Gå til innhold

Hvor lenge sende meldinger før vi møtes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere, trenger litt synspunkter her ☺️

Jeg er 38 år og godt voksen.

møtte en fyr irl på et selskap, noen uker etter dette så la han meg til på insta og SP. Han va kanskje ikke helt min type, men har har på sett og vis fenget min interesse og sender meldinger hver dag og vi skriver begge at vi vil møtes for å finne ut om det er noe der å bygge på 😊

Men nå har d gått en mnd og vi har ikke møttes e da, synes det går veldig treigt.

Vi bor kun 45min i fra hverandre så det er ikke avstanden. 

Noe tips til hva jeg kan skrive til han slik vi kan møtes? Jeg gidder ikke holde på med desse meldingene lenger uten mening..

Anonymkode: 3a042...79d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er årsaken til at dere ikke har møttes da?

Kan jo gjøre det så enkelt som at du skriver at du gidder ikke drive å chatte og prate om å møtes når det aldri skjer noe. Så det er nå eller aldri.

Skrevet (endret)
Blåjojo skrev (5 minutter siden):

Hva er årsaken til at dere ikke har møttes da?

Kan jo gjøre det så enkelt som at du skriver at du gidder ikke drive å chatte og prate om å møtes når det aldri skjer noe. Så det er nå eller aldri.

Det er egentlig ingen grunn til at vi ikke har møtes, synes jeg.. Men han er veldig uerfaren med dating. Han har vært gift veldig lenge og nylig skilt, og jeg er den første han liksom snakker med på den måten. Jeg har vært i gamet noen år så er vant med litt mere fart og i initiativ.. 

Men jeg må kanskje skrive det på en litt finere måte enn det du skreiv? 😅

Endret av Gyllen
  • Liker 1
Skrevet

For å svare på det første spørsmålet ditt: Så kort som mulig etter at man har fått et visst innrykk av at man kan holde en samtale gående og at personen ikke er spik, spenna gæren. Ingen vits i å sende meldinger i lang tid. Det er kjemien som teller uansett, og den finner man bare ut av i virkeligheten.

Når det gjelder ditt spesifikke tilfelle, så er det jo ikke vanskelig. Ta initiativ til å møtes på en bestemt dag, og se hva han sier. Hvis han ikke har mulighet, men samtidig ikke foreslår en annen dato, så er det bare å gå videre.

Anonymkode: f4e3a...c91

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei dere, trenger litt synspunkter her ☺️

Jeg er 38 år og godt voksen.

møtte en fyr irl på et selskap, noen uker etter dette så la han meg til på insta og SP. Han va kanskje ikke helt min type, men har har på sett og vis fenget min interesse og sender meldinger hver dag og vi skriver begge at vi vil møtes for å finne ut om det er noe der å bygge på 😊

Men nå har d gått en mnd og vi har ikke møttes e da, synes det går veldig treigt.

Vi bor kun 45min i fra hverandre så det er ikke avstanden. 

Noe tips til hva jeg kan skrive til han slik vi kan møtes? Jeg gidder ikke holde på med desse meldingene lenger uten mening..

For min del ønsker jeg minst mulig skriving da jeg fort kan føle det blir dørgende kjedelig over tid. Det er kun så, så lenge du kan spørre om hvordan det går, været der en er, hva en gjorde i helga og hva som skjer. Det føles fort som et pliktløp før en date. 

Men for å svare på spørsmålet ditt. Hvorfor har du ikke vært direkte, spurt om å møtes med et konkret sted og dato? 

Anonymkode: a4f08...327

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjønner deg veldig godt. Hadde ikke giddet å holde på med meldinger mer en ukes tid tror jeg.

Bare skriv at det har vært hyggelig å melde med han, men at du trenger å møte han for virkelig bli kjent. En relasjon basert på meldinger er ikke en relasjon du ønsker å fortsette med.

Bare å være ærlig.

Anonymkode: b41bd...eb8

• Hjerte 1
Skrevet
Gyllen skrev (1 time siden):

Jeg har vært i gamet noen år så er vant med litt mere fart og i initiativ.. 

Tydeligvis ikke ditt eget, etter som du skriver her? Det er som regel ikke farlig å ta samtalen opp på metanivå, og snakke om hvordan prosessen oppfattes for deg, og hva du håper skal skje snart. 

Muligens har han bare savnet en samtalepartner i forholdet sitt, og trenger ikke nødvendigvis det fysiske møtet. 

Anonymkode: 6eb5c...403

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tydeligvis ikke ditt eget, etter som du skriver her? Det er som regel ikke farlig å ta samtalen opp på metanivå, og snakke om hvordan prosessen oppfattes for deg, og hva du håper skal skje snart. 

Muligens har han bare savnet en samtalepartner i forholdet sitt, og trenger ikke nødvendigvis det fysiske møtet. 

Anonymkode: 6eb5c...403

Jeg føler jo at jeg tar initiativ, men blir selsvsagt litt usikker. Han skriver selv at han vil møtes og at han synes jeg er veldig attraktiv. Vi har som sagt møttes før i det selskapet. Men pr. idag så har vi ikke en bestemt tid vi skal møtes. Jeg tenker jeg skal skrive noe som om at visst vi ikke får til noe denne uka så er det vel ikke vits i å drive å sende meldinger stort lenger? 

Skrevet (endret)

Jeg synes det er hyggelig å snakkes på telefonen. Så jeg synes du neste gang han skriver, så svarer du ved å ringe.

Du kan også si: Synes det hadde vet hyggelig å treffes. Hva med en tur i morgen kl. ..... ved ........., eller at du foregår noe annet.

Endret av exictence
  • Hjerte 1
Skrevet
exictence skrev (7 minutter siden):

Jeg synes det er hyggelig å snakkes på telefonen. Så jeg synes du nete gang han skriver, så svarer du ved å ringe.

Du kan også si: Synes det hadde vet hyggelig å treffes. Hva med en tur i morgen kl. ..... ved ........., eller at du foregår noe annet.

Enig, etter noen uker er jo det vanlig å ringe. Jeg forstår at han er jo veldig ny med dating og alt det der. Men tenker jo likevel at det å ringe må kunne gjøre ting litt lettere og naturlig.. 

Skrevet
Gyllen skrev (4 timer siden):

Det er egentlig ingen grunn til at vi ikke har møtes, synes jeg.. Men han er veldig uerfaren med dating. Han har vært gift veldig lenge og nylig skilt, og jeg er den første han liksom snakker med på den måten. Jeg har vært i gamet noen år så er vant med litt mere fart og i initiativ.. 

Men jeg må kanskje skrive det på en litt finere måte enn det du skreiv? 😅

Ikke nødvendigvis. Men det er jo du som vet hvilken tone dere har i chat, og hva som er greit å skrive. Jeg hadde ingen problemer med å være så direkte til noen jeg var interessert i å treffe. Liker ikke at folk leker med meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...