Gå til innhold

Begynne på datern igjen, eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble singel for 4 mnd siden og jeg slet enormt i en til 2 mnd etter bruddet. Jeg ble utsatt for psykisk vold og noen ganger fysisk vold av eksen min gjennom 1 år. Han var kjempe manipulerende, fikk meg til å tro jeg hadde skylda i alt og isolerte meg fra mine venner og til slutt min egen familie. Hvordan det ble slutt var at jeg innså at jeg måtte komme meg ut av det før det ble for farlig, men med hjelp av krisesenter. Snakka mye med dem og planla «flukten». Han var også utro en gang, men la så klart skylden på meg for det også fordi han mener at jeg var utro bare jeg smilte eller snakket med andre menn på en fest. 

Jeg har flyttet 1 time unna han og fått hemmelig addresse og nytt telefonnummer. Han kontakter meg stadig enda gjennom nye snapkontoer og på email. Har enda ikke fått besøksforbud mot ham. 

Det jeg sliter med enda er jo traumer, trust issues og redd for å havne i enda et dårlig forhold. 
Når blir jeg egt klar for å date igjen..?  Har utrolig lyst å bare finne en snill normal fyr som får meg til å føle meg som verdens heldigste. En som fortjener meg.

Anonymkode: 5ee9e...510

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ble singel for 4 mnd siden og jeg slet enormt i en til 2 mnd etter bruddet. Jeg ble utsatt for psykisk vold og noen ganger fysisk vold av eksen min gjennom 1 år. Han var kjempe manipulerende, fikk meg til å tro jeg hadde skylda i alt og isolerte meg fra mine venner og til slutt min egen familie. Hvordan det ble slutt var at jeg innså at jeg måtte komme meg ut av det før det ble for farlig, men med hjelp av krisesenter. Snakka mye med dem og planla «flukten». Han var også utro en gang, men la så klart skylden på meg for det også fordi han mener at jeg var utro bare jeg smilte eller snakket med andre menn på en fest. 

Jeg har flyttet 1 time unna han og fått hemmelig addresse og nytt telefonnummer. Han kontakter meg stadig enda gjennom nye snapkontoer og på email. Har enda ikke fått besøksforbud mot ham. 

Det jeg sliter med enda er jo traumer, trust issues og redd for å havne i enda et dårlig forhold. 
Når blir jeg egt klar for å date igjen..?  Har utrolig lyst å bare finne en snill normal fyr som får meg til å føle meg som verdens heldigste. En som fortjener meg.

Anonymkode: 5ee9e...51

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er enda ikke 100% over han. Har mareritt om oss og kan tenke på han og begynne å gråte når jeg tenker på våre fantastiske minner sammen. Føler at jeg aldri vil få det igjen. Men så tenker jeg jo hvorfor jeg slo opp og da hjelper det litt. Men dette er tøft ja, men jeg er fast bestemt. Han skal ikke være en del av mitt liv. Han har ødelagt meg nok som det er. 

- Ts

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde ikke turt å date igjen hadde jeg blitt utsatt for noe sånt etter bare 4 mnd. Jeg ble deprimert i mitt ekteskap for 13 år siden. Det skulle ta 9 år før jeg i det heletatt turte å tenke på noen ny mann. Så jeg skjønner ikke at noen kan glemme så fort? Hva er dere laget av egentlig? Hva med å klare seg selv en stund sånn at en har fått helet seg skikkelig og lært av erfaringen og hva man skal holde seg unna. 

Anonymkode: 0924b...db3

• Hjerte 1
Skrevet

Du er ikke klar for å date igjen. Fokuser på deg selv en stund, og kom deg ovenpå igjen. 
Om du begynner å date nå, så ender du kun opp som et lett bytte for samme type menn som eksen din.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Har du kontakt med psykolog så du får gjort noe med traumene?

• Liker 2
Skrevet

Nei du er ikke klar, du må gå i terapi og heale traumene dine. For meg var det en mange år lang prosess! Men det var verdt det! Jeg prøvde å date ganske raskt etter bruddet og igjen etter et års tid men etter to tre dater merket jeg jo godt at jeg ikke var klar. Så da ble det å fokusere helt og holdent på terapi og meg selv, egenpleie og finne meg hobbyer og en positiv og oppløftende omgangskrets, sakte men sikkert fant jeg mer og mer tilbake til meg selv igjen som eks hadde ødelagt. Nå fem år senere, og fire år uten dating har jeg møtt en flott mann og tar det sakte med han men har mye mer orden på følelser og selvverd nå og i terapi har omprogrammert de mønstrene i meg som gjorde at jeg ikke klarte å bryte ut og ble avhengig og underkuet av eksen. Nå vet jeg mitt selvverd og går ikke lenger på akkord med meg selv om en mann skulle gi meg negativ selvfølelse, da er det over og ut med en gang. 

Anonymkode: 5b6c8...06f

• Liker 3
Skrevet

Hvordan får sånne menn dame?

Anonymkode: e1f97...4ea

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvordan får sånne menn dame?

Anonymkode: e1f97...4ea

"Sånne menn" er ikke en spesiell type slemme menn. Det er menn som først viser alle de godene sidene en mann kan ha, menn alle tenker er gode menn. Så blir man forelsket og manipulert og først etter man er forelsket og kjemisk avhengig av personen så kommer de negative sidene frem. Ofte skjer det ikke før etter man har flyttet sammen og ofte ikke engang før etter man har fått barn og mishandleren har et maktmiddel som gjør kvinnen knyttet til han og avhengig av han før han bryter henne ned og isolerer henne fra venner og familie så hun ikke har noe støttenettverk for å komme seg vekk når mishandlingen starter.

Anonymkode: 5b6c8...06f

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...