Gå til innhold

Svigerdatter

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Be sønnen din skaffe seg ryggrad og fikse sine egne problemer. Jobbet med en sånn type og forstår at han misliker dama si. Men han bare snakket dritt og gjorde ikke noe med saken. Utroskap på begge, fikk en unge til og kjøpte hus. Samtidig blir han. 

Din sønn er tydeligvis lik 🤦‍♀️

Anonymkode: 47588...1f1

Han har jo ikke uttrykket at han har et problem engang. :)  

Anonymkode: 0514a...0f1

Skrevet

Råd ham til å skaffe vaskehjelp.

Skrevet

Vet du hva som skjer når du ikke er tilstedet? Når mine svigerforeldre er på besøk så ligger jeg også rett ut på sofaen med mobilen. Da får jeg «koblet av» mens de og gubben farter rundt med barna. Men ellers så gjør jeg så og si alt! Han jobber lange dager og kommer egentlig bare hjem for å spise og sove før han drar på jobb igjen. Kan telle på en hånd hvor mange ganger han har vaska noe som helst i huset siste året.. Men i helgene er han verdens beste pappa og stiller opp for barna som bare det! Det er den tiden han får med ungene, og da blir det lite husarbeid fra hans side. Men ja, når svigers er til stedet så ser det nok ut som at han gjør det meste, for da er det helg og han har fri. Men de ser jo ikke hverdagen ellers..

Anonymkode: 86a85...06a

• Liker 2
Skrevet

Du må aldri blande deg opp i hvordan din sønn og familiens har det!  Forstår at det kan være fristende, men ikke gjør det.  Det synes jeg er en god leveregel for alle foreldre med voksne barn.  

Foreldre kan tenke hva de vil, men skal ikke blande seg inn.  Sønnen din er voksen nå, og da er det han selv som må gjøre det som er nødvendig for barna sine. 

• Nyttig 2
Skrevet

Hadde di ønsker å si eller gjøre det samme om det var han som ikke gjorde noe hjemme?

Uansett så tenker jeg at dette ordner de opp i selv 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Vetatjegikkevet
Skrevet

Haha, du er jo ikke der hele tiden? 

Kanskje han er på sitt beste når du er det? 

Kanskje han lager stort styr av noen enkle oppgaver som å støvsuge når alle ser, men svikter i alt som krever planlegging, tenking og evnen til å se hva som må gjøres utenom? 

Tusen muligheter, så være gjerne en å snakke med, men ikke døm svigerdatter på tynt grunnlag. Hvis du har rett, kan du uansett ikke gjøre annet enn å støtte sønnen sin i å ha en åpen samtale med henne, og eventuelt profesjonelle, om det.

Skrevet

Jeg er sikker på at svigermor kunne skrevet noe lignende om meg. For jeg er ikke god nok husmor i hennes øyne. Men jeg gjør mitt  selv om mannen kanskje gjør mest

Anonymkode: 57d77...18d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.10.2022 den 21.06):

Er litt fortvilet hvordan jeg skal håndtere oppførselen til svigerdatter. Min sønn og hun har 2 små barn,begge jobber 100 %,men hun gidder ikke gjøre noe hjemme,sitter bare på sofa etter jobb med tlf, klager på maten,utrykker hun lengter til barna legger seg,er sur og frekk mot mann og barn,husarbeid gidder hun ikke,vet ikke hvordan jeg skal si fra om dette uten at det blir uvennskap. Får så vondt av barna og sønnen når jeg ser hvordan han har det,har oppdradd han til å hjelpe til han gjør jo alt i huset,samt en herlig far for ungene,tar dem med ut,leker med dem,mens hun må kvile å være inne på tlf,hva gjør jeg?skal jeg ta opp situasjonen? Vil jo ikke blande meg for my😢

Anonymkode: a27fc...1bc

Føler han det på samme måte som deg.... eller er du karikaturen på en svigermor... 🤷‍♀️

Anonymkode: 8e84a...610

Skrevet

Bor du hjemme hos dem, siden du vet dette? I så fall kan jeg godt forstå din svigerdatters frustrasjon og at hun har blitt sur og lei. 

Din sønn har tross alt valgt å få to barn med henne, så hun kan umulig være så ille vel? Og om hun plutselig har blitt sånn, så ligger det garantert noe bak. 

Du får lytte til sønnen din når han forteller om hvordan han opplever hjemmesituasjonen. Utover det er det lite du skal ta deg til, for det er tross alt snakk om to voksne mennesker som så absolutt bør klare å gjøre noe med situasjonen selv, om de syns det er plagsomt/tøft/vanskelig. 

Anonymkode: 87686...c36

Skrevet

Når svigermor begynner å blande seg, da er det oppskriften på bråk og nedadgående kurve i forholdet.

Jeg lurer også på hvordan du kan vite hva som blir gjort av hvem hjemme hos dem. Er det sønnen din som sutrer til mamma om at han gjør alt? I så fall er det veldig illojalt mot konen hans. Han bør ta opp med henne om det er ting som bør endres, det er ikke svigermor som skal ordne opp i andres ekteskap.

Vanligvis er det jo kvinnene som ordner det meste hjemme, men da hører man ingen svigermor klage.

Skulle det være noe du kunne bidra med, må det være å avlaste dem med barna, eller hjelpe med andre praktiske ting.

Anonymkode: 0f44a...1cc

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...