Gå til innhold

Stemmer dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på en sammenkomst i kveld med noen fra jobb. Da kom det fra hun ene, som jeg ikke kjenner: «menn er redde for single kvinner i 30 åra, fordi det er rødt flagg at de er single, spesielt når de nærmer seg 35. Menn blir veldig skeptiske til single kvinner i 30 årene og får piggene ute». Samboeren hennes nikket bekreftende. Er det slik menn tenker?

Anonymkode: f54e5...1e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei dette har jeg aldri hørt om.

Noen kan nok være skeptiske med tanke på at damer i den alderen kan ha et snarlig ønske om barn. Men ikke at det er noe i veien med damene.

Single damer som alltid har vært single er det vel kanskje noe rart med da. Type ingen menn er kjekke nok / bra nok, men de fleste damer i 30-årene har da vært i langvarige forhold.

Anonymkode: 52cf5...68b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg var på en sammenkomst i kveld med noen fra jobb. Da kom det fra hun ene, som jeg ikke kjenner: «menn er redde for single kvinner i 30 åra, fordi det er rødt flagg at de er single, spesielt når de nærmer seg 35. Menn blir veldig skeptiske til single kvinner i 30 årene og får piggene ute». Samboeren hennes nikket bekreftende. Er det slik menn tenker?

Kollegaen din høres ut til å ha en meget begrenset tankegang. Er hun enkel?

• Liker 8
Skrevet

nja

det er for meste 3 grunner kvinner i 30 årene er single

- har ikke lyst til å knytte seg til noen, bruker og har brukt tiden til å praktisere tilfeldig sex med flest. mulig menn (rødt slag)

- vil føle seg unge (rødt flag)

- tror de er en evig fest løvinner (rødt flag)

så ja det kan hende de tenker slik ja

Anonymkode: 905d6...873

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

nja

- har ikke lyst til å knytte seg til noen, bruker og har brukt tiden til å praktisere tilfeldig sex med flest. mulig menn (rødt slag)

Veldig rart resonnement. 

Vil tro de mest utbredte grunnene til at kvinner er single i 30 årene er fordi de enten har slått opp med førstekjæresten fordi man vokste fra hverandre i midten og slutten av tjue årene, eller fordi de ikke gadd å settle for less når de innså at et forhold skal bestå av mer enn en mann som bare vil ha sex med deg men ikke har orden på livet eller er et godt farsemne, eller at de har brukt tyve årene på å fokusere på utdanning, karriere og jobb og kanskje litt reising og ikke hatt tid til å prioritere et langvarig forhold.

Anonymkode: 10357...89a

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Aldri hørt om. Må være noe av det dummeste jeg har hørt egentlig.

Hvorfor er disse "skeptiske" mannfolka da i så fall single selv. Går ut I fra at de er i 30-40 årene selv.

Anonymkode: 122a8...c34

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

nja

Er det en selvfølge at damer har brukt tiden til tilfeldig sex den tiden de ikke ønsker å knytte seg til noen da?

Livet handler faktisk om mye mer enn bare sex og forhold.

Anonymkode: 122a8...c34

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Hmm.. hehe.. greit å være litt skeptisk uansett da. 

Anonymkode: d63fe...c18

Skrevet

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: e5237...5f2

Skrevet

30 år og singel. Ikke noe problem. Mennene skal Jo ikke gå etter damer som er I forhold, så da er det jo bare de single som står igjen. Blir jo lite damer om man skal være redd dem. 

Men 30 år og ikke vært i ordntlig. Det er en annen sak.

Anonymkode: 255ac...754

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

nja

Så utdannelse/karriere, pause etter tidligere langvarige forhold eller usikkerhet/lav selvtillit er ikke alternativer? Jeg mener dette er mer vanlige og sannsynlige grunner enn dine.

Anonymkode: 6e1eb...c90

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

nja

Ønsker gjerne å se statistikken og forskningsartiklene du har hentet dette resonnementet fra😂

Anonymkode: 5cc9c...d74

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Påstanden var nok ment som et stikk til alle ungkarene rundt bordet.. for inngrodde ungkarer tenker jo slikt, de er jo livredd kvinner😇

• Liker 1
Skrevet

Nei har aldri tenkt sånn 

Skrevet

Nei. Opptatte damer i 30-årene er derimot livredde for single damer på fest, hvis mannen er tilstede. 

Anonymkode: f1d27...0fa

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke så mange får "piggene ute", men en del vil sikkert være oppmerksom på at barnløse kvinner i den alderen ofte vil ønske barn innen relativt kort tid og en del vil kanskje foretrekke noe yngre kvinner. Derfor er kanskje etterspørselen mindre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

nja

Funnet ut at den personen de ble sammen med i ung alder ikke var helt riktig likvel? At partner mener de har vokst fra hverandre og gjorde det slutt? Blitt forlatt pga utroskap? Partner døde? 

Finnes da mange gode grunner til at noen er single i den alderen. Det er vel nettopp i den alderen mange oppdager at den de ble sammen med i en alder av 24 kanskje ikke var helt riktig å tilbringe resten av livet med likevel. 

Anonymkode: e7f43...d17

• Liker 3
Skrevet

Må bare kommentere her, da jeg er kvinne selv i 30 årene. Alder 37. Jeg for min del er singel nå, men jeg var forpliktet fra jeg var 16-26 år i et forhold, og da det ble slutt hadde jeg noen kortere forhold på ett par år. Siste lange forholdet mitt ble slitt da her var 32 år. Det ble slutt av naturlige årsaker i alle forholdene mine. Desverre begynte jeg kanskje i det som jeg kaller «feil» ende.. forpliktet meg i ungdomstid, rakk aldri å få barn osv. Jeg har rett og slett prioritert å være singel disse årene.. så no red flags her. Merker dessuten at tidene har forandret seg fra sist jeg ble singel til nå. Blitt mer og mer vanskelig å finne seg noen nå enn for ti år siden, om det har med alder/ utseendet å gjøre for nå være så, men merker generelt rundt at de som er single idag stort sett har samme problemstilling. Blir litt feil å kalle det Red flags om man er singel i 30 årene om man ikke vet de diverse grunnene til det. 

Skrevet

Jeg var singel fra jeg var 31. Fant ikke noen ny, datet litt intenst en periode, men det klaffer aldri. En av oss var ikke interessert… Som regel han, jeg var ikke så veldig fysisk attraktiv. Om det klaffet mentalt, var de på utkikk etter penere damer. De som tok til takke med mitt utseende, var for meg veldig kjedelige mentalt. 

Anonymkode: 14de7...657

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Funnet ut at den personen de ble sammen med i ung alder ikke var helt riktig likvel? At partner mener de har vokst fra hverandre og gjorde det slutt? Blitt forlatt pga utroskap? Partner døde? 

Finnes da mange gode grunner til at noen er single i den alderen. Det er vel nettopp i den alderen mange oppdager at den de ble sammen med i en alder av 24 kanskje ikke var helt riktig å tilbringe resten av livet med likevel. 

Anonymkode: e7f43...d17

Eller den klassiske der fyren sier "nja, tja" til barn og drar det ut i flere år, til han til slutt innrømmer at han har ikke lyst på barn likevel og så må hun ta det vanskelige valget og gjøre det slutt for å finne en mann som vil.

(Så får typisk fyren barn med ei annen dame kort tid etter, da. Viste seg at han ville ha barn, bare ikke med akkurat henne. Men han hadde ikke selvinnsikt eller baller til å gjøre det rette og si ifra før hun kasta bort sine beste år på han).

Anonymkode: 2442f...023

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...