I Grosny Skrevet 16. oktober 2022 Forfatter #21 Del Skrevet 16. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Tror du skal tenke på 'Zone'-systemet mer som en pyramide enn et speedometer. Man trenger en solid 'Zone 2'-blokk for å bære Zone 3, 4 og 5-blokkene. Hvis du trener i Zone 4 (sukkerforbrenning) får du ikke samtidig trent i Zone 2 (fettforbrenning). https://www.livescience.com/zone-2-training Det kommer an på hva du vil, men hvis du forsøker å trene fettforbrenningen - altså forbedre den - så er det som å sette seg mellom to stoler. Du får mye mindre 'Zone 2'-trening (fettforbrenning) ut av det, og hvis du kommer over melkesyreterskelen går musklene helt over til 'Zone 4' (sukkerforbrenning) i 20-30 min. Nok eneste snarvei er å starte fastende. (Å tylle en energidrikk i seg rett før er dumt). Anonymkode: dec16...dcd Tusen takk. Hjemreisen der 20% var zone tre, mulig jeg bommet litt der. Hadde raske besøk i zone tre i småbakker allerede etter 5 minutter, men morgenturen kan ha vært bedre , for da klarte jeg å ligge i zone 2 helt til stigningene begynte etter ca 45 minutter. stigningene på slutten (ca 40 min) ble zone 3. Endret 16. oktober 2022 av I Grosny 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 16. oktober 2022 Forfatter #22 Del Skrevet 16. oktober 2022 Derom man bare trener to ganger ei uke, jeg lurer på om det kan være smart å kjøre 50 minutter i zone 2 og avslutte økta med 20 minutter i zone 4? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #23 Del Skrevet 16. oktober 2022 43 minutter siden, I Grosny said: Derom man bare trener to ganger ei uke, jeg lurer på om det kan være smart å kjøre 50 minutter i zone 2 og avslutte økta med 20 minutter i zone 4? Det høres fornuftig ut, det er helt i tråd med hva de anbefaler. Anonymkode: dec16...dcd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå