Gå til innhold

Hvorfor vurderer folk Høyre som et alternativ til dagens regjering?


Barbalala

Anbefalte innlegg

Det virker som at folk sier de vil stemme Høyre i en slags protest mot dagens regjering. 

Kan noen i denne kategorien forklare meg hva de tror Høyre ville gjort annerledes og bedre? Høyre ville gjort nøyaktig det samme som dagens regjering i omtrent alt. 

De tingene som skaper sinne og frustrasjon, ville om noe sannsynligvis vært mye verre med Høyre ved roret.

Dette er ikke et forsvar for regjeringen altså - de er håpløse. Men jeg forstår ikke hvorfor folk tror at Høyre ville vært bedre. 

  • Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høyre var veldig flinke under korona tiden og jeg tror at de tenker andeledes enn AP blant annet på skatt og arbeidsplasser. De er mer for de små bedriftene. Men i dag er Norges sikkerhet kjempeviktig. Sikkerhet er nr 1 for meg. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbalala skrev (7 minutter siden):

Det virker som at folk sier de vil stemme Høyre i en slags protest mot dagens regjering. 

Kan noen i denne kategorien forklare meg hva de tror Høyre ville gjort annerledes og bedre? Høyre ville gjort nøyaktig det samme som dagens regjering i omtrent alt. 

De tingene som skaper sinne og frustrasjon, ville om noe sannsynligvis vært mye verre med Høyre ved roret.

Dette er ikke et forsvar for regjeringen altså - de er håpløse. Men jeg forstår ikke hvorfor folk tror at Høyre ville vært bedre. 

Norge må ha mye større fokus på sikkerhet og styrke militæret mye. Jeg synes at den norske regjeringen er for naive 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Høyresiden ville satt lupen på offentlige utgifter, og redusert disse. De ville hjulpet folket direkte ved å redusere våre utgifter til skatter og avgifter. Venstresiden ønsker å hente inn mer penger gjennom økte skatter og avgifter, for å kunne fordele tilbake penger som hjelp og støtte etter hvem de selv mener trenger det mest. Jeg ønsker ikke en trygdenasjon med hjelpeløse innbyggere som er avhengig av politikernes meninger og innfall. Folk klarer seg best selv, er det jeg tror på. Derfor tror jeg at høyresidens løsninger er bedre for alle.

Jeg har liten grunn til å ha tillit til politikernes evne til å fordele noe rettferdig, derfor tenker jeg at høyresidens modell, med mindre politisk innblanding er den beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paramount skrev (4 minutter siden):

Høyresiden ville satt lupen på offentlige utgifter, og redusert disse.

Det er jo en helt absurd påstand. 

Vi hadde 8 år med Høyre-regjering, og offentlige utgifter har aldri økt så mye som under disse årene. Hvordan er det i det hele tatt mulig å ha så kort hukommelse?

Folk aner jo rett og slett ikke hva de støtter eller stemmer på. 

Paramount skrev (4 minutter siden):

Jeg har liten grunn til å ha tillit til politikernes evne til å fordele noe rettferdig, derfor tenker jeg at høyresidens modell, med mindre politisk innblanding er den beste. 

Høyre-regjeringen laget regler for hvordan folk skulle gå rundt juletreet i sitt eget hjem.  

Endret av Barbalala
  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbalala skrev (22 minutter siden):

Det virker som at folk sier de vil stemme Høyre i en slags protest mot dagens regjering. 

Kan noen i denne kategorien forklare meg hva de tror Høyre ville gjort annerledes og bedre? Høyre ville gjort nøyaktig det samme som dagens regjering i omtrent alt. 

De tingene som skaper sinne og frustrasjon, ville om noe sannsynligvis vært mye verre med Høyre ved roret.

Dette er ikke et forsvar for regjeringen altså - de er håpløse. Men jeg forstår ikke hvorfor folk tror at Høyre ville vært bedre. 

Skjønner ikke jeg heller når alle ville ha regjeringsskifte etter Høyre. Problemet med folk er at de glemmer så fort og gjør samme feilen igjen og igjen. Høyre raserte taxi næringa delux. 
Ap lovet å fikse det innen 100 dager. 
har det skjedd en endring 1 år etterpå?? Niks.LØGN LØGN OG ATTER LØGN

Her blir det rødt på tide de får noe folk inn på Stortinget som kan yte litt motstand og noen som kan få oss ut av Acer avtalen. 
 

Så hvis dere syns det er fint med dyr strøm der i sør så stem for all del på

ap eller h der er de begge enig.

Ser ingen forskjell om Det er ap eller h som styrer det er helt likt for oss vanlig folk.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barbalala skrev (26 minutter siden):

Det virker som at folk sier de vil stemme Høyre i en slags protest mot dagens regjering. 

Kan noen i denne kategorien forklare meg hva de tror Høyre ville gjort annerledes og bedre? Høyre ville gjort nøyaktig det samme som dagens regjering i omtrent alt. 

De tingene som skaper sinne og frustrasjon, ville om noe sannsynligvis vært mye verre med Høyre ved roret.

Dette er ikke et forsvar for regjeringen altså - de er håpløse. Men jeg forstår ikke hvorfor folk tror at Høyre ville vært bedre. 

Høyre ville i alle fall fått frem en bedre støtteordning for næringslivet. I tillegg ville man ikke ansett som næringsliv som fiende som må beskjempes men en viktig forutsetning for velferdssamfunnet. Det må skapes og ikke bare omfordeles.

Forskjellen ser man størst om noen år når effekten av de næringsfiendlige grepene kommer frem.

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illuminatum skrev (1 minutt siden):

Høyre ville i alle fall fått frem en bedre støtteordning for næringslivet. I tillegg ville man ikke ansett som næringsliv som fiende som må beskjempes men en viktig forutsetning for velferdssamfunnet. Det må skapes og ikke bare omfordeles.

Forskjellen ser man størst om noen år når effekten av de næringsfiendlige grepene kommer frem.

Ja, de ville definitivt overført enda flere skatte-miliarder til milliardær-vennene sine slik som de gjorde under "pandemien". Det har du nok rett i. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
Barbalala skrev (5 minutter siden):

Det er jo en helt absurd påstand. 

Vi hadde 8 år med Høyre-regjering, og offentlige utgifter har aldri økt så mye som under disse årene. Hvordan er det i det hele tatt mulig å ha så kort hukommelse?

Folk aner jo rett og slett ikke hva de støtter eller stemmer på. 

Høyre-regjeringen laget regler for hvordan folk skulle gå rundt juletreet i sitt eget hjem.  

Problemet er at slike som deg sliter med å forstå, eller ønsker ikke å forstå hvordan ting henger sammen. Du er i kategorien som tror at rikinger betaler lite skatt, de er det mange av. 

Alle som har bodd i Norge de 8 årene Høyre styrte har opplevd konkrete reduksjoner i skattenivået. Enten det er i form av avgifter som er fjernet eller redusert, eller reduksjon i skattenivå. At dette oppleves som absurd for en venstrevridd forbauser meg ikke.

https://www.faktisk.no/artikler/zw5p9/nei-hoyre-har-ikke-okt-de-offentlige-utgiftene-mer-enn-noen-annen-regjering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
Barbalala skrev (16 minutter siden):

Høyre-regjeringen laget regler for hvordan folk skulle gå rundt juletreet i sitt eget hjem.  

Dette var veldig seriøst. Det er venstresiden som blander seg inn i alt, de kjennetegnes ved nettopp slike tulletiltak. Som feks innføring av regler og begrensninger i forhold til valg av vinduer i eget hus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TLR skrev (43 minutter siden):

Høyre var veldig flinke under korona tiden og jeg tror at de tenker andeledes enn AP blant annet på skatt og arbeidsplasser. De er mer for de små bedriftene. Men i dag er Norges sikkerhet kjempeviktig. Sikkerhet er nr 1 for meg. 

Det har vel aldri skjedd i Norgeshistorien at så mange små bedrifter har gått konkurs som under Erna.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms Baxter

Høyre er for privatisering og det er ikke bra, ihverfall ikke i helsesektoren… jeg er jo ute av ordinært arbeidsliv nå så sikkert ikke noe jeg trenger å tenke på… men det var grunnen til at det partiet var uaktuelt for meg før… samt forkorta brillestøtta, m det har AP fikset igjen👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paramount skrev (21 minutter siden):

Dette var veldig seriøst. Det er venstresiden som blander seg inn i alt, de kjennetegnes ved nettopp slike tulletiltak. Som feks innføring av regler og begrensninger i forhold til valg av vinduer i eget hus. 

Javisst, lage regler for hvordan man skal gå rundt juletreet er seriøst. 

Paramount skrev (29 minutter siden):

Alle som har bodd i Norge de 8 årene Høyre styrte har opplevd konkrete reduksjoner i skattenivået. Enten det er i form av avgifter som er fjernet eller redusert, eller reduksjon i skattenivå.

Tror du på dette selv? Høyre-velgere lever visst i en alternativ virkelighet hvor perioden 2013-2021 er visket ut av hukommelsen. 

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/LnnL6V/avgiftene-har-oekt-med-67-milliarder-siden-2013

Endret av Barbalala
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barbalala skrev (Akkurat nå):

Javisst, lage regler for hvordan man skal gå rundt juletreet er seriøst. 

De ble jo laget pga corona og det var jo en situasjon vi aldri i moderne historie har vært i. Det at man har tatt noen rare beslutninger da er jo ikke så rart. Men beslutninger ble tatt og vi kan si så mye vi vil på de nå. Det er lett å være etterpåklok. 

 

Ms Baxter skrev (4 minutter siden):

Høyre er for privatisering og det er ikke bra, ihverfall ikke i helsesektoren… jeg er jo ute av ordinært arbeidsliv nå så sikkert ikke noe jeg trenger å tenke på… men det var grunnen til at det partiet var uaktuelt for meg før… samt forkorta brillestøtta, m det har AP fikset igjen👌

Jeg er for privatisering av helsesektoren men at det er statens som tar regningen slik at man har reelt behandlingsvalg. De statlige trenger litt konkurranse, konkurranse er bra for forbedring. Vi har jo en statsminister idag som bruker privatskole når han kan, privat legetjeneste når han kan, privat sykehjem til foreldre. Det er bra å ha et valg. Det er ikke alt som passer inn i statlig/kommunal tjeneste. 

 

Når det kommer til strøm tror jeg nok ikke Høyre hadde gjort mye annerledes bortsett fra at de kom næringslivet i møtet tidligere noe som er viktig for Norge.

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stormgaze skrev (7 minutter siden):

Jeg er for privatisering av helsesektoren men at det er statens som tar regningen slik at man har reelt behandlingsvalg.

Staten tar regningen = offentlig helsevesen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms Baxter
stormgaze skrev (12 minutter siden):

De ble jo laget pga corona og det var jo en situasjon vi aldri i moderne historie har vært i. Det at man har tatt noen rare beslutninger da er jo ikke så rart. Men beslutninger ble tatt og vi kan si så mye vi vil på de nå. Det er lett å være etterpåklok. 

 

Jeg er for privatisering av helsesektoren men at det er statens som tar regningen slik at man har reelt behandlingsvalg. De statlige trenger litt konkurranse, konkurranse er bra for forbedring. Vi har jo en statsminister idag som bruker privatskole når han kan, privat legetjeneste når han kan, privat sykehjem til foreldre. Det er bra å ha et valg. Det er ikke alt som passer inn i statlig/kommunal tjeneste. 

 

Når det kommer til strøm tror jeg nok ikke Høyre hadde gjort mye annerledes bortsett fra at de kom næringslivet i møtet tidligere noe som er viktig for Norge.

Jeg foretrekker å jobbe i kommunen framfor privat, men som pasient er det sikkert bra m det private og. Strøm, rente og matpriser hadde nok vært det samme under høyre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Paramount
Barbalala skrev (15 minutter siden):

Javisst, lage regler for hvordan man skal gå rundt juletreet er seriøst. 

Tror du på dette selv? Høyre-velgere lever visst i en alternativ virkelighet hvor perioden 2013-2021 er visket ut av hukommelsen. 

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/LnnL6V/avgiftene-har-oekt-med-67-milliarder-siden-2013

Hvorfor stiller du spørsmål i HI ? Det vi andre mener er tydeligvis feil, du tilbakeviser alt med din fasit. Alt du skriver tyder på at du tror på lavere skatter og avgifter, mer individuell frihet og mindre offentlige utgifter, dersom venstresiden styrer Norge. Hvilken virkelighet tror du selv på? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paramount skrev (11 minutter siden):

Det vi andre mener er tydeligvis feil, du tilbakeviser alt med din fasit.

Nei, det DU mener er feil. Og jeg kommer med eksempler fra observerbar virkelighet. Hvor var du i perioden 2013-2021 da Høyre hadde regjeringen? Ingenting av det du påstår stemmer med virkeligheten. 

Paramount skrev (12 minutter siden):

Alt du skriver tyder på at du tror på lavere skatter og avgifter, mer individuell frihet og mindre offentlige utgifter, dersom venstresiden styrer Norge. Hvilken virkelighet tror du selv på? 😄

Les igjen hva jeg skriver: 

"Dette er ikke et forsvar for regjeringen altså - de er håpløse. Men jeg forstår ikke hvorfor folk tror at Høyre ville vært bedre."

Mener du virkelig at du fikk mer individuell frihet og mindre avgifter i perioden 2013-2021? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
Barbalala skrev (4 minutter siden):

Les igjen hva jeg skriver: 

"Dette er ikke et forsvar for regjeringen altså - de er håpløse. Men jeg forstår ikke hvorfor folk tror at Høyre ville vært bedre."

Mener du virkelig at du fikk mer individuell frihet og mindre avgifter i perioden 2013-2021? 

Det var nøyaktig dette jeg svarte på.

Mer individuell frihet og mindre avgifter er noe jeg opplevde i denne perioden. Jeg kan feks nevne at HK-avgiften ble kraftig redusert, og idiotiske regler ift størrelse på tilbygg/garasjebygg ble endret til alles fordel. Bare disse to endringene berørte meg, og hundre tusenvis av nordmenn. Begge betydde mer frihet til å velge selv, og mindre avgifter.

Høyresiden er opptatt av hva folket ønsker for å forenkle hverdagen, venstresiden er opptatt av å kontrollere oss, noe som i praksis gjør hverdagen vanskeligere for oss. I motsetning til deg, setter jeg mest pris på det første. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...