Gå til innhold

AMM´s prøvedagbok


2307

Anbefalte innlegg

PP1: EL 31/7, IKM 12/8

PP2: EL 30/8, IKM 11/9

PP3: EL 22/9

PP4: EL 30/10, IKM 11/11

PP5: EL 26/11, IKM 8/12

PP6: EL 27/1, IKM 09/02 GRAVID 05/02♥️♥️  (SA 20/02😔)

Hei!

Jeg har lenge vurdert å starte en prøvedagbok - endelig føler jeg at jeg har noe å skrive om da det har tatt lang tid for meg å få mensen tilbake etter prevansjonsslutt.

Jeg sluttet på p-piller i januar. Jeg fikk bortfallsblødning en ukes tid etter siste pille. Blødde i 6 dager. Håpet da på at jeg kom til å få vanlige sykluser, med mensen jevnlig - men der tok jeg feil. Jeg fikk ikke mensen igjen før i august. Jeg hadde gått å ventet og ventet, og ble overlykkelig når jeg så at mensen endelig var kommet tilbake! Mensen kom igjen i september, akkuratt en måned etter forrige mensen, og det her virket jo veldig lovende! Jeg var veldig fornøyd med at jeg nå endelig har noe å gå utifra, når jeg skal forsøke å finne ut når jeg har eggløsning. Jeg lastet ned Min Kalender på telefonen, og begynte å legge inn.

Vi la inn aksjer rundt eggløsning i slutten av september, og på søndag tok jeg en graviditetstest - den var positiv (7-8dpo kveldsurin). Både jeg og samboer ble ganske satt ut, men glade. Jeg hadde en følelse av at jeg ikke kunne bli gravid, i og med at jeg ikke hadde hatt mensen eller noe kontroll på syklusen min før. Jeg tok en ny test på mandagsmorgen, den var negativ.. tirsdag begynte jeg å blø. Jeg har roet meg med at dette nok var en kjemisk graviditet. Nå som skuffelsen har lagt seg er jeg glad for at jeg faktisk kan bli gravid - og dette har ikke gjort at vi ikke ønsker å prøve mer. Legger ved bilde av den positive graviditetstesten min - jeg blir å gjemme den unna selv om det bare ble med den ❤️ 

 

image.thumb.jpg.0588c512aa5d7c2669ad9d0443a84ce6.jpg

Endret av 2307
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Er nå dpo10, ser ut som enda en negativ syklus. Ikke så skuffet da vi ikke la inn en slik innsats som vi kunne gjort. Ting bare klaffet ikke. Jobb, stress og annet kom i veien. Men håper på at neste syklus klaffer bedre! 95FAF7E7-0B32-4230-9569-9ABCD2EDCD8D.thumb.jpeg.f1375e132207cd3f2158990ca58c83bd.jpeg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hatt mensen i dag, ikke ulikt meg å ha noe uregelmessig mens, men tok en test i dag. Ser ganske negativ ut, men kommer til å fortsette å teste til jeg får mensen..

3EC58B2A-D0D8-41EA-9912-28FABC60C756.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

12 dager sen

Mensen er ikke kommet enda, tatt ny hcgtest i dag, negativ. Tok også en eggløsningstest, bare for å se. Den var også negativ.. dagene er lange når man går å venter på mensen. Lei lange og uregelmessig sykluser, men er vel mange som har det etter p-pilleslutt. Gjerne del når syklusene deres endelig ble regelmessig♥️

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom det da en strek, svak men.. hufff, blir så usikker på testene - hva er deres erfaring med babyplan??

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er testene fra i går, i dag. Jeg liker ikke babyplan sine lenger.. hva er det tullet her? Tok en digital nå, negativ. Kanskje det er for tidlig for digital, eller er det babyplantestene som tuller med meg?C4B408FE-277F-4930-AB35-D38A725B9260.thumb.jpeg.194c16cd22513de6cbb3751c7735e6ea.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har roet meg med at jeg bare må vente på mensen. Kan den kjemiske graviditeten ha klusset til syklusen min på et vis? Tror det er derfor jeg er så alt for sen med mensen. Oppdaterer når det er noe nytt♥️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje eggløsning nærer seg?

Jeg pleier ikke ta eggløsningstester, da jeg sjeldent får noe sterke utslag på de, men har tatt litt i det siste etter kjemiske i september. Idag har jeg hatt litt murringer. Jeg pleier å ta bilde av testene mine og skrive på dato for å sammenlikne og i dag synes jeg at testen er sterkere enn det de har vært dagene før. Vet at det ikke er en positiv eggløsningstest, men den er jo sterkere enn den har vært??

D9FF880A-13BC-47E0-AD57-1FBE5B070688.jpeg

EABC0394-2C24-4775-8B3E-B8F4B67F5DF2.jpeg

9BBA6988-7271-458C-96D3-FE8261B7ABC9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at LH nivåene mine nå er på vei nedover. Lest at eggløsning skjer ca dagen etter positiv test, så da er det i dag da😍 1 dpo regnes fra i morgen. Det blir noen lange dager før testing. Ønsker å vente til 10dpo så jeg ikke blir så skuffet dagene før.. vi får se om jeg klarer å holde meg🫶🏼🫶🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juss-jenta skrev (4 timer siden):

Lykke til! Krysser fingrene for at dette var gullegget! 🤩🤞🏻

Takk!🥹♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 dpo

Første søndag i advent. Godt det er full uke med jobb - da går dagene fortere! Blitt enig med samboer at vi ikke tester før 10dpo for å unngå skuffelse ved å teste for tidlig. Har bestilt mere stripstester fra babyplan, samt en digital. Tror han får gjemme bort testene fra meg, slik at jeg ikke ryker på en test så altfor tidlig.. vet hvor vanskelig dette er🤩 Han ville også være med å teste, koselig! ❤️

Vært veldig interresant å følge så mye med på eggløsningen min, jeg har aldri fått det til før. Veldig spennende! Har aldri truffet så godt på eggløsning, så tenker at det virkelig er forutsetninger for at det er gått bra denne gangen. Vi fikk det jo til i september, uten å ha en aning når eggløsningen var.. så gikk det da, må det jo gå nå også!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haapefull skrev (4 minutter siden):

Følger ❤️

Krysser fingrene for at spiren sitter denne prøveperioden 🤞🏼

Takk for det🫶🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...