AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #1 Skrevet 21. oktober 2022 Jeg trodde det var i ferd med å bli seriøst mellom oss, og det ga han også selv uttrykk for. Etter hvert fant jeg ut at han gikk bak ryggen min med å møte andre damer, fortsette å sveipe på Tinder og så videre. Dette samtidig som han søkte trøst hos meg fordi han var i en så vanskelig livssituasjon (sykt barn). Jeg følte på en enorm omsorg for han og godtok alle bortforklaringer og avlysninger han kom med etter hvert som var begrunnet i barnet. Så ser jeg jo nå hvordan han samtidig datet andre og sveipet som bare det. Nå dater han en ny. At han har løyet og oppført seg som en dust mot meg burde være nok til at jeg klarer å legge han bak meg. Men jeg merker det sitter i - det er JEG som føler meg liten og ikke bra nok. Det er JEG som heller ikke denne gangen møtte en som ville bygge noe med meg. Hvordan kan jeg snu disse tankene og rette avskyen mot han i stedet for meg selv? Anonymkode: 2a622...704 9
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #2 Skrevet 21. oktober 2022 Jobb med selvhevdelsen og selvrespekten din. Du vet at det er han som er en komplett dust og du vet at du fortjener bedre! Du vet at du har mange gode år og sjanser igjen på å oppleve gode forhold så ikke la den dritten ta fra deg det! Anonymkode: 7a051...40d 7 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #3 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jobb med selvhevdelsen og selvrespekten din. Du vet at det er han som er en komplett dust og du vet at du fortjener bedre! Du vet at du har mange gode år og sjanser igjen på å oppleve gode forhold så ikke la den dritten ta fra deg det! Anonymkode: 7a051...40d Takk for svar.❤️ Ja, jeg må jobbe med det. Synes bare det er så trist og frustrerende akkurat nå. Det er HAN som har vært en dritt, og likevel er det han som nå koser seg med en ny. Mulig han bare bruker henne også, men i hodet mitt ser jeg for meg at han forguder henne og gir henne alt han ikke gadd å gi meg.🤯 Anonymkode: 2a622...704 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #4 Skrevet 21. oktober 2022 Dette er det værste som finnes, når du blottlegger følelsene dine for noen og viser de omsorg og kjærlighet, for så å oppleve dette. Nei ts, denne mannen skal du være glad for at du slapp å bygge noe videre med, når han holder på sånn som dette. Jeg har opplevd lignende selv, og det gjør så vondt, og det er vanskelig å komme videre, selv om man vet så godt at mannen oppførte seg helt dust. Nå gjelder det for deg å ta en dag om gangen, gjøre deg selv opptatt med ting, være med venner osv sånn at du sakte men sikkert får bedre selvfølelse og glemmer denne mannen. jeg vet at det kjennes håpløst ut nå, men til slutt vil du komme over det og innse at det er han som er liten og ikke bra nok! Dette klarer du ts, stor klem til deg🫶🏻 Anonymkode: b5abd...71d 5
Blue Balloon Skrevet 21. oktober 2022 #5 Skrevet 21. oktober 2022 (endret) Jeg vet ikke hvor mye dette er verdt fra en tilfeldig fremmed på nett.. Men når jeg leste det der, så er de første automatiske tankene som dukker opp i mitt hode at dette er en dårlig person. Det dukker IKKE opp tanker som at "det må være noe feil med deg, siden han behandler deg slik." Jeg tenker at du er bra som du er. Har inntrykk av at det er mange folk som behandler andre slik. Har jo hørt lignende historier mange ganger før, du er nok ikke den første som blir bedratt. Så tenker derfor ikke at du er naiv eller noe i den dur liksom. Tenker heller at han er dust, og at hun nye kommer til å oppleve det samme etter hvert. Man kan ikke alltid ta det på si egen kappe at man ikke oppfatter andres løgner. Det er jo den som farer med løgn som har gjort noe galt og skal ha all skyld, etter min mening. Den som blir løyet til, skal som regel ikke beskyldes for å være naiv. Og så tror jeg det er en bra ting at folk som opplever slikt, skriver om det på nett, så andre i samme situasjon kan se at de ikke er aleine. Disse tankene kommer fra en fyr foresten, om det skulle vere interesangt å vite. Hvordan du kan snu følelsene aner jeg ikke, kan nok ikke hjelpe deg der. Endret 21. oktober 2022 av Blue Balloon 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #6 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg trodde det var i ferd med å bli seriøst mellom oss, og det ga han også selv uttrykk for. Etter hvert fant jeg ut at han gikk bak ryggen min med å møte andre damer, fortsette å sveipe på Tinder og så videre. Dette samtidig som han søkte trøst hos meg fordi han var i en så vanskelig livssituasjon (sykt barn). Jeg følte på en enorm omsorg for han og godtok alle bortforklaringer og avlysninger han kom med etter hvert som var begrunnet i barnet. Så ser jeg jo nå hvordan han samtidig datet andre og sveipet som bare det. Nå dater han en ny. At han har løyet og oppført seg som en dust mot meg burde være nok til at jeg klarer å legge han bak meg. Men jeg merker det sitter i - det er JEG som føler meg liten og ikke bra nok. Det er JEG som heller ikke denne gangen møtte en som ville bygge noe med meg. Hvordan kan jeg snu disse tankene og rette avskyen mot han i stedet for meg selv? Anonymkode: 2a622...704 Har vært gjennom noe lignende, tok daten i noen løgner. Jeg konfronterte han ikke, men jeg ghostet han. På forhånd hadde vi hatt en tilfeldig samtale om når det er ok å droppe folk. Så jeg fulgte egentlig hans eget råd. Anonymkode: a29cc...bfb 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #7 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er det værste som finnes, når du blottlegger følelsene dine for noen og viser de omsorg og kjærlighet, for så å oppleve dette. Nei ts, denne mannen skal du være glad for at du slapp å bygge noe videre med, når han holder på sånn som dette. Jeg har opplevd lignende selv, og det gjør så vondt, og det er vanskelig å komme videre, selv om man vet så godt at mannen oppførte seg helt dust. Nå gjelder det for deg å ta en dag om gangen, gjøre deg selv opptatt med ting, være med venner osv sånn at du sakte men sikkert får bedre selvfølelse og glemmer denne mannen. jeg vet at det kjennes håpløst ut nå, men til slutt vil du komme over det og innse at det er han som er liten og ikke bra nok! Dette klarer du ts, stor klem til deg🫶🏻 Anonymkode: b5abd...71d Takk for støttende ord.❤️ Jeg prøver å ikke grave meg ned i de negative tankene om meg selv eller opphøye han til noe han ikke er. Anonymkode: 2a622...704 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #8 Skrevet 21. oktober 2022 Blue Balloon skrev (1 time siden): Jeg vet ikke hvor mye dette er verdt fra en tilfeldig fremmed på nett.. Men når jeg leste det der, så er de første automatiske tankene som dukker opp i mitt hode at dette er en dårlig person. Det dukker IKKE opp tanker som at "det må være noe feil med deg, siden han behandler deg slik." Jeg tenker at du er bra som du er. Har inntrykk av at det er mange folk som behandler andre slik. Har jo hørt lignende historier mange ganger før, du er nok ikke den første som blir bedratt. Så tenker derfor ikke at du er naiv eller noe i den dur liksom. Tenker heller at han er dust, og at hun nye kommer til å oppleve det samme etter hvert. Man kan ikke alltid ta det på si egen kappe at man ikke oppfatter andres løgner. Det er jo den som farer med løgn som har gjort noe galt og skal ha all skyld, etter min mening. Den som blir løyet til, skal som regel ikke beskyldes for å være naiv. Og så tror jeg det er en bra ting at folk som opplever slikt, skriver om det på nett, så andre i samme situasjon kan se at de ikke er aleine. Disse tankene kommer fra en fyr foresten, om det skulle vere interesangt å vite. Hvordan du kan snu følelsene aner jeg ikke, kan nok ikke hjelpe deg der. Hjertelig takk for støttende ord. Det hjelper selv om det er en tilfeldig fremmed på nett.❤️ Jeg vet at jeg var ærlig, ryddig og lojal mot han. Jeg får belønne meg selv for det fremfor å straffe meg selv for at han løy for, og lurte, meg. Anonymkode: 2a622...704 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #9 Skrevet 21. oktober 2022 Hvis det skjer gang på gang at det aldri blir noe mer med evt dater så kan de jo være at det faktisk er deg som er problemet. Ta litt tid nå fremover å jobb med deg selv, så kanskje i fremtiden vil du finne en som liker deg for den du er. lykke til ts ❤️ Anonymkode: e90d4...bdf 1
Blåjojo Skrevet 21. oktober 2022 #10 Skrevet 21. oktober 2022 Bli sint!! Skikkelig forbannet! Det var det eneste som hjalp meg i den tiden jeg datet og den ene idioten etter den andre dukket opp. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #11 Skrevet 21. oktober 2022 Dette er helt vanlig nå Anonymkode: 027c4...e5d 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #12 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis det skjer gang på gang at det aldri blir noe mer med evt dater så kan de jo være at det faktisk er deg som er problemet. Ta litt tid nå fremover å jobb med deg selv, så kanskje i fremtiden vil du finne en som liker deg for den du er. lykke til ts ❤️ Anonymkode: e90d4...bdf Takk for svar.❤️ Jeg ser nå at jeg lukker øynene for røde flagg som dukker opp når jeg begynner å like en mann. Det gjorde jeg her. Han var plutselig unnvikende, kom med bortforklaringer og ble stadig litt mer utilgjengelig. I stedet for å snu og gå min vei (for å finne en som er klar for noe med meg), strakk jeg meg etter han for å få han tilbake. Det kommer jeg ikke til å gjøre neste gang. Spesielt ikke når jeg ser hva bortforklaringene etc skjulte av løgner. Anonymkode: 2a622...704 2 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #13 Skrevet 21. oktober 2022 Åh, kjære deg. Det du beskriver kan nok mange kjenne seg igjen i. Du lot der gå for langt, og du overhørte de røde alarmsignalene. Det tar litt tid før man blir seg selv igjen etter noe sånt. Jeg har nylig vært igjennom noe av det samme. Det å bli skuffet føles så vondt. Man skammer seg fordi man har tillat seg selv å tro på noe, for så å ende opp med å føle seg lurt. Også gjør man den stygge feilen i å kritisere seg selv istedet for mennesket som såret deg!!! Jeg tror desverre at du finner mange av denne typen menn (og damer) på Tinder/andre datingapper. Jeg tror ikke tilstedeværelse på slike apper er sunt over tid faktisk. Mange blir nok "skadet" av det, får vanskeligheter med å binde seg over tid, har en rastløshet i seg over å alltid "jakte" noe nytt. Jeg kvier meg ivertdall veldig for å skulle opprette en profil på Tinder o.l. Det er jo ekstremt utseenedefiksert, og det kan nok være lett å sveipe bort alle som ikke umiddelbart fenger din interesse eller er eye-candy. Jeg har mer tro på å møte mennesker i det virkelige liv, selv om man da må "jobbe" litt mer for det. Man kan jo være heldig på Tinder også, men bruk og kast-mentaliteten tror jeg bare blir større og større. Det er IKKE noe feil med deg!!!! Og mest sannsynlig kommer han til å oppføre seg likedan mot neste date etterhvert. Det er ofte tilfeldigheter som gjør at folk finner sammen. Tid og sted og alt det der. Ønsker deg alt godt. Anonymkode: f8ab0...a29 2
Cornix Skrevet 22. oktober 2022 #14 Skrevet 22. oktober 2022 Dette er noe av det verste, menn som unnskylder sitt "fravær" og manglende initiativ på livssituasjonen og omverden. Man velger å stole på denne mannen - og gir ham derfor rom, viser tålmodighet og toleranse. Svelger altfor mange kameler (stolthet) og lar det stå til. Men i realiteten er dette bare en unnskyldning fordi han ikke ønsker å satse, men heller ønsker å avvente og se om noen "bedre" dukker opp. Fy, så irriterende. Føler virkelig med deg TS. Har opplevd noe lignende selv - hvor jeg har latt tvilen komme til gode og har stolt på at han var "vanskelig" (som han selv sa) og at dette ikke hadde noe med meg å gjøre. I alle andre tilfeller hadde jeg tatt "hintet" kjapt og gått videre om mannen tok minimalt med initiativ. Men istedenfor har jeg brukt min dyrebare tid på en som er så patetisk feig at han må komme med unnskyldninger. Enten hver direkte med klar tale (som er det aller beste), eller hver en "drittsekk" som ikke kommer med unnskyldninger, men som bare trekker seg unna. Vær heller lunken. Man blir glad i personen og ønsker h*n det beste - man bryr seg rett og slett. Skjønner absolutt at dette er ekstra bittert, TS. Du får en varm klem av meg. 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #15 Skrevet 22. oktober 2022 Huff.. Det er så vondt å oppleve dette😔Var igjennom så og si det samme nå nylig selv. Røde flagg hele veien, men han kom med en rekke unnskyldninger. Den ene unnskyldningen overlappet den andre. Plutselig forsvant han en dag eller to, så var han tilbake som om ingenting hadde skjedd. Han hadde visstnok veldig sterke følelser for meg, men han hadde alltid unnskyldninger for å ikke kunne satse på oss. Jeg tok opp ting som skurret og konfronterte han mange ganger, men det eksalerte til uoverstemmelser og krangler og som tilslutt var hovedgrunnen til at han ikke ville satse på meg. Han mente jeg var en sint og konfronterende person. Realiteten var at han hadde en rekke damer han sjonglerte med og som han kalte vennskapelige relasjoner. Dette ville han at jeg skulle godta. Intime middager med venninner, turer, padleturer osv, listen er lang. Mens jeg satt på sidelinjen og ble igrunn bare brukt til sex. Jeg ble tilslutt nedgradert til en fwb venninne.Tror aldri jeg har følt meg så elendig i hele mitt liv. Jeg ble også sittende og føle meg fullstendig urimelig og gal som konfronterte han og hadde lenge skyldfølelse for at det var jeg som ødela relasjonen. For det var det han sa. Nå, et par mnd senere, ser jeg ting helt annerledes og ser egentlig en bitteliten fjott av en mann som har et enormt bekreftelsesbehov og ute av stand til å være i et normalt kjærlighetsforhold. Anonymkode: fa335...72f 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #16 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 1.08): Åh, kjære deg. Det du beskriver kan nok mange kjenne seg igjen i. Du lot der gå for langt, og du overhørte de røde alarmsignalene. Det tar litt tid før man blir seg selv igjen etter noe sånt. Jeg har nylig vært igjennom noe av det samme. Det å bli skuffet føles så vondt. Man skammer seg fordi man har tillat seg selv å tro på noe, for så å ende opp med å føle seg lurt. Også gjør man den stygge feilen i å kritisere seg selv istedet for mennesket som såret deg!!! Jeg tror desverre at du finner mange av denne typen menn (og damer) på Tinder/andre datingapper. Jeg tror ikke tilstedeværelse på slike apper er sunt over tid faktisk. Mange blir nok "skadet" av det, får vanskeligheter med å binde seg over tid, har en rastløshet i seg over å alltid "jakte" noe nytt. Jeg kvier meg ivertdall veldig for å skulle opprette en profil på Tinder o.l. Det er jo ekstremt utseenedefiksert, og det kan nok være lett å sveipe bort alle som ikke umiddelbart fenger din interesse eller er eye-candy. Jeg har mer tro på å møte mennesker i det virkelige liv, selv om man da må "jobbe" litt mer for det. Man kan jo være heldig på Tinder også, men bruk og kast-mentaliteten tror jeg bare blir større og større. Det er IKKE noe feil med deg!!!! Og mest sannsynlig kommer han til å oppføre seg likedan mot neste date etterhvert. Det er ofte tilfeldigheter som gjør at folk finner sammen. Tid og sted og alt det der. Ønsker deg alt godt. Anonymkode: f8ab0...a29 Tusen takk for støttende ord.❤️ Ja, plutselig innser man at all kriktikken og kjeften rettes mot en selv. Og det bare fordi man turde å åpne seg og tro på at dette kunne bli noe godt, og fordi man stolte på et menneske i stedet for å mistro. Egentlig ganske urettferdig gjort mot seg selv 😌 Anonymkode: 2a622...704
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #17 Skrevet 23. oktober 2022 Cornix skrev (På 22.10.2022 den 4.16): Dette er noe av det verste, menn som unnskylder sitt "fravær" og manglende initiativ på livssituasjonen og omverden. Man velger å stole på denne mannen - og gir ham derfor rom, viser tålmodighet og toleranse. Svelger altfor mange kameler (stolthet) og lar det stå til. Men i realiteten er dette bare en unnskyldning fordi han ikke ønsker å satse, men heller ønsker å avvente og se om noen "bedre" dukker opp. Fy, så irriterende. Føler virkelig med deg TS. Har opplevd noe lignende selv - hvor jeg har latt tvilen komme til gode og har stolt på at han var "vanskelig" (som han selv sa) og at dette ikke hadde noe med meg å gjøre. I alle andre tilfeller hadde jeg tatt "hintet" kjapt og gått videre om mannen tok minimalt med initiativ. Men istedenfor har jeg brukt min dyrebare tid på en som er så patetisk feig at han må komme med unnskyldninger. Enten hver direkte med klar tale (som er det aller beste), eller hver en "drittsekk" som ikke kommer med unnskyldninger, men som bare trekker seg unna. Vær heller lunken. Man blir glad i personen og ønsker h*n det beste - man bryr seg rett og slett. Skjønner absolutt at dette er ekstra bittert, TS. Du får en varm klem av meg. Takk for klem, det hjelper faktisk.❤️ Og takk for at du deler. Ja, det er nettopp det - å vise noen den tilliten, tålmodigheten og omsorgen bare for å se senere at det tilsynelatende ikke ble verdsatt. Kjenner at det gjør noe med følelsen av egenverdi 😣 Anonymkode: 2a622...704
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #18 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 21.10.2022 den 19.46): Hvis det skjer gang på gang at det aldri blir noe mer med evt dater så kan de jo være at det faktisk er deg som er problemet. Ta litt tid nå fremover å jobb med deg selv, så kanskje i fremtiden vil du finne en som liker deg for den du er. lykke til ts ❤️ Anonymkode: e90d4...bdf Victim blaming er lite sjarmerende, bare så du vet. Hva vet du om ts? Og hva betyr å jobbe med seg selv? Kanskje menn kan slutte å lyve heller og ta ansvar for oppførselene sin (altså de mennene som lyver og behandler damer som dritt) Anonymkode: 8e3a4...038 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #19 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 14.48): Huff.. Det er så vondt å oppleve dette😔Var igjennom så og si det samme nå nylig selv. Røde flagg hele veien, men han kom med en rekke unnskyldninger. Den ene unnskyldningen overlappet den andre. Plutselig forsvant han en dag eller to, så var han tilbake som om ingenting hadde skjedd. Han hadde visstnok veldig sterke følelser for meg, men han hadde alltid unnskyldninger for å ikke kunne satse på oss. Jeg tok opp ting som skurret og konfronterte han mange ganger, men det eksalerte til uoverstemmelser og krangler og som tilslutt var hovedgrunnen til at han ikke ville satse på meg. Han mente jeg var en sint og konfronterende person. Realiteten var at han hadde en rekke damer han sjonglerte med og som han kalte vennskapelige relasjoner. Dette ville han at jeg skulle godta. Intime middager med venninner, turer, padleturer osv, listen er lang. Mens jeg satt på sidelinjen og ble igrunn bare brukt til sex. Jeg ble tilslutt nedgradert til en fwb venninne.Tror aldri jeg har følt meg så elendig i hele mitt liv. Jeg ble også sittende og føle meg fullstendig urimelig og gal som konfronterte han og hadde lenge skyldfølelse for at det var jeg som ødela relasjonen. For det var det han sa. Nå, et par mnd senere, ser jeg ting helt annerledes og ser egentlig en bitteliten fjott av en mann som har et enormt bekreftelsesbehov og ute av stand til å være i et normalt kjærlighetsforhold. Anonymkode: fa335...72f Takk for at du deler og vondt å høre at du har en lignende opplevelse (selv om det på en måte er godt å vite at jeg ikke er den eneste som har opplevd det). Jeg har også følt at det er noe galt med meg fordi jeg ble lei meg og sint da jeg fant ut at han traff en annen og fordi jeg fortsatte å håpe i stedet for å gå videre (fordi han stadig kom med unnskyldninger/bortforklaringer/hvite løgner). Godt å høre at du har klart å gå videre og ser situasjonen i et nytt lys. Håper jeg kommer meg videre dit snart. Anonymkode: 2a622...704
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #20 Skrevet 23. oktober 2022 Bare vær glad du ble kvitt ham, så han er andres problem i stedet. Bedre å finne det ut nå, enn etter at det ble mer seriøst. Anonymkode: ea5c6...0c5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå