Gå til innhold

Bytte fra mirena til kyleena hormonspiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lurer på om noen andre har erfaringer med å bytte fra mirena til kyleena hormonspiral?

Tenker da mest på endring av blødninger som er min store frykt, hadde veldig sparsommelig mens med mirena.

Anonymkode: 58475...b4d

Skrevet

Dytt.

Skrevet

Jeg har Kyleena og opplevde å bli tørr i skjeden en stund etter oppsetting (ca 6 uker)

Mistet mensen 5-6 måneder etter oppsetting.

Da jeg brukte Mirena for 6 år siden, hadde jeg nesten regelmessige blødninger og innimellom hoppet mensen over en eller to måneder.

Grunnen til at jeg byttet var fordi Mirena ga meg sånn kvalme den første måneden, og jeg gikk rundt og følte meg fryktelig fyllesyk+oppkastsjuke.

I tillegg hadde jeg voldsomme humørsvingninger som kom som lyn fra klar himmel, varte i alt fra 10 sekund til noen minutter, og da holdt jeg på å sprekke i raseri over bagateller.

Hadde også ukesvis med ømme bryster og kroppen kokte av pms, men jeg ble ikke tørr i underlivet, så det var litt som å velge mellom pest og kolera😬

Anonymkode: 7dafd...f29

Skrevet

Den første gangen jeg satte inn mirena så hadde jeg blødninger hver 3.måned i ca 2 timer, etter at jeg byttet den så har jeg hatt blødninger i 1-2 dager hver måned (frem til korona vaksinen, da  var det ca annenhver måned), men det gir meg håp om at mensen roer seg med kyleena ut i fra det du sier😊 Jeg gikk meg mirena i 6 år nå, rett og slett fordi den fungerte bedre det siste året. Håper det vedvarer med kyleena✌️

Skrevet

Rettelse: Jeg har hatt mirena i 11 år, første gangen 5 år (med ypperlig blødning) , siste gangen 6 år med mirena, nå kyleena😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...