Gå til innhold

Hva har du gjort for økonomien din i dag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tja, spist hjemmebakt brød til frokost, var tom for skinke så det ble bare ost på brødskiva (kilosblokk på tilbud til 79,90), har hamstret kaffe med dårlig dato så morgenkaffen kostet 70% mindre enn normalt.

Har hjemmekontor så jeg slipper reiseutgifter til jobb og å bli fristet til å spise lunsj i kantina.

Holder 13 grader i oppholdsrom og sitter med ulljakke/fingervanter/tøfler/teppe for å holde varmen.

Sjekker strømprisen før jeg starter med noe som krever strøm.

Ellers er det mer langvarige tiltak, som å kutte ut alle hobbyer, kjøpe alle gaver brukt, kjøpe klær og sko brukt, klippe ungene selv, spise vegetarmiddag flere ganger i uka, reparere møbler og tekstiler fremfor å kjøpe nytt, etc. 

(Siden sofadiskusjonen kom opp - min kostet 5000 kr på Ikea i 2012. Den skal vi ha noen år til enda.)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasket før strømmen bikka 50 øre. Spist vegetargryte til middag 🤤

Anonymkode: a65cc...21c

Skrevet

Ikke spist middag, kun lunsj. Har bare hatt sittestillende arbeid og synes det å spise middag hver dag strengt tatt ikke er nødvendig når en har en inaktiv livvstil. Tar en brødskive før jeg legger meg om jeg blir sulten.

Anonymkode: ee123...42a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Glemte frokost så penger spart I suppose. Lunsj var middagsrester fra i går, og brukte det jeg fant i kjøleskapet til middag(wok med litt kjøttdeigrester). Ikke handlet noe hele denne uka, og tror ikke jeg trenger noe heller.

Anonymkode: ae5d1...98e

• Liker 2
Skrevet

Gikk ut med en venn som spanderte maten min. så jeg slapp å betale selv

Anonymkode: 9b36c...43f

• Liker 1
Skrevet

Ingen frokost, igjen. Lunsj var litt rester av gårdagens middag + en brødskive. Middag av det jeg hadde i hus.

En av mine falske potteplanter manglet potte, så smatt innom bruktbutikken og fant ei fin ei til 20kr:) Dessverre hadde de ikke en stålampe, så fortsatt på leting der.

Anonymkode: ae5d1...98e

• Liker 1
Skrevet

Brukte kupong og sparte 100 kr på en vare som allerede var nedsatt.

Anonymkode: 9b36c...43f

• Liker 1
Skrevet

Tok en kaldere dusj enn vanlig. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg sa opp Netflix og TV2play. Droppet å kjøpe posecappuchino på butikken.

Anonymkode: e5eca...7f0

• Liker 1
Skrevet

Avregistrerte en scooter vi ikke bruker. Byttet til abonnement med mindre GB til alle sammen. Total besparelse i mnd: 450 kr.

Anonymkode: e5eca...7f0

• Liker 4
Skrevet

Julebord i dag og spiste ikke før jeg dro. Jeg hadde tenkt å gjøre det, men plutselig løp tiden fra meg. Det var masse mat på julebordet, så det var null problem å spise seg mett der. 😅

Anonymkode: 3df81...1e0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Solgt unna litt saker og ting. 👍🏼

Anonymkode: a65cc...21c

• Nyttig 1
Skrevet

I dag har jeg betalt inn 5000 kr i et nytt fond og puttet inn 10 000 kr ekstra i boliglånet. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Satset mine siste 200.- som stod på konto og som skulle holde fram til fredag.

Nå har jeg 600.- 

Anonymkode: d3c0f...fb9

Skrevet

Har svidd av 20 000 på black friday 😒

• Liker 1
Skrevet

Søkt bostøtte. :) Akkurat for seint ute til ev utbetalt i desember. Hadde det før men var idiot da jeg avslutta det da jeg ble ufør. Har misforstått regler på inntektsgrensen😩🙈

• Hjerte 1
Skrevet
Rucula skrev (8 minutter siden):

Har svidd av 20 000 på black friday 😒

Det må ha vært litt av noen varer. TJUETUSEN?! 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jobbet 8 timer søndagsovertid, og kjørt 240 kilometer i jobbsammenheng der jeg får 6,50 kr per kilometer

Anonymkode: 36141...169

Skrevet

Sagt opp abonnement på en avis , og satt huskelapp på å si opp Netflix før fornyelse . 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...