Gå til innhold

Hvor mye gjeld har du som er mellom 30 og 50?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enda en skrytetråd? Skulle likt å visst hvor mange som er 100% ærlige? 

Anonymkode: 2f434...0ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ca 3,5 til sammen, bil, traktor, hus og studielån.

Anonymkode: 6d3e8...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har totalt 5,6 mill i lån på småbruket vi bor på pluss en utleieleilighet. 

Anonymkode: f950b...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel ca 450.000kr i gjeld på huset nå. Er eneste lånet vi har pr. i dag. Men blir nok ny bil snart. Splitter ny el-bil.
Er 42 og 47 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lån på 2,9 millioner, hvilket inkluderer boliglån og studielån.

Amossa skrev (10 timer siden):

Merker meg at mange som svarer på dette innlegget viser til at de har verdier som overstiger lån.  Greit nok, men enhver bør stille seg spørsmålet om hvor omsettelig verdiene er og hva konsekvensene er.  Er det f.eks. huset familien bor i, så må man kanskje leie eller kjøpe noe billigere i et annet område.  Ikke alltid enkelt for en familie.  



 

Ikke uenig, men det kommer litt an på hvor man bor og hvorvidt man faktisk trenger/ønsker noe billigere. Det finnes jo de av oss som har ganske god råd og som har tatt høyde for dårligere tider. Og dette er jo også grunnen til at man virkelig ikke bør ha lån til over pipa. 

Min samboer og jeg eier hver vår leilighet. Vi er nå i prosess for å selge begge leilighetene og kjøpe bolig sammen (hus, rekkehus eller tomannsbolig). Vi kommer til å holde oss i Oslo, hvor vi i dag eier våre to leiligheter. Fordi leilighetene har steget såpass mye i verdi, vil det være billigere for oss å selge begge boliger og kjøpe en større bolig sammen (til tross for høyrere rente), framfor å beholde boligene. Det har litt med at vi kan få høy gevinst på salg, samtidig som markedet er på vei ned (ser at våre relativt store leiligheter har holdt seg stabilt i pris, mens boligene vi har sett på har gått ned en del). Vi kjøper i omtrent samme marked.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 år, 11 millioner i lån privat, 9 millioner i lån bedrift (100% eid).

Ganske mye totalt sett, men så lenge lån brukes til å skape verdier er lån ikke noe å være redd for.

Anonymkode: 27d28...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 2 stk om gjelda og er 32 og 34 år.

 

Boliglån ca 6 mill (verdi ca 8 mill og gjeldsfri hytte ca 1,8 mill).

 

Så kun på meg er det 3 mill da vi eier 50/50.

 

Ellers ingen andre lån, hverken studielån eller noe annet på noen av oss.

Anonymkode: 9c401...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0kr. 30 år. Har ikke kjøpt bolig enda, tenker å vente 1-2 år. 

Anonymkode: 663db...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 millioner tilsammen på mannen og meg. 

Anonymkode: b73ec...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regnet nettopp på det. Verdier til 10 mill (hus og hytte). 3,5 mill i lån sammen med mannen, 250.000 i studielån alene. 

Anonymkode: e7c3a...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

!

Anonymkode: f1e88...174

3 mill, har verdier for ca 6 - så hvis jeg selger alt jeg har så kan jeg bo i ett telt med 3 mill i en koffert

Anonymkode: 8aff3...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har et lån på 2,7 mill.  45 år begge 2. 

Anonymkode: 1de86...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 2 og har 5,5 i boliglån. Det er for hus som er verdt ca 7mill og utleieleilighet verdt ca 3,3mill. Studielån på ca 400 000. Tjener godt og har det bra 😊

Anonymkode: 8c296...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeld på 4,1 mill. Vi er to stk. Eier hus til verdi av 8 mill. Ikke fått ei krone fra noen, så fornøyd med det. Vi er 34 år gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,9 millioner. Hus til 6 mill, hytte til 1,6 (?) mill - og leilighet i utlandet som gjerne er verd 1 mill, men den tilhører vel strengt tatt firmaet til mannen min. Firmaet til mannen ble gjeldfritt i fjor. Det var 5 millioner nedbetalt på 4 år. Vi er 46 og 49 år gamle med fire unge voksne/snart voksne barn.

Nå etter alle barn og med de kostnadene så vil jeg prioritere å betale ned gjeld privat. 

Anonymkode: 5300d...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...