AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #1 Del Skrevet 9. oktober 2022 Det vareierer litt, Noen ganger etter å ha trent hip thrusts blir jeg så innmari sliten i nedre del av ryggen. Det går som regel over i iløpet av noen minutter, og etter jeg gjør litt tøye og strekk øvelser. Men noen ganger kan jeg kan kjenne det litt i et par dager etterpå. Det er ikke vondt-vondt, men litt sånn ekkel støl/ slitenhetsfølelse. Det er vel ryggsterkkerne som har fått kjørt seg? Jeg forsøker å øke vektene i hip thrusts, men samtidig forsøker jeg å gjøre det teiknisk riktig. Blikket rett frem på samme punkt hele tiden osv. Men jeg lurer på om jeg skulle ta en time med PT for å tilbakemelding igjen. En stund siden sist. Kanskje jeg går for langt ned i bunnposisjon? Jeg gjør det vanligvis på en benk. Anonymkode: 6ff39...ef4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 9. oktober 2022 #2 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Det vareierer litt, Noen ganger etter å ha trent hip thrusts blir jeg så innmari sliten i nedre del av ryggen. Det går som regel over i iløpet av noen minutter, og etter jeg gjør litt tøye og strekk øvelser. Men noen ganger kan jeg kan kjenne det litt i et par dager etterpå. Det er ikke vondt-vondt, men litt sånn ekkel støl/ slitenhetsfølelse. Det er vel ryggsterkkerne som har fått kjørt seg? Jeg forsøker å øke vektene i hip thrusts, men samtidig forsøker jeg å gjøre det teiknisk riktig. Blikket rett frem på samme punkt hele tiden osv. Men jeg lurer på om jeg skulle ta en time med PT for å tilbakemelding igjen. En stund siden sist. Kanskje jeg går for langt ned i bunnposisjon? Jeg gjør det vanligvis på en benk. Anonymkode: 6ff39...ef4 Jeg vil ikke si at det er spesielt rart, for du bruker jo hele bakre kjede 👍 Men om det er ubehagelig og ikke bare stølhet kan det jo hende du kjenner på noe muskulært. Vanskelig å si sånn over internett 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #3 Del Skrevet 9. oktober 2022 Sandum.PT skrev (1 minutt siden): Jeg vil ikke si at det er spesielt rart, for du bruker jo hele bakre kjede 👍 Men om det er ubehagelig og ikke bare stølhet kan det jo hende du kjenner på noe muskulært. Vanskelig å si sånn over internett 👍 Hva tenker du dersom det allerede er en "naturlig" svai i ryggen angående hip thrust.? Med vekt må man konstant jobbe for å prøve å holde ryggen mer nøytralt i senke posisjon. Anonymkode: e20eb...5d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #4 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hva tenker du dersom det allerede er en "naturlig" svai i ryggen angående hip thrust.? Med vekt må man konstant jobbe for å prøve å holde ryggen mer nøytralt i senke posisjon. Anonymkode: e20eb...5d5 Ja, litt en av de tingene jeg lurer på, om jeg får for mye svai i ryggen i bunnposisjon? Anonymkode: 6ff39...ef4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #5 Del Skrevet 9. oktober 2022 Sandum.PT skrev (38 minutter siden): Jeg vil ikke si at det er spesielt rart, for du bruker jo hele bakre kjede 👍 Men om det er ubehagelig og ikke bare stølhet kan det jo hende du kjenner på noe muskulært. Vanskelig å si sånn over internett 👍 Ja, jeg tror det er lurt å ta en time med Pt'en min. Har noen timer igjen på klippekortet 🙂 Kjører litt lettere på hip thrusten inntil da kanskje... Anonymkode: 6ff39...ef4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #6 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, litt en av de tingene jeg lurer på, om jeg får for mye svai i ryggen i bunnposisjon? Anonymkode: 6ff39...ef4 Om du kan, film deg selv. Ryggen bør være nøytral. Fokuser på hoftebevegelsen. Haka inn mot halsen hele tiden. Ømhet i korsryggen bør du ikke kjenne ved riktig teknikk. Anonymkode: 89ab1...534 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 9. oktober 2022 #7 Del Skrevet 9. oktober 2022 En teknikkgjennomgang er sikkert fornuftig, og overdreven svai kan man være litt forsiktig med. Hvor farlig en naturlig svai er i disse øvelsene er nok ikke forsket på. Mange har ganske svai korsrygg, meg inkludert. Dette blir nok en individuell vurdering per tilfelle 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå