Gå til innhold

Si fra seg styreverv, bør jeg ha dårlig samvittighet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble for to år siden med i et styre for en hobby/aktivitet jeg driver med, som varamedlem. Jeg tenkte jeg kunne lære mer om denne hobbyen og kanskje bidra om det trengtes. Det har vært lite aktivitet der, men når det skjer ting så skjer det på en annen kant av landet enn hvor jeg hører til, dessuten kan jeg ikke bidra med noe pga mitt kunnskapsnivå. Jeg føler bare jeg sitter og kaster bort 2 timer på styremøte de har hver tredje uke. Jeg har prøvd å trekke meg, men har blitt overtalt til å sitte da de trenger nye øyner i laget. 

Jeg kjenner dette vervet tapper meg for energi, jeg gruer meg til hvert styremøte og har ikke lyst å sitte lengre. Men så føler jeg det er så dårlig gjort også. Bør jeg ha dårlig samvittighet for det?

Anonymkode: db458...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er litt dårlig gjort å trekke deg midt i perioden. Hvis ditt verv er opp til valg til neste årsmøte så ville jeg sagt fra at du ikke stiller til gjenvalg. Hvis vervet er for to år så ville jeg sagt at du trekker deg til neste årsmøte, slik at de kan ta vervet med på listen over valg.

Anonymkode: db42e...d13

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du med på alle styremøtene når du er vara? 

Anonymkode: d3e91...374

Ja, de ønsker det. 

Anonymkode: db458...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekk deg! Det er ingen vits i å kaste bort energi. Så lenge det tar fra deg mer enn det gir deg, er det ikke verdt det.

Jeg er er med i en lokale komité hvor ett av medlemmene og jeg kræsjer skikkelig, og det tar fra meg mye psykisk. MEN å være på arrangementene våre veier opp for det, så derfor fortsetter jeg, fordi gleden er større en sorgen. Men har hatt andre verv hvor det bare tapper meg, og det er livet for kort til!

Anonymkode: 04515...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...