Gå til innhold

Hva tror du kommer til å bli enden for menneskeheten?


Gjest PanteneProVVV

Slutten på menneskeheten  

143 stemmer

  1. 1. Hva tror du?

    • Vulkanutbrudd
      4
    • Komet/asteroidenedslag
      12
    • Virussykdom, bakteriesykdom
      14
    • Atomvåpen, kjemisk og biologisk
      43
    • Genmodifiserte bakterier
      3
    • Istid
      1
    • Klimaendring
      32
    • Gammaglimt
      2
    • Sorte hull som sluker oss
      2
    • Ingen av de ovennevnte/annet
      30


Anbefalte innlegg

Gjest PanteneProVVV

De siste 250 millioner år har det vært minst 15 utryddelsesepisoder på jorden (og 5 masseutryddelser hvis vi ser på hele jordens levetid). Nå med menneskeheten som herskende art på jorden kan man trygt si vi har satt dypere spor etter oss enn noen tidligere. Kommer vi til å gå ut med et stort brak eller en stille hvisking? Begrunn gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi blir stadig flere mennesker på jorda, og etterhvert kan det se ut som det blir knapphet på ressurser. Knapphet på energi, vann og sikkert mange andre ting.

Når det er kamp om ressursene kommer en mørkere side frem hos mennesker. Derfor tror jeg det blir mer krig fremover. Ikke noe nytt, men nå har vi atomvåpen. Det er en mulighet for at sivilisasjonen vår går til grunne pga krig mellom stormaktene.

Jeg tror en del mennesker i tropiske strøk vil overleve da. De slipper unna atomvinteren, og de har tilgang til mat.

Anonymkode: 6577b...c6b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mennesker har kommet for å bli. Eneste som jeg kan tenke meg så kunne endret det idag er om solen blir borte. Sluknet eller eksplodert eller noe der.
Men om det er en supervulkan som mørkeleger nesten hele planten som fører til en ny istid eller en stor bombe fra krig, klima, virus eller bakkteri vil det nok alltid være noen mennesker som ikke blir påvirket og med det forsetter mennskeheten.
Tror ikke det er mange genrasjonen til at vi også etablerer oss i andre sol systemer så er nok kommet for å bli.

Men at det er massedød fra alle valgene du har nevnt over det tror jeg kan skje flere ganger, ikke ofte men at der skjer. Tror vi aldri klarer å få 100% kontroll på natur og planeten og solsystemet og verdensrommet. Men tror det alltid vil bli igjen noen som fører mennskeheten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneskeheten kommer til å utslette seg selv. 
Vi har vært på jorda i veldig kort tid og se hva vi har ødelagt allerede. Og vi fortsetter å ødelegge på alle plan uten at endringer skjer. Alt må endres, ikke bare klimaet

Anonymkode: dd1fa...b17

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vetatjegikkevet

Tror klimaendringer som gjør store deler av verden ubeboelig i form av oversvømmelse, hetebølge, tørke og matmangel kommer til å føre til krig, som igjen vil føre til ødeleggelse med våpen som igjen ødelegger miljøet til vi har tatt knekken på de fleste av oss.

Endret av Vetatjegikkevet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PanteneProVVV
AnonymBruker skrev (På 20.10.2022 den 11.51):

Vi blir stadig flere mennesker på jorda, og etterhvert kan det se ut som det blir knapphet på ressurser. Knapphet på energi, vann og sikkert mange andre ting.

Når det er kamp om ressursene kommer en mørkere side frem hos mennesker. Derfor tror jeg det blir mer krig fremover. Ikke noe nytt, men nå har vi atomvåpen. Det er en mulighet for at sivilisasjonen vår går til grunne pga krig mellom stormaktene.

Jeg tror en del mennesker i tropiske strøk vil overleve da. De slipper unna atomvinteren, og de har tilgang til mat.

Anonymkode: 6577b...c6b

Da blir svaret litt sånn: bekjemp atomvåpen med kondomer. Ja, hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vil bli kamp om ressursene, veldig brutalt. Og en befolkningsreduksjon. Noen vil overleve, men... om 44000 år så er månen så langt vekk fra oss at reproduksjon vil stoppe opp helt naturlig. (Hos pattedyr). Så vi har 44000 år på oss til å løse den utfordringen, og klarer vi ikke det, så dør vi naturligvis ut da. 

Anonymkode: 01ea1...16d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PanteneProVVV
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det vil bli kamp om ressursene, veldig brutalt. Og en befolkningsreduksjon. Noen vil overleve, men... om 44000 år så er månen så langt vekk fra oss at reproduksjon vil stoppe opp helt naturlig. (Hos pattedyr). Så vi har 44000 år på oss til å løse den utfordringen, og klarer vi ikke det, så dør vi naturligvis ut da. 

Anonymkode: 01ea1...16d

Oi! Hvorfor er reproduksjon avhengig av månen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Moderne kvinnfolk.

Anonymkode: 836a9...d9d

Dett. De har allerede sørget for at abort er så enkelt å ta at fødselstallene stuper verden over og er under reproduksjonsnivå i store deler av vesten , og på vei under i resten av verden også. Feminismen blir verdens undergang.

Anonymkode: 3b06a...4d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virus, verden blir først overbefolket, nye mutasjoner av tidligere sykdommer kommer frem, menneskene innser at vi er for mange, slutter å hjelpe fattige land, viruset sprer seg. Naturen går sin gang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er allerede godt på vei til en desimering av menneskeheten. Klimaendringer, migrasjon og krig. 

Løsningene på klimaendringene handler om hva andre må gjøre, og hvordan vi kan bidra symbolsk. I de fleste tilfellene fornektes det, og folk går rundt å tro at verden slik den er i dag vil bestå i evig tid.

Når dagens mest fruktbare jordbruksområder forsvinner på grunn av tørke og uvær vil vi få mer migrasjon, terror og krig om ressurser. 

Er glad jeg er over halveis i livet, men kommer helt sikkert til å bevitne en del av det jeg har skrevet over.

Anonymkode: 95bea...6e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PanteneProVVV skrev (På 22.10.2022 den 15.59):

Oi! Hvorfor er reproduksjon avhengig av månen?

Fordi eggløsning/ sykluser og magnetisme fra månen henger sammen. 

Anonymkode: 01ea1...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror det blir klimaendringene. Menneskeheten har ikke utviklet seg nok til at vi klarer å takles med den. 

Jorden vil fint bestå, men vi vil gå under. Som antagelig er til det beste.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
AnonymBruker skrev (På 20.10.2022 den 11.51):

Vi blir stadig flere mennesker på jorda, og etterhvert kan det se ut som det blir knapphet på ressurser. Knapphet på energi, vann og sikkert mange andre ting.

Når det er kamp om ressursene kommer en mørkere side frem hos mennesker. Derfor tror jeg det blir mer krig fremover. Ikke noe nytt, men nå har vi atomvåpen. Det er en mulighet for at sivilisasjonen vår går til grunne pga krig mellom stormaktene.

Jeg tror en del mennesker i tropiske strøk vil overleve da. De slipper unna atomvinteren, og de har tilgang til mat.

Anonymkode: 6577b...c6b

Det er nok ressurser, solen tilfører jorda nok energi til at det kan være langt flere mennesker enn i dag, bare vi finner opp teknologien til å utnytte energien 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agent smith skrev (På 23.10.2022 den 22.35):

Gammaglimt

Jo, tilstrekkelig interessante og energiske astronomiske fenomen som f.eks. et gammaglimt kunne eliminere alt liv på Jordas overflate uten at vi kunne gjøre noe med det. Slike hendelser er dog veldig sjeldne. 

Ellers skal det ganske mye til for å eliminere oss helt, tror det blir vanskelig. Vi finnes i stort antall over praktisk talt hele kloden, vi er smarte og tilpasningsdyktige. Temmelig sikker på at vi kommer til å ha etterkommere om tusen år, og om ti tusen år. Er dog usikker på om disse etterkommerne vil være like tallrike som vi er i dag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...