AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Skrevet 7. oktober 2022 Hvordan er det med spleising hos middag hos venner? jeg er gjerne med å spleise det vi skal lage til middag hos venninnen (bare meg og hun) men jeg vil jo såklart ikke vere med spleise for middagen og frokosten hun skal ha til neste dag som er i handlekurven. før gjorde vi det at vi begge kjøpte ting inn med våres penger snacks og diverse jeg og hun hadde ikke noe i mot at pølsene, tomatsuppe, og diverse snacks ble igjen hos hverandre og spiste det. Men nå tenker jo jeg litt mer økonomisk da jeg flyttet ut. At jeg trenger disse matvarene og må ta de med meg vis jeg kjøper noe ekstra med mine penger utenom spleis middagen nå er jo jeg ikke så «rik» for å gi vekk andre matvarer for at andre skal ha middag eller frokost. hvordan ville dere tatt det opp på en måte eller lik erfaring? Anonymkode: 5160d...246
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #2 Skrevet 7. oktober 2022 For et styr. Inviter hverandre på middag annen hver gang ca der den som inviterer spanderer? Anonymkode: 1a6f8...a14 7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #3 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): For et styr. Inviter hverandre på middag annen hver gang ca der den som inviterer spanderer? Anonymkode: 1a6f8...a14 Ja nå er jo vi sjeldent hos hverandre😅 men ja jeg hadde ikke hatt noe i mot og betale vis hun kommer hos meg og neste gang spanderer hun Anonymkode: 5160d...246 1
Toyah Skrevet 7. oktober 2022 #4 Skrevet 7. oktober 2022 Enten inviter annen hver gang. Eller bli enige om hvilke matvarer dere skal handle inn på forhånd og lag maten sammen.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #5 Skrevet 7. oktober 2022 På et tidspunkt blir man for gammel til å spleise. hvis dere sjelden spiser hos hverandre dropper dere det bare. Anonymkode: 911c5...071 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #6 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja nå er jo vi sjeldent hos hverandre😅 men ja jeg hadde ikke hatt noe i mot og betale vis hun kommer hos meg og neste gang spanderer hun Anonymkode: 5160d...246 Viss dette middagsstyret skjer sjeldent er det vel egentlig ikke et problem eller? Anonymkode: 1a6f8...a14 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #7 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg spleiser kun når begge spiser borte eller når vi er på besøk over lengre tid/når noen på besøk tilbyr seg å betale for litt mat på lengre opphold. Ellers forventer jeg at vi betaler når vi lager hos oss selv. Anonymkode: eaed4...2c6 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #8 Skrevet 7. oktober 2022 Dere får sette dere ned å regne på hver matvare brukt i middagen da. 2/3 hjertesalat fra en 2pk hjertesalat til 24.90 =8.33kr osv. Anonymkode: d0d6e...cd1 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #10 Skrevet 7. oktober 2022 Only in Norway… Anonymkode: 8ec25...f63 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå