AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 Dere som har fleksibel arbeidstid, kan dere svare på ett par ting? hvordan fungerer det rent praktisk. Sier dere ifra når dere kommer/går. Eller gjør dere som dere vil? Og hvordan holder dere styr på timene? Passer dere bare på at dere har akkurat passe timer innad i en måned? Kan dere jobbe for lite en uke. For deretter å jobbe masse neste? jeg er helt grønn på dette. Så gjerne gi meg en «inn med t-skje» guide Anonymkode: 4b2e4...1c1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg kan komme tidligst kl 0600 og være til senest 1800, men jeg må være tilstedet i kjernetiden som er 0900-1430. Stempler inn og ut på pc (eget program) som da passer på for mye/lite tid jeg har. Sier ikke i fra når jeg kommer eller går, med mindre jeg kommer veldig sent (etter 0900) eller må dra tidlig (før 1430). Så lenge jeg jobber mine 8 timer hver dag er det ingen som bryr seg. Jeg kan ikke jobbe 12t en dag bare for å gjøre det, jeg må alltid ha noe å gjøre som kan forsvare den ekstra tide . Etter avtale kan jeg avspasere en uke, men da må jo den tiden tjenes inn igjen. Anonymkode: 61d11...844 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #3 Skrevet 5. oktober 2022 Vi har kjernetid som er mellom 0900 og 1400, da må vi være på jobb. Om vi da velger å jobbe 07-15 eller 09-17 eller noe derimellom styrer vi selv. Det er ikke problem å holde styr på timene for jeg vet jo når jeg kommer om morgenen, og da vet jeg også når jeg skal gå om ettermiddagen. Hvis jeg ønsker å avspasere, f.eks en halv fredag, så jobber jeg bare inn de timene i forkant. Spør sjefen om fri, men det er bare en formalitet. Det vitkigste er at det er ok for mine nærmeste kolleager siden vi alltid må overlappe hverandre og passe på at det alltid er minst èn av oss på jobb som kan ta det som kommer. Anonymkode: 58bf8...386
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #4 Skrevet 5. oktober 2022 Det vanlige er vel å ha en kjernetid der man må være til stede på kontoret, så har man frihet med timene utenom dette. Jeg har hatt fleksitid ved to arbeidsplasser, og begge steder har det fungert slik at vi i teorien har kjernetid mellom kl. 9 og kl. 14, men i praksis har vi kunnet komme og gå som vi ville, så lenge vi gjorde det vi skulle og møtte opp på alle møter og sånn selvsagt. Vi har hatt stemplingsprogrammer begge steder som holdt styr på tiden for oss. Dvs. at vi stempler inn når vi kommer og ut når vi går. Jobber vi 7,5 t hver dag, går vi i null, jobber vi mer eller mindre, får vi pluss- eller minustimer. Anonymkode: 5e327...99a 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #5 Skrevet 5. oktober 2022 Sier i fra dersom jeg vet på forhånd at jeg skal ta hjemmekontor. Er tilgjengelig på telefon så langt det er mulig mellom kl 08 og 14. Har ikke kontroll på timer. Jobber lite i rolige perioder, og mye når det er behov. Kan ha en måned hvor jeg jobber 6 timer i snitt, så kan jeg plutselig ha mange 12-timers dager. Men prøver være på kontoret 07.30 til 15. Er det fint vær på sommer og ingen deadline, så drar jeg hjem i 13-14-tiden. Noen ganger drar jeg hjem i 12-tiden og så tilbake i 20-tiden. Anonymkode: d820e...712
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 5. oktober 2022 #6 Skrevet 5. oktober 2022 Vi har kjernetid fra 9 til 14.30, og ytre tid fra 6 til 21 (tror jeg). Arbeidstiden er 7 timer på sommeren og 7.45 t på vinteren. Vi "stempler" inn på PCen. Jeg pleier å komme på jobb mellom 7 og 7.30 og pleier å gå rundt 15.30 nå når det er vintertid. Da går jeg i pluss og tar fleksidager når jeg har lyst til det. Vi kan ha 50 timer pluss/10 timer minus ved nyttår ellers er opp til oss selv hvor mye tid vi er i pluss eller minus.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #7 Skrevet 5. oktober 2022 Jobber når jeg vil. Fører timer Anonymkode: 51d00...713
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #8 Skrevet 5. oktober 2022 Vi har kjernetid fra 9-14.30- Hvis vi ikke er tilgjengelig i den perioden må vi si i fra. Vi logger inn og ut i eget dataprogram, som holder styr på tid og pluss og minus tid. Jeg kan jobbe mellom kl 6 og 20. Jobber jeg over 7,5 timer går det til fleksitid som jeg kan avspasere en annen gang. Så om jeg ønsker å jobbe fra kl 6-14.30 en dag så har jeg en og en halv time time ekstra i plusstid (betalt pause). Anonymkode: 0e7ab...ca3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #9 Skrevet 6. oktober 2022 Vi har fleks mellom 6 og 16, kjernetid mellom 8 og 14. Fører timer i et timeregistreringssystem. Kan jobbe inn timer og ta ut innenfor fleksitiden slik jeg vil selv, bare jeg passer på at jeg er på plass til planlagte møter og sånt. Kan samle opp timer og avspasere halve/hele dager, men det må klareres med leder. Anonymkode: 5d95a...905
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #10 Skrevet 6. oktober 2022 Vi har kjernetid 09-14, og ytre ramme 06 og 21. Stempler ut og inn, men kan også endre innstemplingen eller legge inn/ut i ettertid. Anonymkode: cb7a8...589
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #11 Skrevet 6. oktober 2022 Dette må du nesten avklare med arbeidsgiver. Jeg har 40 timers uke og styrer min egen "timebank". Må bare fylle opp omsetningsmålet og ha ca kontroll på timene så jeg vet om jeg har noe å avspasere. Anonymkode: 50acf...b67
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #12 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg har kjernetid mellom kl. 9 og 15. Egentlig kan jeg styre det selv. Gir bare beskjed om jeg kommer/går utenom kjernetid. Vi har et timeregistreringssystem så all tid vi bruker på jobb blir registrert. Kan komme hvor tidlig jeg vil og dra hjem så sent jeg vil. Det samme i helger. Plusstimer kan vi be om blir utbetalt. Anonymkode: 28ed0...e39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå