Gå til innhold

Hvorfor vurderer folk Høyre som et alternativ til dagens regjering?


Barbalala

Anbefalte innlegg

Paramount skrev (1 time siden):

Problemet er at slike som deg sliter med å forstå, eller ønsker ikke å forstå hvordan ting henger sammen. Du er i kategorien som tror at rikinger betaler lite skatt, de er det mange av. 

Alle som har bodd i Norge de 8 årene Høyre styrte har opplevd konkrete reduksjoner i skattenivået. Enten det er i form av avgifter som er fjernet eller redusert, eller reduksjon i skattenivå. At dette oppleves som absurd for en venstrevridd forbauser meg ikke.

https://www.faktisk.no/artikler/zw5p9/nei-hoyre-har-ikke-okt-de-offentlige-utgiftene-mer-enn-noen-annen-regjering

Samtidig fikk de fleste også skattelette hvert eneste år under Stoltenberg. For meg, som har inntekt godt over snittet, var skatteletten omtrent lik hvert år med Erna som Jens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ms Baxter skrev (32 minutter siden):

Jeg foretrekker å jobbe i kommunen framfor privat, men som pasient er det sikkert bra m det private og. Strøm, rente og matpriser hadde nok vært det samme under høyre

Jeg har jobbet i begge deler jeg og og jobber i kommunen nå. Ser at det private har mye å bidra med. Mange av kravene vi stiller til private tilbydere klarer ikke vi å tilfredsstille selv heller. Vi så det bare med BPA ordning vi har nå. Det er så mange krav til en privat BPA leverandør som ikke vi har kommunalt. Spesielt når det kommer til systemkompetanse osv. Da vedkommende som jobbet kommunalt så hva de private leverte på kunne hun ønske de hadde tid til å gjøre det samme og ha de samme systemene. Sier ikke at alt er perfekt, langt derifra, men det er jo noen fortrinn private har som ikke kommunene/stat har. 

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (1 time siden):

Skjønner ikke jeg heller når alle ville ha regjeringsskifte etter Høyre. Problemet med folk er at de glemmer så fort og gjør samme feilen igjen og igjen. Høyre raserte taxi næringa delux. 
Ap lovet å fikse det innen 100 dager. 
har det skjedd en endring 1 år etterpå?? Niks.LØGN LØGN OG ATTER LØGN

Her blir det rødt på tide de får noe folk inn på Stortinget som kan yte litt motstand og noen som kan få oss ut av Acer avtalen. 
 

Så hvis dere syns det er fint med dyr strøm der i sør så stem for all del på

ap eller h der er de begge enig.

Ser ingen forskjell om Det er ap eller h som styrer det er helt likt for oss vanlig folk.

Nå har regjeringen hatt litt viktigere saker enn taxinæringen å tenke på. Eller mener du de skulle lagt energikrisen til side og prioritert taxi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paramount skrev (1 time siden):

Høyresiden ville satt lupen på offentlige utgifter, og redusert disse. De ville hjulpet folket direkte ved å redusere våre utgifter til skatter og avgifter. Venstresiden ønsker å hente inn mer penger gjennom økte skatter og avgifter, for å kunne fordele tilbake penger som hjelp og støtte etter hvem de selv mener trenger det mest. Jeg ønsker ikke en trygdenasjon med hjelpeløse innbyggere som er avhengig av politikernes meninger og innfall. Folk klarer seg best selv, er det jeg tror på. Derfor tror jeg at høyresidens løsninger er bedre for alle.

Jeg har liten grunn til å ha tillit til politikernes evne til å fordele noe rettferdig, derfor tenker jeg at høyresidens modell, med mindre politisk innblanding er den beste. 

Nå stemte sikkert ikke du på regjeringspartiene heller. Jeg oppfatter TS spørsmål til å gjelde de som stemte for et skifte og som nå mener regjeringen ikke er rød nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (1 minutt siden):

Nå har regjeringen hatt litt viktigere saker enn taxinæringen å tenke på. Eller mener du de skulle lagt energikrisen til side og prioritert taxi?

De gjør jo ingenting med energikrisen utover "å følge med på situasjonen". 

Så da kunne de vel gjort noe annet mens de fulgte med, eller hva? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
Ms Baxter skrev (52 minutter siden):

Høyre er for privatisering og det er ikke bra, ihverfall ikke i helsesektoren… jeg er jo ute av ordinært arbeidsliv nå så sikkert ikke noe jeg trenger å tenke på… men det var grunnen til at det partiet var uaktuelt for meg før… samt forkorta brillestøtta, m det har AP fikset igjen👌

Kjære vene, "brillestøtte"? Tenk om folk heller fikk beholde pengene sine selv, slik at de kunne betale det det kostet, framfor å få pengene tilbake i form av "brillestøtte" fra AP. Slikt gir arbeidsplasser i offentlig sektor. Som vi også må lønne. Slike støtteordninger er velmenende, men vi kan ikke som samfunn holde på slik å sende penger fram og tilbake og gjøre innbyggerne til ydmyke tiggere. Dersom noen ikke er i stand til å betale brillene sine selv, er det problemet, ikke manglende støtte. Dersom du er på trygd må da selvsagt trygden opp. Slik offentlig smålighet skaper små ynkelige sjeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paramount skrev (9 minutter siden):

Høyresiden er opptatt av hva folket ønsker for å forenkle hverdagen, venstresiden er opptatt av å kontrollere oss, noe som i praksis gjør hverdagen vanskeligere for oss. I motsetning til deg, setter jeg mest pris på det første. 

Dette er grundig motbevist etter 8 år med Høyre i regjering. 

Men enkelte lærer visst aldri. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbalala skrev (1 time siden):

Ja, de ville definitivt overført enda flere skatte-miliarder til milliardær-vennene sine slik som de gjorde under "pandemien". Det har du nok rett i. 

For noe tull. Fakta er at de "rike" har betalt sin andel, dog selvsagt med unntak. De rike må bidra – og det gjør de! (aftenposten.no)

Det største unntaket er kanskje AP-mannen Kjell Inge Røkke som fikk kjøpt Aker billig av sine partifeller.

Næringslivet som ville fått støtte er små og mellomstore bedrifter

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbalala skrev (Akkurat nå):

De gjør jo ingenting med energikrisen utover "å følge med på situasjonen". 

Så da kunne de vel gjort noe annet mens de fulgte med, eller hva? 

At de ikke gjør noe er bare tull. At de ikke gjør det du ønsker, er ikke det samme som å ikke gjøre noe.

De vil antakelig unngå en slik hodeløs støtteordning som vi hadde under korona. Å ikke kreve tilbakebetaling dersom bedriftene ikke gikk underskudd er galskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms Baxter skrev (1 time siden):

Høyre er for privatisering og det er ikke bra, ihverfall ikke i helsesektoren… jeg er jo ute av ordinært arbeidsliv nå så sikkert ikke noe jeg trenger å tenke på… men det var grunnen til at det partiet var uaktuelt for meg før… samt forkorta brillestøtta, m det har AP fikset igjen👌

Hvilken privatisering tenker du på?

I forhold til helse tenker Høyre at vanlige folk skal også ha mulighet for å få behandling på private sykehus og ikke bare Støre og andre med mye penger. Det er ingen i Høyre som ønsker å privatisere helsesektoren.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
Barbalala skrev (3 minutter siden):

Dette er grundig motbevist etter 8 år med Høyre i regjering. 

Men enkelte lærer visst aldri. 

Haha, jeg likte også kommentaren din angående taxinæringen og juletreet! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 time siden):

Det har vel aldri skjedd i Norgeshistorien at så mange små bedrifter har gått konkurs som under Erna.

Du tar fullstendig feil. Lett å slenge ut av seg sånne meninger uten å underbygge det med tall.  Se vedlagte link, så kan du selv ta jobben med å finne ut hvem som satt i regjering. I tillegg så må  du ta hensyn til globale hendelser.

https://www.ssb.no/statbank/table/09694/tableViewLayout1/

Endret av Pillarguri
glemte link
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paramount skrev (12 minutter siden):

Høyresiden er opptatt av hva folket ønsker for å forenkle hverdagen, venstresiden er opptatt av å kontrollere oss, noe som i praksis gjør hverdagen vanskeligere for oss. I motsetning til deg, setter jeg mest pris på det første. 

Da bodde ikke du i en forholdsvis liten kommune som ble "tvangssentralisert". Makan til totalt overstyring/manipulering av lokal vilje og demokrati. Kommer aldri til å se på Erna eller Sanner som representanter for folket, og folkestyret noen gang igjen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paramount skrev (2 minutter siden):

Haha, jeg likte også kommentaren din angående taxinæringen og juletreet! 😂

Ja, som sagt er AP håpløse. I likhet med Høyre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
Brunello skrev (6 minutter siden):

De vil antakelig unngå en slik hodeløs støtteordning som vi hadde under korona. Å ikke kreve tilbakebetaling dersom bedriftene ikke gikk underskudd er galskap.

Hæ, jeg mener også at koronastøtten var fullstendig hodeløs. Men jeg priste meg lykkelig over at det ikke var julenissene i Ap som satt og bestemte under koronatiden. Jeg kan garantere deg at pengesløseriet ville da vært uten sidestykke. Dersom regjeringen hadde blitt styrtet i koronaperioden, ville Ap, og ikke minst bestevennen LO, kastet seg inn med solide løfter om atskillig mer, slik de ALLTID gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Paramount
Barbalala skrev (12 minutter siden):

Ja, som sagt er AP håpløse. I likhet med Høyre. 

Der er vi ganske enige egentlig. Norske politikere er håpløse. Men høyresiden har i det minste den gode viljen til å gjøre oss friere fra skatter og avgifter, selv om det er vanskelig å gjøre noe med alt som er hogd i stein. Bak alle tulletiltak, og tulleavgifter, sitter det tross alt voksne mennesker i full jobb. De kan ikke bare kastes på gaten. 

Endret av Paramount
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paramount skrev (22 minutter siden):

Kjære vene, "brillestøtte"? Tenk om folk heller fikk beholde pengene sine selv, slik at de kunne betale det det kostet, framfor å få pengene tilbake i form av "brillestøtte" fra AP. Slikt gir arbeidsplasser i offentlig sektor. Som vi også må lønne. Slike støtteordninger er velmenende, men vi kan ikke som samfunn holde på slik å sende penger fram og tilbake og gjøre innbyggerne til ydmyke tiggere. Dersom noen ikke er i stand til å betale brillene sine selv, er det problemet, ikke manglende støtte. Dersom du er på trygd må da selvsagt trygden opp. Slik offentlig smålighet skaper små ynkelige sjeler.

Har du tro på at vi har råd til å øke trygdene? Mulig jeg har lest feil, men sa du ikke at å øke skattene for de med høyest inntekt og formue er negativt? Så hvordan skal vi få råd til å øke trygder og sosialstønad for dem som har minst? 
 

Hvem skal betale brillene og reguleringene til barna som kommer fra hjem med lav lønn eller trygd? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paramount skrev (2 timer siden):

Høyresiden ville satt lupen på offentlige utgifter, og redusert disse.

Pfft. De reduserer ikke de offentlige utgiftene, de bare privatiserer tjenestene slik at det ender opp med å koste samfunnet mer totalt sett mens noen få skummer fløten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbalala skrev (1 time siden):

Ja, de ville definitivt overført enda flere skatte-miliarder til milliardær-vennene sine slik som de gjorde under "pandemien". Det har du nok rett i. 

Et klassisk eksempel på misforståelse av næringslivspolitikk.  Dagens regjering har i rekordfart pulverisert grunnlaget for å få til vekst i privat næringsliv.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...