekk til alle biler, men selv en avis er bedre enn ingen ting. Anonymkode: ac787...82c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. november 2022 #146 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (På 1.11.2022 den 7.52): Jeg må varme bilen før jeg drar. Ellers digger det is på innsiden av ruta på vei ned den bratte bakken vår. Så blien blir startet 15-20min før avreise på morgenen på vinters tid. Anonymkode: 109b7...f12 Webesto/vifteovn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #147 Del Skrevet 2. november 2022 https://www.p4.no/nyheter/forbudt-a-la-bilen-sta-pa-tomgang-mens-du-skraper/artikkel/338401/ Sånn nå håper jeg dere som driver med dette slutter med det og finner andre mer nabo og miljøvennlige måter å få bilen fri for is om vinteren. Anonymkode: ac787...82c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. november 2022 #148 Del Skrevet 2. november 2022 Troyamin skrev (På 1.11.2022 den 8.06): Unødig tomgangskjøring er ulovlig. Dette kommer inn under nødvendig tomgangskjøring og er dermed lovlig. TS, du høres ut som naboen fra helvete... Det er ikke nødvendig. Vi andre klarer det og en ovn til bilen får en for en hundrings 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #149 Del Skrevet 2. november 2022 Hva er behovet for å LUFTE tidlig på morgenen idet naboen varmer opp bilen egentlig? Anonymkode: a0856...dea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 2. november 2022 #150 Del Skrevet 2. november 2022 On 11/1/2022 at 7:35 AM, AnonymBruker said: For vel ett år siden fikk vi nye naboer i nabolaget, type skrot-i-hele-hagen. De har funnet på så mye dumt på den tiden, at det har vært mye tilsnakk og de fleste naboer har da vært involvert på et vis. De føler seg uglesett og overkritisert, og ser ikke helt hva som er årsaken til det, merkelig nok. Men kritisert har de altså blitt. All den tid lar hun som faktisk jobber bilen stå på tomgang om morgenen, så det lukter eksos i hele området her. Alle vet jo at det er ulovlig, med god grunn, og stanken irriterer vettet av meg. Det går ikke an å lufte, det er utrivelig å være ute, og det føles til og med for dumt å sende barna på skolen gjennom denne skyen av stank og fordervelse. Men ingen her tørr å si fra lenger. De folka blir så sinte og vi vil jo heller ikke at de føler seg som utskudd heller. Så hva i alle dager gjør man da? Vi har bare godtatt dette lenge, men irritasjonen dukker jo opp igjen hver bidige morgen... :S Anonymkode: e1c52...5e8 Ta en tur til en hvilken som helst byggeplass. Der går dieselmaskinene nærmest hele dagen enten noen sitter i dem eller ikke. Noen ganger tar de matpause mens motorene går. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #151 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (På 1.11.2022 den 10.36): Å hva så om de lar bilen stå på tomgang for å bli varm? Ser ikke problemet her. Står du ute å glaner de 20 minuttene? Anonymkode: 8b784...072 Står ute og glaner og suger inn seg diesellukta bare for å irritere seg selv og ha noe å slarve om til de andre fine naboene 😄 Anonymkode: e2724...aff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. november 2022 #152 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (På 1.11.2022 den 11.56): Da har du ikke mye å bekymre deg over dersom du føler så sterk empati med naturen. Nå om høsten synes jeg naturen er stygg, og det er et helsikes rot med masse blader og brukne kvister. Naturen er ikke så vakker som enkelte vil ha det til. Naturen skal brukes, ikke dyrkes som noe guddommelig. Men det med eksosen må være ubehagelig da. Anonymkode: 1cee7...f53 What er jo nydelig med alle høstfargene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 2. november 2022 #153 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er forbudt Reglene er klare på at du ikke har lov til å la bilen stå på unødvendig tomgang. Brudd kan straffes med bøter. – Verken støy eller avgasser er spesielt hyggelige for andre rundt deg. Dessuten er det ikke lov å la bilen stå unødvendig på tomgang, så husk å skrue av motoren, sier Camilla Ryste i NAF. Anonymkode: ac787...82c Reglene gjelder altså unødvendig tomgangskjøring, ikke nødvendig tomgangskjøring. Dette bør NAF vite. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 2. november 2022 #154 Del Skrevet 2. november 2022 Fru Uperfekt skrev (14 minutter siden): Det er ikke nødvendig. Vi andre klarer det og en ovn til bilen får en for en hundrings Detber nødvendig å se hvor man kjører. Dette er altså nødvendig tomgangskjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 2. november 2022 #155 Del Skrevet 2. november 2022 Fru Uperfekt skrev (18 minutter siden): Om jeg ikke erindrer feil så er det max 5 min en kan stå på tomgang. Om en trenger mer tid så kan en feks installere webesto eller en liten vifte ovn i bilen Du erindrer feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #156 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kupevarmer, eller legg noe over rutene på bilen, da slipper du ising. Du får kjøpt overtrekk til alle biler, men selv en avis er bedre enn ingen ting. Anonymkode: ac787...82c Skeptisk. Hvis dette faktisk fungerer hadde vel alle brukt det fremfor å skrape seg halvt ihjel. Anonymkode: c6317...84e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 2. november 2022 #157 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skeptisk. Hvis dette faktisk fungerer hadde vel alle brukt det fremfor å skrape seg halvt ihjel. Anonymkode: c6317...84e På et helt vindstille sted kan det nok fungere til en viss grad. Men det vil jo fortsatt ise etter du yar den av, og det hjelper jo ikke mot innvendig ising. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 2. november 2022 #158 Del Skrevet 2. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (26 minutter siden): https://www.p4.no/nyheter/forbudt-a-la-bilen-sta-p AnonymBruker skrev (26 minutter siden): https://www.p4.no/nyheter/forbudt-a-la-bilen-sta-pa-tomgang-mens-du-skraper/artikkel/338401/ Sånn nå håper jeg dere som driver med dette slutter med det og finner andre mer nabo og miljøvennlige måter å få bilen fri for is om vinteren. Anonymkode: ac787...82c a-tomgang-mens-du-skraper/artikkel/338401/ Sånn nå håper jeg dere som driver med dette slutter med det og finner andre mer nabo og miljøvennlige måter å få bilen fri for is om vinteren. Anonymkode: ac787...82c Tomgangskjøring for komforten er det aetikkelen du linker til omhandler. Det er unødvendig tomgangskjøring. Tomgangskjøring for å få god nok sikt er nødvendig tomgangskjøring. Endret 2. november 2022 av PetterKanin 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #159 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (På 1.11.2022 den 7.35): For vel ett år siden fikk vi nye naboer i nabolaget, type skrot-i-hele-hagen. De har funnet på så mye dumt på den tiden, at det har vært mye tilsnakk og de fleste naboer har da vært involvert på et vis. De føler seg uglesett og overkritisert, og ser ikke helt hva som er årsaken til det, merkelig nok. Men kritisert har de altså blitt. All den tid lar hun som faktisk jobber bilen stå på tomgang om morgenen, så det lukter eksos i hele området her. Alle vet jo at det er ulovlig, med god grunn, og stanken irriterer vettet av meg. Det går ikke an å lufte, det er utrivelig å være ute, og det føles til og med for dumt å sende barna på skolen gjennom denne skyen av stank og fordervelse. Men ingen her tørr å si fra lenger. De folka blir så sinte og vi vil jo heller ikke at de føler seg som utskudd heller. Så hva i alle dager gjør man da? Vi har bare godtatt dette lenge, men irritasjonen dukker jo opp igjen hver bidige morgen... :S Anonymkode: e1c52...5e8 Herregud. Du får ta deg en bolle. La naboen få gjøre som han vil på sin eiendom. Anonymkode: 10619...fe9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 2. november 2022 #160 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (På 1.11.2022 den 8.05): Min bil er gjennomfrosset på vinteren, og jeg er avhengig av å starte den 15 min før jeg kjører. Har dessverre ikke garasje. Bilverkstedet råder meg til å ikke punge ut 30k på denne drittkjerra til motorvarmer, så jeg har ikke råd til noe annet. Pga revmatisme klarer jeg ikke å skrape vekk all isen(er også innvendig). Så økonomi og helse gjør til at jeg er blitt et miljøsvin🥹 Anonymkode: 1bd18...514 Du kan få motorvarmer m/kupévarmer for 2k. Den vil være tilbakebetalt på en halv vinter hvis du slutter å la bilen stå 15min hver morgen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå