Chelsea Skrevet 25. oktober 2022 #1 Del Skrevet 25. oktober 2022 Hei! 13 åringen min trenger lesetrening. Noen som kan anbefale gode bøker? Må fenge så krim er veldig aktuelt. Tusen takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #2 Del Skrevet 25. oktober 2022 Ta en tur til biblioteket og spør der! Det er mange dyktige bibliotekarer som retter seg mot ungdom! Anonymkode: 0822d...901 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #3 Del Skrevet 25. oktober 2022 Harry Potter? Anonymkode: 2fa05...47d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #4 Del Skrevet 25. oktober 2022 Det finnes mye spennende og bra for ungdom. Som for eksempel Killerinstinkt av Thomas Enger, Sanne løgner av E. Lockhart, Blålys-serien av Hanne Kristin Rohde. Enkebyen av Enger er også spennende. Ellers kan jeg anbefale bøkene til Arne Svingen (som Alt jeg skylder deg er juling) og Jan Tore Noreng. Brådypt av Elin Viktoria Unstad, Jente (17) ikke savnet av Camilla Sandmo eller Det finnes ingen sannhet av Kathrine Nedrejord kanskje være noe? Anonymkode: 0f48f...f37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #5 Del Skrevet 25. oktober 2022 Æsj! Jeg glemte bøkene til Karen McManus. Anonymkode: 0f48f...f37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #6 Del Skrevet 27. oktober 2022 Hvilket nivå er han på? Hvilke bøker har han lest tidligere? Noen bøker han har prøvd seg på men som ble for vanskelige? Anonymkode: e01d8...e42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Crimson123 Skrevet 27. oktober 2022 #7 Del Skrevet 27. oktober 2022 Mysteriet med den venstrehendte dame. Den forsvunne markien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #8 Del Skrevet 27. oktober 2022 Tom Egeland: Mumiens mysterium, Katakombens hemmelighet. Skatten fea Miklagard Anonymkode: e8edf...aa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #9 Del Skrevet 27. oktober 2022 Jeg kom på flere bøker: Bakgårdshund av Magnus Buen Halvorsen Bare spille ball-serien av Michael Stiltson Søstra di er den peneste på skolen av Sverre Henmo Anonymkode: 0f48f...f37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chelsea Skrevet 28. oktober 2022 Forfatter #10 Del Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvilket nivå er han på? Hvilke bøker har han lest tidligere? Noen bøker han har prøvd seg på men som ble for vanskelige? Anonymkode: e01d8...e42 Det er jente og hun har ikke leseproblemer av noe slag, men det er anbefalt at hun kan få opp lesehastigheten noe, så det er kun mengdetrening som gjelder. Og jeg er lesehest selv og vil gjerne hun skal få mer glede av det enn hun har nå.... 😉 Det siste hun har lest nå har vært Blålys-serien av Hanne Kristin Rohde og Mot- og mysterier bøkene av Frode Eie Larsen og Dag Otto Lauritsen. Spesielt den siste serien var veldig passende for henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #11 Del Skrevet 28. oktober 2022 Ikke krim, men denne serien har fenget min datter: https://uprisen.no/tekst/arvingen-halve-kongeriket-1/ Anonymkode: e8edf...aa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #12 Del Skrevet 28. oktober 2022 3 venner serien av Kjetil Johnsen. ELSKET DEN som tenåring. Anonymkode: 6e7fc...4d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #13 Del Skrevet 28. oktober 2022 En av oss lyver! Den var visst helt perfekt for min 13-åring, og han har gitt den til tre kamerater i 14-års-presang, for han syns de burde lese den. Handler om et mord på skolen blant noen tenåringer tror jeg. Og finns oppfølgere. Ellers leser min fantasy, og Percy Jackson er actionfylte og populære. Blir han helta på dem har dere lesestoff i flere år. Både biblioteket og bokhandlere kan gi gode tips, hvis han vet så nogenlunde hva han liker. Anonymkode: dfa76...91c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #14 Del Skrevet 28. oktober 2022 Mitt tips - la 13-åringen laste ned biblioteket sin app; Bibliofil. Søk opp bøker hun har lest og likt før. Nederst på siden kommer det forslag til bøker med liknende tema. Forslagene er som oftest gode. Står også korte beskrivelser av hver bok. Veldig fin måte for hun selv å klikke seg litt rundt, bli kjent med og oppdage litteratur. Dessuten er det nokså gode filtre, på søk. Anonymkode: 2a9c3...8a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #15 Del Skrevet 7. november 2022 Min tolvåring liker serien om Miss Peregrines merkverdige barn. Da han var ti leste vi Darlah av Johan Harstad, men den var litt for skummel. Den passer nok bedre for en trettenåring. Anonymkode: 42296...095 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #16 Del Skrevet 8. november 2022 Jeg kom en bok til. Sadie av Courtney Summers. Det er true crime i romanform. Boka handler om Sadie. Lillesøsteren hennes har blitt drept og politietterforskingningen har vært såpass dårlig at Sadie tar saken i egne hender. Radioepersonligheten West McCray fatter interesser for saken og prøver å finne Sadie. Han lager podkast underveis mens han snakker med folk som kjente henne. Boka er innmari spennende og annen hvert kapittel blir fortalt av Sadie og av McCray. Anonymkode: 0f48f...f37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chelsea Skrevet 28. november 2022 Forfatter #17 Del Skrevet 28. november 2022 Tusen takk for så mange gode tips! Da er julegavelisten i boks 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #18 Del Skrevet 30. november 2022 Discworld-serien fra Terry Pratchett? Anonymkode: c8748...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #19 Del Skrevet 30. november 2022 The Hungergames(dødslekene) Anonymkode: babf8...435 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #20 Del Skrevet 30. november 2022 Ikke krim, men en bok jeg likte veldig godt da jeg var på den alderen: Danser Elias? Nei! Jørn Lier Horst har også veldig gode krim-barnebøker som jeg og søsknene mine likte godt da vi var yngre. Anonymkode: 9e8e5...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå