Gå til innhold

Selge via finn, sende.. Litt for mye styr..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har solgt endel utstyr og klær til baby på finn.no. Stort sett henter kjøperen tingene hjemme hos oss.

Men i det siste vil folk kjøpe via "fiks ferdig".

Liker ikke å sende. For det er litt styr med å dra til nærmeste poststed, sjekke frakt og pris på konvolutt/eske. Så vente på svar fra kjøper som gjerne synes det blir for dyrt og så har jeg brukt endel tid og diesel på ingenting.

Jeg har ingen vekt hjemme. Er det kjøkkenvekt folk bruker for å sjekke vekt?

Hva er enkleste måte å sende på? Har hørt at man bare kan legge ting utafor døra, så hentes det av bud og fraktes til kjøper f.eks. Men fiks ferdig må leveres til post i butikk e.l?

Hva er billigst å sende i? Kan jeg rett og slett pakke inn i en plastpose, teipe på adresse og teipe godt? Andre ting man kan bruke?

Anonymkode: 7c11e...9dd

• Liker 1
Skrevet

Ja du kan fint pakke i plast. Ja en kan bestille sending på døren. 

Du trenger ikke oppgi nøyaktig vekt når du bestiller frakt på nett. Du må bare vite om pakken er under 10kg eller under 5 kg. 

Anonymkode: e1e4c...3a0

• Liker 2
Skrevet

Sender alltid med helt hjem jeg, da plukker de det opp utenfor døra. Jeg shopper jo en del på nett så jeg gjenbruker som regel emballasjen jeg selv har fått fra diverse, alt ettersom hva jeg selger.

• Liker 1
Skrevet

Både Helthjem, Posten og PostNord har fastpris innenfor en viss vekt og mål. Sjekk om det går innenfor det, da vet du pris på forhånd og kan skrive det i annonsen. Bruker du fiks ferdig står prisen oppgitt for kjøper i annonsen. Helthjem henter på dør/i postkasse under 5 kg og visse mål, over det samarbeider de med PostNord og da må du levere til utleveringssted. Posten henter vel også i postkasse mot et tilleggsgebyr. 

Anonymkode: c048c...fe3

• Liker 1
Skrevet

Fiks ferdig er en dårlig løsning. Men å sende går bra. Jeg synes det er en bedre løsning enn å måtte avtale henting.

Ved salg av små gjenstander og enkeltplagg er helt hjem genialt. Dersom man skal sende en del, må man levere pakken. Da kan posten benyttes, da de er en tier billigere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja du kan fint pakke i plast. Ja en kan bestille sending på døren. 

Du trenger ikke oppgi nøyaktig vekt når du bestiller frakt på nett. Du må bare vite om pakken er under 10kg eller under 5 kg. 

Hvor mye er porto da?

Måtte betalt 55kr for noe som var ca 300 gram tror jeg hos posten, og 90kr for noe som veide litt mer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mye er porto da?

Måtte betalt 55kr for noe som var ca 300 gram tror jeg hos posten, og 90kr for noe som veide litt mer.

Dette kommer ann på mål på pakken. Gå nå bare på posten sine sider og trykk på bestill frakt. Da ser du hvordan det fungerer. Veldig enkelt.  

• Liker 1
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (11 minutter siden):

Sender alltid med helt hjem jeg, da plukker de det opp utenfor døra. Jeg shopper jo en del på nett så jeg gjenbruker som regel emballasjen jeg selv har fått fra diverse, alt ettersom hva jeg selger.

Skal definitivt velge denne løsningen neste gang! 😊

Takk for svar.

Skrevet

Gidder ikke sende eller fjase med fiks ferdig. Da venter jeg heller til det kommer noen som kan hente. Det tar litt mer tid men sparer styr. 

Anonymkode: fb45e...6d5

Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva dere synes er så pes med Fiks ferdig? De gangene jeg klikker hjem annonser på finn som tilbyr det, så står det at det er Helt hjem som leverer. En gang har det stått Postnord, så selger velger jo tydeligvis selv hvem som skal frakte. 

Så dere synes det er mer pes å klikke på knappen "bestill henting", stappe varen i en plastpose og teipe igjen - og hive våren ut på dørmatte før du legger deg

enn å 

få fremmede på døra som skal synse/veie for og imot om hn skal ha varen/prøve varen/masse frem og tilbake og masse klein smalltalk ? 

🤣🤣 hjelp meg å forstå her

Anonymkode: 228a3...272

• Liker 12
Skrevet

For pakker opp til 5 kg kan du sende for 80 kr med helthjem, da legges pakken i postkassa, eller på dørmatta i all hovedsak (med mindre de ikke henter du du bor). Man kan også sende for 70kr hos posten om man leverer inn pakken (bestiller kode på nett og levere bare pakken med kode) eller for +9kr så kan posten hente i postkassa. Veldig enkelt!

Anonymkode: 1ae55...ee1

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg forstår ikke helt hva dere synes er så pes med Fiks ferdig? De gangene jeg klikker hjem annonser på finn som tilbyr det, så står det at det er Helt hjem som leverer. En gang har det stått Postnord, så selger velger jo tydeligvis selv hvem som skal frakte. 

Så dere synes det er mer pes å klikke på knappen "bestill henting", stappe varen i en plastpose og teipe igjen - og hive våren ut på dørmatte før du legger deg

enn å 

få fremmede på døra som skal synse/veie for og imot om hn skal ha varen/prøve varen/masse frem og tilbake og masse klein smalltalk ? 

Enig! Fiks ferdig er jo genialt, man slipper å snakke med NOEN! Bruker det ukentlig, jeg. 

• Liker 3
Skrevet

det er vel mulig å kjøpe "digitale frimerker" gjennom for eksempel Posten, eller lignende? 

dermed kan du sitte hjemme og sjekke frakt-kostnadene, og eventuelt bestille "frimerker" og eventuell henting hjemmefra? Forutsatt at du allerede vet størrelsen eller vekten på gjenstandene du skal sende da. 

Anonymkode: a2b4f...a39

Skrevet

Fiks ferdig er jo kjempeenkelt. Kjøper betaler, selger mottar en kode som skal skrives på pakken, pakken legges på dørmatta og blir plukket opp. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig?

Anonymkode: db77f...0ca

Skrevet

Solgt mye på finn,med fiks ferdig.Syntes det fungerer bra. Pakker i poser,evt så sparer jeg på esker fra feks sko ,gjenbruker alt av bobleplast jeg får vis jeg har kjøpt noe.

Anonymkode: 5f832...30b

• Liker 1
Skrevet

Litt på si, men alternativt så kan du sette ned prisen litt og kun selge til folk som henter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fiks ferdig er jo kjempeenkelt. Kjøper betaler, selger mottar en kode som skal skrives på pakken, pakken legges på dørmatta og blir plukket opp. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig?

Anonymkode: db77f...0ca

fordi sjåførene som "helt hjem" er fullstendig ubrukelige? 

de klarer ikke å finne frem for å plukke opp pakkene man forsøker å sende, og ting blir levert til helt feil adresser.. 

Skrevet

Jeg sender aldri, fordi jeg syns det er styrete. De får komme og hente. Som regel henger/setter jeg det bare ut på trappa, og så vippser de. Det er det jeg ber folk gjøre når jeg kjøper brukt også. Så slipper jeg å prate så mye med folk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

fordi sjåførene som "helt hjem" er fullstendig ubrukelige? 

de klarer ikke å finne frem for å plukke opp pakkene man forsøker å sende, og ting blir levert til helt feil adresser.. 

Har sendt og fått sikkert 100 pakker de siste par årene, aldri opplevd at de ikke har funnet pakken eller levert feil. 

Anonymkode: 3e8cd...26c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

enn å 

Liker ikke fiks ferdig fordi de sender med Helt Hjem. De henter ikke på dørmatta her (et stykke fra hovedvei/postkasse og til huset). Har vært bare tull de gangene jeg har prøvd å sende fra postkassen. Så jeg skriver i annonsen at jeg kan sende, men kun med Posten. 

Anonymkode: 9ddd9...620

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...