Gå til innhold

Vanlig å bruke nesten 40 000 kroner på mat i måneden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det sier seg vel selv at det ikke er normalt bruke mer penger på mat på en måned enn hva de fleste har utbetalt....

 

Anonymkode: 81cfd...6f4

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

K.B. skrev (1 minutt siden):

Det er nesten umulig, såfremt du ikke spiser middag på en fine dining restaurant hver dag. Jeg får helt sjokk når jeg ser hvordan disse deltakerne på Luksusfellen oppfører seg... Jeg vil vi vi spiser over gjennomsnittet bra, men det meste lages jo hjemme og selv med gode råvarer, så er det sjelden en middag koster mer en 300,- en gjennomsnitts middag koster nok 70-120,- andre måltid gjennom dagen er ikke store summene. 

Bildet til ts er ikke hentet fra Luksusfellen, men serien som heter "I lomma på Silje". Hun kommer med spareforslag, men ingen pekefinger, til kjendiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje hvis du har 15 tenåringer i familien.

Anonymkode: faae9...b81

Skulle til å si nesten det samme - helt normalt å bruke 40.000 i måneden på mat hvis man er en familie på 25. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det normalt? 

Anonymkode: 5414a...9d5

Hva tror du selv? Om du resonnerer litt og undersøker litt hva snittinntekt f.rks er? 

Anonymkode: 2e60f...74a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Million said:

Han jobber jo på teater som teaterskuespiller i all hovedsak i dag, da (det sa Silje i tv-programmet som jeg nettopp har sittet og sett på nytt). Det er tydeligvis veldig lønnsomt å være teaterskuespiller, for har man råd til å bla opp 40 000 i bare matpenger hver eneste måned uten å merke det, så har han god inntekt!

Sant. Kanskje greit å kutte litt av de offentlige overføringene til teaterne når de har råd til å gi såpass høy lønn.

Anonymkode: 93f29...187

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg er skikkelig glad for at det finnes sånne som han var!

At det er noen om handler mye på delikatessebutikker, slik at de kan drive og jeg kan dra innom nå og da og nyte av flott utvalg av spennende mat ❤️

Anonymkode: 1fba2...246

Det er ikke pga sånne som ham, men pga sånne som deg at det finnes slike butikker, for det finnes veeeeeeldig mange som handler der nå og da, som gjør at det er mulig å ha slike butikker. 

Anonymkode: bba42...320

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 time siden):

Han jobber jo på teater som teaterskuespiller i all hovedsak i dag, da (det sa Silje i tv-programmet som jeg nettopp har sittet og sett på nytt). Det er tydeligvis veldig lønnsomt å være teaterskuespiller, for har man råd til å bla opp 40 000 i bare matpenger hver eneste måned uten å merke det, så har han god inntekt!

Han har jo en mann også, og han går heller ikke på aap. Så de har nok råd til det. Og hvis de ønsker å prioritere og bruke pengene på mat, så må du få lov til det. 

Anonymkode: 81ddc...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har jo en mann også, og han går heller ikke på aap. Så de har nok råd til det. Og hvis de ønsker å prioritere og bruke pengene på mat, så må du få lov til det. 

Anonymkode: 81ddc...5db

De sa i programmet at det i all hovedsak var Geir (skuespilleren med høy inntekt) som gjorde matinnkjøpene. Sebastian kjøpte bare "litt". 

Men jeg har ikke nektet dem dette husholdningsbudsjettet. Det var Geir selv som begynte å bekymre seg for pensjonisttilværelsen (han var 57 da programmet ble laget) og lurte på hvordan han kunne spare inn, og hva han kom til å få i pensjon. Pensjonen hans fra det offentlige og teateret tilsammen var på latterlige 350 000 i året ca brutto.... Han fikk selvsagt skrudd opp viljen sin til å spare mer i måneden da han hørte det.

Det endte med at han begynte å spare 10 000 til pensjon i måneden, samt sparing til BSU for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos Mormor og de 8 ungene i skogen kanskje. 

Anonymkode: 46696...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:
Er det normalt? 

Anonymkode: 5414a...9d5

Hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker litt over 3000 kroner på mat hver måned. Er 1 person og enslig. Synes det er mer enn nok egentlig, men mat må jeg ha og jeg kjøper sjeldent noe tull. Er sjeldent jeg spiser takeaway og går på restaurant. 

Anonymkode: d8e59...69c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (1 time siden):

Det er nesten umulig, såfremt du ikke spiser middag på en fine dining restaurant hver dag. Jeg får helt sjokk når jeg ser hvordan disse deltakerne på Luksusfellen oppfører seg... Jeg vil vi vi spiser over gjennomsnittet bra, men det meste lages jo hjemme og selv med gode råvarer, så er det sjelden en middag koster mer en 300,- en gjennomsnitts middag koster nok 70-120,- andre måltid gjennom dagen er ikke store summene. 

Over gjennomsnittet bra mat til 70-120? Per person eller per middag til familien, og hvor mange er dere?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg bruker litt over 3000 kroner på mat hver måned. Er 1 person og enslig. Synes det er mer enn nok egentlig, men mat må jeg ha og jeg kjøper sjeldent noe tull. Er sjeldent jeg spiser takeaway og går på restaurant. 

Anonymkode: d8e59...69c

Mer en nok faktisk - da er jeg nysgjerrig påå hva du spiser, og hva du ville anse som et stramt budsjett.

jeg og 9 åringen min bruker ca 12 000 i måneden på mat, men jeg kunne klarte det på 8000 om nødvendig ved å spise kjipt, og kanskje 4-5000 om vi skulle ha det helt jævlig med null matglede.

Anonymkode: cda61...2ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det mest sjokkerende er vel at en del folk er såpass "blinde" for deres egne utgifter, sånn at dem ikke en gang er klar over hvor ufattelig mye penger dem bruker på for eksempel take-away eller what ever. 

:bond:  

Anonymkode: 95bde...945

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

det mest sjokkerende er vel at en del folk er såpass "blinde" for deres egne utgifter, sånn at dem ikke en gang er klar over hvor ufattelig mye penger dem bruker på for eksempel take-away eller what ever. 

:bond:  

Anonymkode: 95bde...945

Sant, men hvis man har god økonomi og ikke tenker på sparing/pensjon så skjønner jeg at man ikke følger med på utgiftene.

Anonymkode: c3c64...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

det mest sjokkerende er vel at en del folk er såpass "blinde" for deres egne utgifter, sånn at dem ikke en gang er klar over hvor ufattelig mye penger dem bruker på for eksempel take-away eller what ever. 

:bond:  

Anonymkode: 95bde...945

Og så er det en del som prioriterer å bruke penger på mat og ikke har som mål å bruke minst mulig på mat.

Så lenge jeg har råd til å kjøpe den maten jeg har lyst til ser jeg ikke noe poeng i å bruke minst mulig. Det er mine penger og jeg bruker dem til hva jeg vil uten å bry meg om hva folk på KG mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tjener ikke mer enn 17 000 i måneden så jeg vet ikke helt hvordan det skulle gått an 😅

Anonymkode: 501b5...93b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (4 timer siden):

De sa i programmet at det i all hovedsak var Geir (skuespilleren med høy inntekt) som gjorde matinnkjøpene. Sebastian kjøpte bare "litt". 

Men jeg har ikke nektet dem dette husholdningsbudsjettet. Det var Geir selv som begynte å bekymre seg for pensjonisttilværelsen (han var 57 da programmet ble laget) og lurte på hvordan han kunne spare inn, og hva han kom til å få i pensjon. Pensjonen hans fra det offentlige og teateret tilsammen var på latterlige 350 000 i året ca brutto.... Han fikk selvsagt skrudd opp viljen sin til å spare mer i måneden da han hørte det.

Det endte med at han begynte å spare 10 000 til pensjon i måneden, samt sparing til BSU for barna.

Om igjen:

De brukte 40.000 kr på mat men sparte IKKE større summer i tillegg
 

Jeg er virkelig ingen sparegris på matbutikken og hadde garantert klart å svi av enorme summer på mat og dagligvare. 
 

Men 40.000 på en familie på 4 hadde jeg ikke brukt uten at jeg også hadde penger til alt mulig annet, inkludert sparing/ferier whatnot splurge. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Rettet. 

Anonymkode: 93f29...187

Plagde deg voldsomt forstår jeg? Du bare måtte?

Anonymkode: c8aa6...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo bare middag sånn ca èn dag i uka på Maemo da... Kommer ikke så langt med 10k i uka på mat 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...