Gå til innhold

Har du noen gang opplevd at noen har spionert/holdt øye med deg i ditt eget hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså fra utsiden? Jeg kjenner jeg er litt paranoid der, hvertfall i følge samboer 😂 

Men nå bor vi sånn til at vi har utsikt til naboblokka. Titter jeg ut ser jeg at mange sitter med fullt innsyn der de ligger bedagelig slengt på sofaen eller lager middag. 

Jeg derimot, hos oss fyker liftgardinene ned så fort det begynner å bli kveld. Bare en liten glipe i gardinene kan få meg til å tenke at nå sitter det sikkert en eller annen psycho i naboblokka med kikkert å ser på meg gjennom den glipa 😂 

Går greit når samboer er her, da glemmer jeg det litt og kan også glemme å ta ned gardinene i enkelte rom. Men med en gang jeg er alene her får jeg med en gang følelsen av å bli overvåket av noen hvis gardinene er oppe. 

Mitt verste mareritt hadde vært om det faktisk var tilfelle, har noen av dere faktisk opplevd det noen gang? 

Anonymkode: 7730a...919

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler det også sånn men har aldri opplevd det xD

Anonymkode: faa9f...2d7

Skrevet

Jeg også følte det slik før, når jeg bodde med mere innsyn. Har derimot opplevd drone utenfor mitt eget soveromsvindu i  5 etasje når jeg bodde i blokk, å når jeg har vært ute i hagen her jeg bor no 😬

Anonymkode: b13da...f84

Skrevet

Var fotspor i snøen ved vinduene en gang. Etter det satt jeg ikke alene i den stuen🙄 

Anonymkode: 709ad...e0d

• Liker 2
Skrevet

Ja, hos mamma. Der er det naboer, men med hekk og skog mellom husene. Altså ikke tette nabohus. 

Her jeg bor nå, med nabo rett over en rad med tuija, tenker ikke over det engang😂 Men jeg ser dems inngangsparti, så de sitter ikke og glor inn til meg. 

Skrevet

Nei. Er heller ikke redd for at noen vil gjøre det.

Likevel liker jeg best å ha gardinene trukket for når det er mørkt ute. Liker ikke at folk kan se meg når jeg ikke kan se dem, selv om det bare er forbipasserende eller en nabo som titter litt ut av vinduet sitt.
Så jeg kjenner på den "overvåketfølelsen", selv om jeg ikke faktisk er redd for å bli overvåket.

Anonymkode: 13739...b20

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Er heller ikke redd for at noen vil gjøre det.

Likevel liker jeg best å ha gardinene trukket for når det er mørkt ute. Liker ikke at folk kan se meg når jeg ikke kan se dem, selv om det bare er forbipasserende eller en nabo som titter litt ut av vinduet sitt.
Så jeg kjenner på den "overvåketfølelsen", selv om jeg ikke faktisk er redd for å bli overvåket.

Pluss, gulvlange gardiner hindrer kulda fra å komme inn. Sparer litt strøm.

Skrevet

Jeg har opplevd at en gikk inn i hagen og kikket inn i stua. Vi hadde hatt en date og jeg skjønte at han ikke var noe for meg (veldig konfronterende i fht hvem jeg snakker med). Kom hjem på natta og en venn ringte fordi den var bekymret for meg. Plutselig sto "daten" i stua fly forbannet. Har sjeldent vert så redd i mitt liv. Han sa selv han hadde sett meg snakke i telefonen og ville vite hvem det var. Ble truet.

Anonymkode: 6db0e...96c

• Hjerte 3
Skrevet

Niks har ikke det har frostet glass på vinduet på badet bor alene når jeg står i dusjen med åpen dør inn til badet føler jeg meg iakttatt ingen vinduer noen kan titte inn i der 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Altså fra utsiden? Jeg kjenner jeg er litt paranoid der, hvertfall i følge samboer 😂 

Men nå bor vi sånn til at vi har utsikt til naboblokka. Titter jeg ut ser jeg at mange sitter med fullt innsyn der de ligger bedagelig slengt på sofaen eller lager middag. 

Jeg derimot, hos oss fyker liftgardinene ned så fort det begynner å bli kveld. Bare en liten glipe i gardinene kan få meg til å tenke at nå sitter det sikkert en eller annen psycho i naboblokka med kikkert å ser på meg gjennom den glipa 😂 

Jeg har desverre opplevd det ja. Personen av motsatt kjønn stod helt i vinduet og spionerte helt tydelig, og kvapp når jeg kvapp. Trekker alltid for om kvelden etter det. Er ikke lengre redd, men trekker for av ren rutine etter det. Det verste er jo at det hadde vert synlig for hvem som helst utenfra, men personen gjorde det likevel.

Anonymkode: 433f1...be0

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har opplevd at en gikk inn i hagen og kikket inn i stua. Vi hadde hatt en date og jeg skjønte at han ikke var noe for meg (veldig konfronterende i fht hvem jeg snakker med). Kom hjem på natta og en venn ringte fordi den var bekymret for meg. Plutselig sto "daten" i stua fly forbannet. Har sjeldent vert så redd i mitt liv. Han sa selv han hadde sett meg snakke i telefonen og ville vite hvem det var. Ble truet.

Anonymkode: 6db0e...96c

Usjda ikke noe koselig :( 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...