Gå til innhold

Hvor mye gjeld har du som er mellom 30 og 50?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Amossa skrev (13 minutter siden):

Merker meg at mange som svarer på dette innlegget viser til at de har verdier som overstiger lån.  Greit nok, men enhver bør stille seg spørsmålet om hvor omsettelig verdiene er og hva konsekvensene er.  Er det f.eks. huset familien bor i, så må man kanskje leie eller kjøpe noe billigere i et annet område.  Ikke alltid enkelt for en familie.  



 

2,5 mill i total gjeld, på boligen som er verdt 6,5 ca. Har i tillegg to ferieboliger i utlandet og en i Norge, to biler og to båter uten gjeld. Samt ca 1,3 mill på kontoer og i fond. Totale verdier utenom bolig ca 5,5 mill, med bolig ca 9,5 mill. 

Vi er to.

Anonymkode: 84333...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 34 år. 2,8 mill i gjeld. 2,2 i boliglån, 600 000 i studielån. 

Anonymkode: 543b1...55d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31. gjeld på ca 900 000. Leiligheten er verdt ca 2.5.

Anonymkode: ef6e0...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

42 år og har vært gjeldsfri fra jeg bar 32🤗

Har verken rike foreldre eller arvet noe. Bare alltid vært veldig økonomisk av meg. Begynte å spare til egen leilighet fra jeg lærling som 15 åring. Bodde hjemme til jeg var ferdigstudert som 24 åring. Jobbet i tillegg ved siden av studiene. Fikk lån samme dag som jeg fikk fast jobb. Og valgte å leve lsom en ‘fattig student videre for å kvitte meg med mest mulig gjeld. Har aldri angret. Nå føler jeg at jeg kan kjøpe meg det jeg har lyst til uten å tenke økonomi.

Anonymkode: ff2a2...607

Så trist.

Anonymkode: 10270...e69

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1,6mill som inkuderer boliglån og fellesgjeld. Er ung ufør og er bare utrolig glad for at jeg har vært på boligmarkedet i 8 år i en alder av 33. 

Anonymkode: 2aa0e...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37

4,3 i bolig lån

hus verd 10 mill og to biler. 
 

Vi har også ca en mill i kontanter.

( vi er to stk, dette er samlet gjeld)

Anonymkode: 0ca84...0cf

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene med barn. 1.5 mill i boliglån, ingen andre lån. Husets verdi ca 6mill. Hytte verdi ca 2.5mill. Bilverdi ca 100 000.

Noen spurte om reell omsetningsverdi... Den er jo ganske lik 0 da jeg helst vil beholde det jeg har..

Anonymkode: 4db96...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og allikevel må barna deres være 9 timer i barnehagen hver eneste dag..

Anonymkode: 57ac9...6cc

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 30. Vært gjeldsfri i flere år. Bolig til 7 mill. Ingen hjelp eller arv. 

Anonymkode: d2da9...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,-

Ser mange i tråden er fryktelig opptatt av å nevne hvor mye verdier de har, selv om de ikke har blitt spurt. Ei heller har noen spurt om arv, bosituasjon, eller hjelp fra foreldre.

Det er greit å være stolt av hva man har oppnådd, for all del, men det går fort over i selvskryt og hovering.

 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amossa skrev (9 timer siden):

Merker meg at mange som svarer på dette innlegget viser til at de har verdier som overstiger lån.  Greit nok, men enhver bør stille seg spørsmålet om hvor omsettelig verdiene er og hva konsekvensene er.  Er det f.eks. huset familien bor i, så må man kanskje leie eller kjøpe noe billigere i et annet område.  Ikke alltid enkelt for en familie.  
 

Hvorfor skal dette være et poeng? Alternativet er vel at ingen har boliglån og kun kjøper bolig om man har alle pengene til den, eller? Det er heller ikke akkurat enkelt for en familie... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 45 år, og har boliglån på tett oppunder 2 mill sammen med min mann.

Anonymkode: e7614...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ca. 900 000 i huslån. Har ingen andre lån, og vil så godt det går unngå å ha det. Neste bil skal betales kontant.

Anonymkode: 785d7...ebe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

min andel er vel ca 1,3 mill. hus, bil og diverse

Anonymkode: ea7fb...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (10 timer siden):

Merker meg at mange som svarer på dette innlegget viser til at de har verdier som overstiger lån.  Greit nok, men enhver bør stille seg spørsmålet om hvor omsettelig verdiene er og hva konsekvensene er.  Er det f.eks. huset familien bor i, så må man kanskje leie eller kjøpe noe billigere i et annet område.  Ikke alltid enkelt for en familie.  



 

Det er relevant. Om verdiene overstiger gjelda med stor margin, så har man stort spillerom i forhold til banken mtp refinansering, avdragsfrihet, mellomfinansiering osv.

Og verdi trenger heller ikke begrenses til huset. Det kan være fritidsbolig, utleiebolig osv.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...