Gå til innhold

Hvorfor tights til trening?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor bruker egentlig folk tights til trening, om det ikke bare er for å vise frem kroppen? En treningsdress fungerer jo like bra. Men skjuler jo selvsagt formene. 

Anonymkode: 12fbc...90a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Treningsbukser flagrer liksom litt mer, det er irriterende. Kan til nøds bruke skibukser om vinteren eller når det er kaldt. Men skal jeg løpe langt kan glidelåsfester o.l gnage eller irritere. 

Hilsen løper

Anonymkode: b44d7...f00

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i hvert fall ikke ute etter å "vise krem kroppen", men synes f.eks. knebøy er lettere i kompresjonstights enn i slappe joggebukser.

Anonymkode: 5a834...dfb

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor bruker egentlig folk tights til trening, om det ikke bare er for å vise frem kroppen? En treningsdress fungerer jo like bra. Men skjuler jo selvsagt formene. 

Anonymkode: 12fbc...90a

Å forhindre gnagsår er en av grunnene til å bruke tights.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker tights, både med tanke på bevegelighet (tights er vanligvis lags i et stoff som har mye mer stretch enn joggebukser) og at den sitter bedre på kroppen enn joggebukse (altså ikke glir ned, man risikerer ikke å vise rumpesprekken med knebøy osv). Så jeg er uenig i at en treningsdress fungerer like bra. Trener noen ganger i joggebukse fordi jeg er treg på å vakse treningsklær, og det blir overhodet ikke set samme. 

Anonymkode: bd5bd...34c

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mer behagelig å bevege seg i  noe som er stretchy og samtidig ikke henger og slenger

Anonymkode: 124d3...dae

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanlige treningsbukse vil stramme over lårene ved knebøy, samme gjør vanlige shorts. Tights gir bedre bevegelighet og sitter der den skal.

Anonymkode: 6ae45...604

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg har muskuløse bein og velbygget rompe, og da føler jeg meg sykt fin når jeg trener. En fin tights fremhever formene og musklene mer enn en løs joggebukse. Men er mest glad i å trene i shorts, fineste på meg er sånn highwaist hotpant. Da føler jeg meg veldig fin. Med en cropped t-skjorte til. Er så comfy i sånn outfit. Nå begynner det å bli kaldt i været, og jeg begynte med tights igjen. Hele sommeren har jeg trent i korte shortser som er max behagelige å trene i, og det var så drit å trene i tights i forhold til shorts. Stramt, klamt stoff og må heise de opp for alle sklir litt ned, Alle. Og de sømløse med sånn halvsirkel under rompen er de værste. Den teite detalj-halvsirkelsømmen som skal liksom ligge under rompen havner lengre opp, så får man dobbelræv, jævlig irriterende. Eneste positive er at jeg ikke fryser på beina i bilen på vei til trening. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi tights gir god bevegelsesfrihet og sitter godt på. Foretrekker det over løsere bukser og de fleste shorts som sklir opp. Viktig at den sitter godt i livet og ikke sklir rundt når jeg gjør vektløfting, burpees og andre bevegelser med mye eksploivitet. 

Anonymkode: c110d...0aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi når man er tjukk som en julegris, blir folk flest så frastøtt at man får trene i fred :) Pluss at tights er deilig å trene i, så da blir det vinn-vinn.

Anonymkode: 93d67...0ca

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye mer behagelig å trene i trange klær. I den grad at selv min mann raskt gikk over til løpetights etter å ha prøvd det første gang. 

Jeg løper i skogen, eller styrke hjemme, så stort sett ingen som ser meg. 

Anonymkode: 8c919...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er mest behagelig og praktisk å trene i. Om konturene av penis og baller synes er det ikke mitt problem, folk får bare se et annet sted. Jeg går som regel med ganske lang t-skjorte men den sklir opp ved flere øvelser.

Anonymkode: 5d3ee...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vanlige treningsbukse vil stramme over lårene ved knebøy, samme gjør vanlige shorts. Tights gir bedre bevegelighet og sitter der den skal.

Anonymkode: 6ae45...604

Nei, det gjør den ikke. Sklir jo ned hele tida, da de er alt for korte i beina.

Anonymkode: b9ff1...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Denne forstod jeg ikke. Har jo tights i 10 ulike lengder, også midt på leggen, er jo ikke det som avgjør om den sklir ned, men størrelse og kvalitet. Jeg bør blant annet kjøpe modellen som har høyt liv, med et noe tykkere/strammere bånd øverst. Og mannen sier han er avhengig av typen med snøring (han takler ikke de som er super-tight). 

Anonymkode: 8c919...3cd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da bør du kanskje vurdere å prøve andre modeller? Jeg har i hvertfall mange som sitter som et skudd gjennom hele økta. 

Anonymkode: c110d...0aa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker tight topp og Adidas trackpants når jeg trener overkropp, og Paninisport tights med løs t-skjorte når jeg trener underkropp. Ikke sånn med scrunch. Føler det er mest komfortabelt med noe som sitter tett på kroppsdelene jeg trener. Føles som jeg får bedre kontakt, i tillegg til at jeg ser musklene som trenes. Også føler jeg meg fin da. Det er også viktig for meg på trening. Motiverende 😊

Anonymkode: fcec7...1bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt trener kvinner i ett klesplagg fordi de skal vise frem kroppen, kan no umulig finnes en annen grunn 😂

Anonymkode: d4741...a9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...