Gå til innhold

statsbudsjettet - beste dagen for partier i regjering?


Egenskap

Anbefalte innlegg

Vera skrev (5 minutter siden):

Så hvordan klarte de det før? For det har jo vært arbeidsplasser og fabrikker i et århundre?

 

Følger du ikke med? De har jo økt skattene massivt det er klart det vil gå ut over arbeidsplasser og nyinvesteringer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Capt. Obvious skrev (15 minutter siden):

Det er synd på fattige uansett, men er det hardt å være fattig i Norge er det ennå hardere i utlandet i de fleste tilfeller. 

En sannhet med modifikasjoner. Når alt er megadyrt og blir enda dyrere i Norge, er det verre å være fattig enn i et lavtkostland hvor også alle andre er like fattige som deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (3 timer siden):

Denne gruppen går på NAV.

Det er mye som ikke stemmer med det som er lekket ut fra statsbudsjettet og det som ble lovet i fjor.

Niks tjener 450-500. Går ikke på nav. Jobber fullt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (2 minutter siden):

Hvor mye spytter staten inn i den private helsesektoren? 
 

Jeg sier vi må slå dem sammen - å unngå profittering i helsesektoren. Det er økonomer som har satt i gang det systemet man ser nå - hvor folk blir sykere, fordi de ikke blir ferdig behandlet, og fordi de mangler behandling. Det burde lyse rødt hos de fleste når man ser andelen uføretrygdede i lav alder..det er noe som ikke stemmer i helsesektoren. På tide å ta i et tak og finne årsaken. Som jeg tror ligger i behandlingskøer, og at folk ikke har råd til å betale seg ut av behandlingskøene. 

Du er jo interessert i at nordmenn skal føde flere barn? Ja..det starter her. 
Fortsetter vi inn i klassesamfunnet vi ser nå, ender vi opp med enda færre nyfødte på sykehusene. 

Hvem gidder drive med noe de ikke kan tjene penger på? Mener du de private skal drive uten profitt? :klo: 

Er dere ikke lei av å hate folk som tjener penger på å være gode i det de driver med? Å slå private og offentlige sammen vil være ødeleggende - da vil det offentlige som er mye større spise opp det private i en jafs og vi ender opp med en enda verre elendighet, monopol og ingen alternativer.

Nei, endringene bør starte innad det offentlige. Løsningen er ikke å ødelegge de få private.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babushka skrev (1 minutt siden):

Følger du ikke med? De har jo økt skattene massivt det er klart det vil gå ut over arbeidsplasser og nyinvesteringer. 

De har ikke økt skattene massivt..de har tatt bort skattelettet den borgerlige regjeringen ga dem. Hvordan klarte de seg før den borgerlige regjeringen kom til styret? 
 

Sannheten er at under pandemien ble enkelte søkkrike, og enkelte enda fattigere. De aller fleste økte omsetningene sine - men tok grådig i mot milliardstøtte allikevel, og ga det som bonus til dem på toppen. På tide å gi litt tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (4 minutter siden):

De har ikke økt skattene massivt..de har tatt bort skattelettet den borgerlige regjeringen ga dem. Hvordan klarte de seg før den borgerlige regjeringen kom til styret? 
 

Sannheten er at under pandemien ble enkelte søkkrike, og enkelte enda fattigere. De aller fleste økte omsetningene sine - men tok grådig i mot milliardstøtte allikevel, og ga det som bonus til dem på toppen. På tide å gi litt tilbake.

Sannheten er at denne regjeringen rammer de som ble enda fattigere i et (halvveis mislykket) forsøk å ta de som ble rikere. 

Sannheten er at denne regjeringen har helt fra starten ført en politikk som raserer norsk næringsliv og rammer spesielt hardt små og mellomstore bedrifter i et (halvveis mislykket) forsøk å ramme de store bedriftene.

Sannheten er at denne regjeringen vil ha enda mer penger fra folk som ikke har dem istedet for å gi tilbake til folket fra de kolossale inntektene staten har fra strøm- og gasseksport. 

Sannheten er at ingen borgerlig regjering har gjort så mye skade på næringslivet som denne regjeringen vi har nå.

Jeg har flere sannheter i lomma til senere.

Endret av Drizzt
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vera skrev (Akkurat nå):

De har ikke økt skattene massivt..de har tatt bort skattelettet den borgerlige regjeringen ga dem. Hvordan klarte de seg før den borgerlige regjeringen kom til styret? 
 

Sannheten er at under pandemien ble enkelte søkkrike, og enkelte enda fattigere. De aller fleste økte omsetningene sine - men tok grådig i mot milliardstøtte allikevel, og ga det som bonus til dem på toppen. På tide å gi litt tilbake.

Nei det stemmer ikke alle satsene har økt, det mangler bare arveavgift nå så kan vi vinke farvel til enda flere milliadærer. Asker kommune taper vel ca 200 mill som de skal ta inn igjen i form av økte skatter for vanlige folk. 

At den borgerlige regjeringen betalte store summer i koronastøtte var veldig feil. Det resulterte i store utbytter hos enkelte. Samme med at artister med millioner på bok fikk støtte, de burde fått en minstesats for livsopphold og ikke finansiering av ny hytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 minutt siden):

Hvem gidder drive med noe de ikke kan tjene penger på? Mener du de private skal drive uten profitt? :klo: 

Er dere ikke lei av å hate folk som tjener penger på å være gode i det de driver med? Å slå private og offentlige sammen vil være ødeleggende - da vil det offentlige som er mye større spise opp det private i en jafs og vi ender opp med en enda verre elendighet, monopol og ingen alternativer.

Nei, endringene bør starte innad det offentlige. Løsningen er ikke å ødelegge de få private.

Jeg mener det er 100% feil å drive med profitt innen helse. Da snakker jeg om helse og ikke skjønnhetsklinikker. 
Jeg mener helse-tilbud skal være tilgjengelig for alle, og at kvaliteten skal være lik for alle. Slik det utvikler seg nå, forsvinner alle gode spesialister til det private markedet - hvor kun noen få har råd til å la seg behandle. 
 

Som jeg sier; gode lønninger er et must. Og man tjener godt som feks lege i det offentlige. Men enda bedre i det private - hva ville du valgt om du var lege? Jobb i det offentlige eller private? 
 

Men hvor mye spytter staten inn i den private helsesektoren? Og hva var grunnen til at borgerlig regjering bygget ned den offentlige helsesektoren istedenfor opp? 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (2 minutter siden):

Sannheten er at denne regjeringen rammer de som ble enda fattigere i et (halvveis mislykket) forsøk å ta de som ble rikere. 

Sannheten er at denne regjeringen har helt fra starten ført en politikk som raserer norsk næringsliv og rammer spesielt hardt små og mellomstore bedrifter i et (halvveis mislykket) forsøk å ramme de store bedriftene.

Sannheten er at denne regjeringen vil ha enda mer penger fra folk som ikke har dem istedet for å gi tilbake til folket fra de kolossale inntektene staten har fra strøm- og gasseksport. 

Sannheten er at ingen borgerlig regjering har gjort så mye skade på næringslivet som denne regjeringen vi har nå.

Jeg har flere sannheter i lomma til senere.

Det er ingen sannhet. Det er dine betraktninger. 

Små bedrifter fikk lite og ingen støtte under pandemien..borgerlig regjering vil ha store bedrifter, de vil ha stort av alt, og et lite antall med søkkrike aktører som støtter dem. 
Det kommer ikke felleskapet til gode. 
 

Det har aldri vært større forskjeller i samfunnet enn det er nå - og dette statsbudsjettet er en metode for å bremse disse forskjellene. Det er ikke snakk om å hate de som er rike - selv om det er en yndet hersketeknikk dere liker å bruke - det er snakk om å lage et samfunn kommende generasjoner også kan leve i. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (33 minutter siden):

Nei. Det er for å dempe prispresset og prøve å unngå at økonomien spinner helt ut av kontroll. 

Det er ikke der det problemet ligger i det hele tatt.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (3 timer siden):

Denne gruppen går på NAV.

Det er mye som ikke stemmer med det som er lekket ut fra statsbudsjettet og det som ble lovet i fjor.

Jeg jobber 100% som helsefag arbeider og tjener 460 000 i året. Just saying.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (27 minutter siden):

Jeg sier vi må slå dem sammen - å unngå profittering i helsesektoren. Det er økonomer som har satt i gang det systemet man ser nå - hvor folk blir sykere, fordi de ikke blir ferdig behandlet, og fordi de mangler behandling. Det burde lyse rødt hos de fleste når man ser andelen uføretrygdede i lav alder..det er noe som ikke stemmer i helsesektoren. På tide å ta i et tak og finne årsaken. Som jeg tror ligger i behandlingskøer, og at folk ikke har råd til å betale seg ut av behandlingskøene. 

Folk får ikke råd til å kjøpe seg ut av de offentlige helsekøene, fordi regjeringen fjernet fritt behandlingsvalg. Hadde man kunnet velge fritt ville alle kunnet velge og få det dekt av det offentlige. Når det offentlige skal ha monopol får man dårligere kvalitet som gir flere døde, og lange helsekøer, som igjen gir flere som blir sykmeldte lengre og ender opp som uføre.

Endret av Imariuz
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vera skrev (12 minutter siden):

Jeg mener det er 100% feil å drive med profitt innen helse. Da snakker jeg om helse og ikke skjønnhetsklinikker. 
Jeg mener helse-tilbud skal være tilgjengelig for alle, og at kvaliteten skal være lik for alle. Slik det utvikler seg nå, forsvinner alle gode spesialister til det private markedet - hvor kun noen få har råd til å la seg behandle. 
 

Som jeg sier; gode lønninger er et must. Og man tjener godt som feks lege i det offentlige. Men enda bedre i det private - hva ville du valgt om du var lege? Jobb i det offentlige eller private? 
 

Men hvor mye spytter staten inn i den private helsesektoren? Og hva var grunnen til at borgerlig regjering bygget ned den offentlige helsesektoren istedenfor opp? 

Jeg er enig at alle skal ha tilgang til lik kvalitet på helsetjenester. Men for å få til dette må staten gå i seg selv og øke kvaliteten uten å rasere de private tilbudene som finnes.

Jeg er uenig at private ikke skal tjene penger på å levere kvalitet. Alle som leverer kvalitet skal få lov å tjene penger på det. 

Hvis det offentlige vil beholde sine spesialister, må de tilby dem gode og nok vilkår for at de velger å bli. 

Hvilken offentlig  helsesektor ble bygget ned? I Vestre Viken bygges det et gedigent nytt sykehus. Offentlig.

Offentlig sektor blir aldri bedre ved å rakke ned på det private.

Vera skrev (8 minutter siden):

Det er ingen sannhet. Det er dine betraktninger. 

Små bedrifter fikk lite og ingen støtte under pandemien..borgerlig regjering vil ha store bedrifter, de vil ha stort av alt, og et lite antall med søkkrike aktører som støtter dem. 
Det kommer ikke felleskapet til gode. 
 

Det har aldri vært større forskjeller i samfunnet enn det er nå - og dette statsbudsjettet er en metode for å bremse disse forskjellene. Det er ikke snakk om å hate de som er rike - selv om det er en yndet hersketeknikk dere liker å bruke - det er snakk om å lage et samfunn kommende generasjoner også kan leve i. 

Så lenge dere på venstresiden benekter sannheten, kommer dere bare til å fortsette i feil spor. :vetikke:

Det er akkurat snakk om å hate de rike og ønske å ødelegge for dem. Det er jo tydelig i retorikken av alle partier fra Ap og til venstre.

Jeg er enig at det aldri har vært større forskjeller i samfunnet enn det er nå. Men jeg er uenig i resten du skrev. Det er denne regjeringen som skaper og forsterker forskjellene også gjennom dette budsjettet. Det er ikke blitt vanlig folk sin tur ennå, nei.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sh999 skrev (4 minutter siden):

Jeg jobber 100% som helsefag arbeider og tjener 460 000 i året. Just saying.

 

GrønnNellik68 skrev (28 minutter siden):

Niks tjener 450-500. Går ikke på nav. Jobber fullt.

Mine kondolanser. Dere er ikke vanlige nok for denne regjeringen. Dere får bare økte priser på alt.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Adobyen skrev (Akkurat nå):

Sylvi sier at vi får råd til noen ekstra bæreposer på butikken.  

Av den tomme typen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imariuz skrev (8 minutter siden):

Folk får ikke råd til å kjøpe seg ut av de offentlige helsekøene, fordi regjeringen fjernet fritt behandlingsvalg. Hadde man kunnet velge fritt ville alle kunnet velge og få det dekt av det offentlige. Når det offentlige skal ha monopol får man dårligere kvalitet som gir flere døde, og lange helsekøer, som igjen gir flere som blir sykmeldte lengre og ender opp som uføre.

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (10 minutter siden):

 

Mine kondolanser. Dere er ikke vanlige nok for denne regjeringen. Dere får bare økte priser på alt.

Ja kanskje bra en ikke har omsorg for noen akkurat nå. Alene klarer en aeg alltids.. vurderer å hamstre fun julebrus og selge svart 200 kr flaska😂😂😂😂( var en spøk det siste fordi som ikke tok’an)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...